Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bezpečnost podobných aut na různých kontinentech je obrovsky rozdílná

Ročně na celém světě zemře na silnicích zhruba 1,3 milionu lidí. Všechny by je zachránil celoroční totální lockdown, část z nich pak auta s bezpečnější konstrukcí. V řadě zemí se přitom podobné automobily od stejného výrobce konstrukčně liší. Global NCAP teď vyzývá ke změně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TN

Ještě by to chtělo dámskou "očesanou" verzi pro muslimské země , kde pokud vím, minimálně v rámci práva "šaría" má každá žena poloviční hodnotu muže.

0 0
možnosti
JV

J30i26r63i 61V63a27l32e92k

6. 1. 2021 14:38

Zcela jistě se na nehodovosti a úmrtnosti nepodepisuje kvalita silnic, technického stavu vozidel a dostupnost složek první pomoci.

Podle OSN na méně rozvinuté země připadá až 90 % z 1,3 milionu obětí dopravních nehod na celém světě. Podobná auta od stejných výrobců musejí totiž v každé zemi splňovat jiná bezpečnostní kritéria a některé automobilky tak na některé trhy dodávají konstrukčně jiná auta než na ostatní.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/crashtest-bezpecnost-aut-ncap.A210105_125510_automoto_fdv

2 0
možnosti
MV

Takže by se tohoto faktu dalo naopak využít a vybírat nejbezpečnější auta třeba dle Afriky. Protože pokud tam nějaké auto dostane dobré hodnocení v pasivní bezpečnosti, tak to znamená, že je dost bezpečné i přes to, že nemá hromadu dalších nesmyslů. Takže u nás na tom bude ještě desetkrát "lépe" :-)

0 0
možnosti
MK

Jakože podle euro NCAP to nezjistis?

0 0
možnosti
MB

Načo bude Afrike auto so sledovaním jazdných pruhov, keď jediná čínska dialnica vedie z hlavného mesta do prezidentovej rodnej viesky? A zvyšok ciest v krajine nemá ani asfalt a nie to pruhy.

1 0
možnosti
MV

A takhle to je stejné i s potravinami. Pokud to ten trh skousne a nikdo nenařizuje nic lepšího, tak proč by se snažili více.

0 0
možnosti
PP

To zase někdo objevil Ameriku. A hned zítra by chtělo vydat pojednání o tom, jak máme na každém kontinentu jiná pravidla pro emise a tudíž, že se liší i motorizacemi.

3 1
možnosti
ZP

Proč do článku tahá redakce lockdown a nějaký redaktor si takto vylévá svou frustraci?

0 0
možnosti
JD

J39a83n 98D13l77o50u28h41ý

6. 1. 2021 9:49

A proto si v rusku muzete koupit novou ladu 2105 za 60 000kc zatimco v EU to nedostanete ani na znacky :-D Prijde mi ze v EU jsou ty normy uz prehnane. Nevidim sebemensi duvod, aby auta musela mit ve vybave milion asistentu a cena za auto se tak splhala k pul milionu za holobyt

2 4
možnosti
MK

Těmi asistenty a normami to asi nebude, když je plní i Dacia za 200k že?

2 1
možnosti
MM

Nejedná se jen o bezpečnost aut - předpokládám, že v rozvojových zemích bude i dost odlišná kvalita komunikací, dopravního značení a dalších věcí, které mají vliv na bezpečnost silničního provozu. Pokud se jedná přímo o auta, tak výrobci (logicky) dodávají na trh vozidla, která odpovídají normám a předpisům v té dané zemi, takže pokud chtějí mít v té zemi bezpečnější auta, musejí upravit normy. Další věcí pak ale je, nakolik si mohou tamní obyvatelé (z hlediska příjmů) dovolit to, co je u nás považováno za standard. Stejně bych ale řekl, že tamní obyvatelstvo je rádo, že se dá sehnat něco, co má čtyři kola, motor a jakous takous kastli a bezpečnost tam moc neřeší. Házet to na výrobce nemá smysl, ti se prostě přizpůsobují podmínkám místního trhu.

10 0
možnosti
DK

A co teprva, až je napadne kupříkladu elektrifikovat Afriku a spol... to bude veselo na scéně...;-O;-O

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...