Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Skromný fachman, který vymyslel, jak vyrobit Favorita a nesmrtelnou Octavii

Mezi přelomové modely pro značku Škoda lze určitě zařadit Favorit a Octavii. Favorit byl mimořádným počinem tehdejšího socialistického hospodářství, Octavia zase prvním modelem, který byl kompletně vyvinut pod křídly Volkswagenu. Na obou se podepsal Bohumil Drbohlav, který bohužel letos v září zemřel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Umět naslouchat a lidem pomáhat z deprese a potíží, to je snad to nejdůležitější v lidském spolužití. Očekávat ovšem vděčnost, to je pošetilost, ti lidé, kterým jste poradili, si přece pomohli sami! Musí vám stačit, že si sám poklepete na rameno.

0 0
možnosti

Zajímavé je, že technologické prověrky, zmíněné v článku, v autoprůmyslu zavedli poprvé v SSSR za éry Nikity Chruščova někdy začátkem 60. let (k nám se, nejspíš jako většina podobných "vynálezů", dostala díky snaze kopírovat vše, co měli v Sovětském Svazu). Sovětský autoprůmysl, který se slibně rozvíjel, dostal tím smrtelnou ránu, protože každá, i drobná technologická změna, procházela přes několik schvalovacích komisí. Tím se autoprůmysl SSSR rychle dostal ze špice na ocas světového vývoje, díky "liberálnímu" Chruščovovi (liberální byl hlavně v tom, že si dělal, co ho zrovna napadlo). Detaily najdete v knize O světě křivých zrcadel, která vyšla i česky.

0 0
možnosti

To se snad dělá pořád, jenom se to jinak jmenuje.

1 0
možnosti

Znal jsem ho ze střelnice jako usměvavého, zábavného, milého pána. Ani jsem netušil, kdo to je. Škoda - pro mne.

0 0
možnosti
Foto

K25a35r75e26l 17R90y64b77á79k

16. 12. 2020 20:32

výrobě "licího" nářadí se říká modelárna. měla jí tenkrát skoro každá fabrika, která vyráběla svoje výrobky. problém po estébáckém puči nastal s dodavateli. fabriky se tak nějak rozkradly, zničily a zavřely a my jsme si hloupě pustili na trh západ s jeho kšunty. dneska už je to jedno-auta se vyrábí stejně jako spotřebák, něco jako pračky, mobily, nebo televize. spíš začínám uvažovat o nějakém veteránovi, který má duši. uvidíme

2 0
možnosti
Foto

Asi vám mnohé ušlo. Třeba Zbrojovka ve Strakonicích měla špičkovou technoligii na odlévání skříní převodovek. Najdete je ve všech Škodovkách, ale i některých VW po 1990. Hlavní problém těch let byl Václav Klaus.

2 0
možnosti

To si Škoda ještě hodně věcí dělala a rozhodovala sama. Když zpětně vidím rozdělané projekty té doby, tak prodej a zvláště 100 % bylo hodně uspěchané. Asi by vstup do světa byl delší, ale byla by naše. Byla to doba hledání i korupce. Původní firmy v ČR zanikaly na objednávku..., podnikali bývalí komunisté a vládli tajní agenti STB. Nyní si nikdo nic nepamatuje.

0 1
možnosti
Foto

J65i53ř55í 14E79r11b32e79n

20. 12. 2020 15:46

Ručím vám za to, že Škoda Auto by bez VW dopadla stejně jako LIAZ nebo Tatra. Mnohaleté potácení se nad propastí, problémy splácet úvěry a pak bankrot.

AZNP měly problémy se splácením úvěrů už v létě 1989, konsolidační program se nedařil, v roce 1990 dlužily miliardy, z plánované roční výroby 250 až 300 tisíc favoritů byla polovina, v ČSFR v roce 1991 prodali jen 27 tisíc aut - sami českoslovenští obyvatelé své výrobce spotřebního zboží (aut, elektroniky, oblečení, domácích spotřebičů aj.) posílali do krachu!

0 0
možnosti
Foto

Po experimentování s ojetým luxusem (Multivan T5, Phaeton) jsem si pořídil Octavia combi 1 , 1.8T ve výbavě a jsem jedinečně spokojenej.... Bez investic.

6 0
možnosti

Bez investic zcela určitě ne, ty časem tak jako tak přijdou, a u 10ti a více létého vozu tím spíš. Výhodu jedničkové Octavie je cena náhradních dílů, prakticky všeho, od destiček, koutouče, rozvody, po karosářské díly. Když to porovnám třeba s Peugeotem 407, tak tady jsou náklady tak třetinové.

2 0
možnosti

P95e90t34r 85M73i84c68h42a49l

15. 12. 2020 10:44

Díky za zajímavý článek o úspěšném člověku.

7 0
možnosti

Jedničková Oktávka měla obrovské štěstí, že dostala do vínku legendární motor 1,9 tdi. Bez tohoto motoru by byl její úspěch, troufám si odhadnout, maximálně třetinový. Dodnes lituji, že jsem svou 1,9 tdi před deseti lety prodal. A další majitel, pokud je mi známo, s ní jezdí dodnes.

3 0
možnosti

Ta legenda byla 1.9 bez turba ne? To byl nesmrtelný motor.

0 0
možnosti

"Technologické prověrky v tehdejším socialistickém hospodářství představovaly něco dnes v této podobě už neznámého. Cokoli bylo na autě nově vymyšleno, nemohlo jít do výroby, pokud to neprošlo prověrkou"

Ježišmarjá, to je přeci normální proces i dneska. Každá fabrika se chce vyhnout výrobě ze speciálních nedostupných materiálů na strojích které nemá a nedejbože kupovat licenci na nějaký patent. Zvlášť dnes je potřeba shodit konstruktéry z oblaků 3D modelování do špíny a bahna normální výroby....

8 2
možnosti

Zaměňujete výrobní a nákupní možnosti dneška a tehdejší doby. Tehdy se něco kupovalo "za devizy", kdežto teď se něco nakupuje a v podstatě rozhoduje "jen" cena.

1 0
možnosti

"hutní formy pro odlévání jednotlivých karosářských částí" - vážený, auto není tank...

13 0
možnosti
Foto

I58v16a68n 56K36o45p60t29a

15. 12. 2020 9:22

Lisovací nástroje či jejich části se nejdříve odlévají, tedy jsou potřeba i hutní formy pro odlévání.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!