Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Počítání pokut za emise potrvá, automobilky se je dozvědí až na podzim

Pokuty za nadměrné emise jsou strašákem, který od loňska nabral reálných obrysů. Automobilky budou za auta prodaná loni v Evropě muset zaplatit pokuty za nadlimitní CO2. Kolik to je, se ovšem přesně dozvědí až někdy v listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Myslím, že by měli ještě pořádně přitvrdit. Tímto tempem bude destrukce průmyslu v Evropě trvat zbytečně dlouho...

0 0
možnosti
MH

Stále ty Plug in hybridy jsou mezi zvýhodňovanými, přitom se ví, že to skoro nikdo nenabíjí. A tím pádem to má emise jako obyčejné auto, možná i horší.

Zkuste se projet "čistým PH vozem" firmy Anytime v Praze. Vždy je baterie zcela vybitá. Jezdíte jen na benzín. Co je na tom ekologického? ... Nic. Ale mohou parkovat zdarma po celé Praze.

2 0
možnosti
RM

Ještě, že mám starej diesel ten nevypouští to ošklivé CO2 skoro žádné. Mne tak napadá, že bych za záchranu planety měl dostat teda nějakou tu odměnu, na kterou se vybírá pomocí těch pokut:-P

2 1
možnosti

Téma duplicitních vinů bude také ještě vtipné, není žádné tajemství že mnoho automobilek se statistikama dost čaruje (a to nejen nejznámější "čaroděj" Tesla, ale i mnoho dalších), a to z rozličných důvodů a různými způsoby, toto sčítání dá reálný kontext mnoha dalším statistikám.

0 0
možnosti
ZD

Proč jsou emisní limity rozděleny dle hmotnostních kategorií?

Kdyby existoval jede limit, automobilky by to motivovalo vyrábět menší a lehčí auta (ne že bych toužil po nějakém mikroautě). Současný systém je pouze chaos.

7 0
možnosti
MK

To si prosadily automobilky aby mohly dál "v pohodě" vyrábět i velká SUV....

1 0
možnosti
JK

řezání větve úspěšně pokračuje...

7 0
možnosti

Evropo jdi s tím do hajzlu a hledej kde máš a kašli ne politické Lobby.

2 1
možnosti
JH

J39i95ř74í 30H75o28d14a88n

8. 1. 2021 14:59

To nejsou politici ale různí eko aktivisté

1 0
možnosti
JN

Zajímavé, jen je otázka jestli je tohle dobrá cesta.

V podstatě tím automobilky nutí cpát spoustu peněz do vývoje úspornějších spalovacích motorů a na druhé straně jim říká že se s nimi stejně dlouhodobě nepočítá.

Nebylo by tedy jednodušší, po vzoru Číny, prostě zavést kvótu na elektromobily a spalovací nechat tak jak jsou s maximem např 110g.

0 1
možnosti
MK

Takže striktně daný objem prodeje je podle tebe lepší než dnešní systém "dosáhnete si toho dle svého uvážení"? Co ty automobilky co elektroauta nemají?

1 0
možnosti
Foto

Prostě zásah do trhu a tvorba nové daně. Proti rozumně nastavenému limitu maximálních bezpokutových emisí CO2 vůbec nic nemám. Ale pokud se stanoví fantasmagorická hodnota, která znevýhodňuje všechny spalovací motory a jejíž výpočet naopak nerealisticky zvýhodňuje hybridy, tak to beru jako podpásovku.

Za sebe říkám, že elektromobilita není nic špatného. Koneckonců třeba do města bych elektromobil bral všema deseti, jen kdyby nebyl tak drahý a kdybych měl u domu nabíjecí místo. Ale beru jako zhovadilost, když se elektromobily tlačí plošně. Sám mám rád jak elektrický, tak spalovací motor a myslím, že každý má svoje využití a že ani jeden v tomto okamžiku není všespásným a univerzálním řešením.

21 0
možnosti
Foto

Elektromobilita v současné podobě je z principu špatná, a to z toho důvodu, že na výrobu elektromobilu současné koncepce se spotřebuje násobně více zdrojů ve srovnání s autem se spalovacím motorem. Dokonce bych si troufl tvrdit, že uhlíková stopa takového výrobku bude srovnatelná, ne-li vyšší, než u auta se spalovacím motorem. Až se budou dělat elektromobily, které by v těchto kritériích obstály, z principu proti nim nic nemám.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...