Diskuze

Octavia TDI je ekologičtější než některé hybridy. V testu exceloval i vodík

Překvapivé výsledky přineslo aktuální srovnání organizace Green NCAP, které hodnotí skutečný vliv vozů na životní prostředí a jejich efektivitu a hospodárnost. Dieselová Škoda Octavia dokázala porazit i některé hybridy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Ať dají Dakar jen pro elektrovergly, jedna etapa min 600 km....;-D a žádný dokrmovací stanice ..;-D

0 0
možnosti
TJ

Asi je jasné, že pokud se ropák od škodovky umístil na třetím místě v kategorii množství emisí, tak buď neměli reprezentativní vzorek nebo (a to spíš) je celá metodika měření špatná. Ještě mohli do porovnání dát 40ti tunama naložený náklaďák a říct, že to je s množstvím emisí úplná tragédie oproti tunové oktávce ....

0 2
možnosti
MV

Tak ekoposuci fofrem pro škůdku v nafte pokud chcete ekoauto

2 0
možnosti
MP

Pro osobní auta je budoucnost v elektromotoru s výkonnými bateriemi nového typu a dostatek nabíjecích možností.

Pro nákladní auta a železnici vidím budoucnost ve vodíku, až se podaří získavat vodík za pomoci fotovoltaiky, nebo větru. Zatím je to příliš nákladná záležitost.

1 5
možnosti
ZM

První věta v pořádku. Ale ukládat elektřinu z fotovoltaiky nebo větru do vodíku je špatný nápad, je to velmi neefektivní, složitě vyrábět elektřinu a pak ji takto vyhazovat nazdařbůh je špatně.

0 1
možnosti
JP

Auta na elektřinu a se spalovacím motorem měly stejnou startovací čáru před cca 120 lety . Do dnes se elektromobily neprosadily což svědčí o jejich ,,výhodách,, .

11 10
možnosti
PV

To je jednoduché, elektromotor je super věc, mnohem jednodušší a lepší než spalovák a proto se prosadil všude tam kde jde přivézt kabel.

Ale nádrž je jaksi o dost jednodušší než baterie, na to aby jsme o tom vůbec mohli přemýšlet se bateriové technologie dostávají teprve teď.

Tedy porovnáváte 2 technologie pohonu a dvě technologie uložení energie vůči sobě.

Ale jasně, kdyby nebylo ekologie a boje proti co2 tak by spalovák byl s námi ještě hodně dlouho. A to přesto že je pálení tak vzácné suroviny jako ropa z dlouhodobého hlediska asi nejhloupější způsob jak ji používat.

6 3
možnosti
Foto

Všem fanatickým zastáncům spalovacich aut vřele doporučuji ráno, když nastartujete svého miláčka, zakleknout k výfuku a zhluboka se několikrát nadýchnout . Pak snad pochopíte, jaké jedy musí nedobrovolně dýchat všichni na ulicích a u silnic. EV je jediná cesta.

5 21
možnosti
PD

EV možná je cesta, ale až tehdy, když bude mít pro všechny uživatelský a ekonomický smysl...a to je ještě asi hodně daleko

10 3
možnosti
RV

Vlastníme Seat Leon 1.6 TDI 7DSG, 80% město Praha, dlouhodobá spotřeba 4,7l.

Nač hybrid? Většina jezdí za stejně i víc v reálu a mildhybrid? Kdo ho opravdu každý den dobíjí?

2 2
možnosti
JS

Mild-hybrid obvykle žádné vnější dobíjení nemá.

5 0
možnosti
FL

150 není průměr, spíš tak 300

0 0
možnosti
OU
RP

Tak síra pálená v uhlí taky moc nevoní... :-P

4 2
možnosti
OP

Na to se musím podívat. Když si vezmu, že se vodík vyrábí ze zemního plynu a vynásobím účinnost jeho výroby a účinnost využití v autě, tak mi z toho vychází celkem ekologická katastrofa. Jinak jsem četl, že z pohledu emisí minimálně CO2, ale řekl bych, že i jiných polutantů, je na tom nejlépe CNG nebo LPG, a to i při německém energetickém mixu, což mi dává smysl.

7 0
možnosti
Foto

I30v15a65n 94K61o68p34t23a

3. 3. 2021 10:20

I výroba elektřiny má nemalé ztráty. Udává se že tam je účinnost výroby a distribuce ca. 30%.

U vodíku, parním reformingem ca 43%.

0 4
možnosti