Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv. „downsizing“. Cílem je zvýšení účinnosti spalovacích motorů a snížení tabulkové spotřeby paliva a emisí CO2. Výrobci podlehli politickému tlaku a musejí plnit emisní cíle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nechápu, jak můžu namáhat rozvodový řetěz jakéhokoliv auta tím, že ho nechám z mírného kopce zaparkovaný jen na zařazené rychlosti. (když pominu, proč bych to dělal) Taky mně není jasné, že silná stránky přímovstřikovaného motoru je to, že se v potrubí neusazuje karbon. Jak by se tam dostal?

0 0
možnosti

Poplivat Japonce a vychválit TSI, tak to chce hodně aroganceRv.

Pokud jsme u těch menších s menšími kubaturami, tak třeba Toyota má stále skvělou atmosférickou jednotku a to jak starší 4 válce s nepřímým vstřikem, tak nyní nový tříválec, které jezdí za málo a netrpí veškerými neduhy TSIček, dnes by se mohla Evropa od Japonců učit a nikoli naopak. Málem bych zapomněl, těch atmosférických japonců se při koupi ojetiny opravdu nemusíte bát;-).

3 4
možnosti

Poplivat japonce? Kde? Jen uvedli že tím že v EU toho moc neprodají tak neměli potřebu vyvíjet downsizingy, protože jinde na světe to potřeba není. A že v klidu čekají a implementují jen ověřené nebo vhodné části té technologie je pravda a naopak bych to bral jako pochvalu že nejsou zbrklí. Evropa se od nich bohužel učit nemůže, s tím by tu dnes nepochodili, ale pomohla jim projít část slepých uliček a japonec tak může dělat rovnou o pár chyb méně R^

3 2
možnosti

To jsem si také pomyslel, ale ten modul zubu - to není kolo na řetěz.

0 0
možnosti

Je, ono se to nezdá, ale je to na širší řetěz.

1 0
možnosti

Nemohu si pomoci, ale hned na té první fotografii je to podle mě špatně- nedokážu si představit, jak by mohl fungovat ten rozvodový řetěz s tím modulem zubů na těch rozvodových kolech. A dole na klice je ten řetěz taky prazvláštně vedený. A nebo jinak - jestli by tohle mělo odpovídat skutečnosti, tak se nedivím, že se to potkávalo jak na běžícím pásu.

1 0
možnosti

Možná to není vidět ale ty řetězy jsou tam dva za sebou.

0 0
možnosti

Úvod je trochu kostrbatý - downsizingové motory jsou postavené na principu kombinace přímého vstřikování (případně hybridního) a přeplňování. To je to co dělá downsizingový motor, to že někdo aplikoval přeplňovaný menší motor jako alternativu větší atmosféry tu bylo jinak dávno předtím, důležitá je právě ta kombinace přímého vstřiku a přeplnění, která umožnila i z menších objemů v tom nízkém a částečně středním pásmu (tedy to nejpoužívanější) vydolovat solidní parametry. Samozřejmě za cenu určitých negativ - mj. zvýšení citlivosti spotřeby, takže sice v nějakém režimu vykazovala 1.2tsi o 2l méně než 1,6, v jiném naopak klidně o 3 více (typicky dálnice - nechlazené svody). Každopádně na papíře to bylo méně a v praxi zhruba na stejno - záleželo opravdu jak kdo jezdil.

EA211 každopádně na českém venkově bude jezdit a dosluhovat ještě dlouho R^

0 1
možnosti

mám TSI 1,2 se 6 stupňovou převodovkou a při 130 jedu na dálnici tak za 6,4. Při 150 cca 7,2-7,5

0 0
možnosti
Foto

Já myslím, že poslední opravdu dobrý motor VW byl 1,9 SDI.

1 2
možnosti

66kW, tím měl vývoj motorů skončit a dělat je až do konce světa

2 0
možnosti

Zlatá Fabia 1,9 TDI...

0 2
možnosti

favorit 135 L a jeho předchůdce Škoda 105 S, opravdová lahůdka byla Škoda 100, všechno jsem to měl a dnes musím jezdit turbem 112 kW s pohonem všech kol se spotřebou 6 litrů, to jsme dopadli, když jsem měl moskviče 408, tak jel stovkou a žral 14 litrů

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...