- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať dají Dakar jen pro elektrovergly, jedna etapa min 600 km.... a žádný dokrmovací stanice ..
Asi je jasné, že pokud se ropák od škodovky umístil na třetím místě v kategorii množství emisí, tak buď neměli reprezentativní vzorek nebo (a to spíš) je celá metodika měření špatná. Ještě mohli do porovnání dát 40ti tunama naložený náklaďák a říct, že to je s množstvím emisí úplná tragédie oproti tunové oktávce ....
Tak ekoposuci fofrem pro škůdku v nafte pokud chcete ekoauto
Pro osobní auta je budoucnost v elektromotoru s výkonnými bateriemi nového typu a dostatek nabíjecích možností.
Pro nákladní auta a železnici vidím budoucnost ve vodíku, až se podaří získavat vodík za pomoci fotovoltaiky, nebo větru. Zatím je to příliš nákladná záležitost.
První věta v pořádku. Ale ukládat elektřinu z fotovoltaiky nebo větru do vodíku je špatný nápad, je to velmi neefektivní, složitě vyrábět elektřinu a pak ji takto vyhazovat nazdařbůh je špatně.
Auta na elektřinu a se spalovacím motorem měly stejnou startovací čáru před cca 120 lety . Do dnes se elektromobily neprosadily což svědčí o jejich ,,výhodách,, .
To je jednoduché, elektromotor je super věc, mnohem jednodušší a lepší než spalovák a proto se prosadil všude tam kde jde přivézt kabel.
Ale nádrž je jaksi o dost jednodušší než baterie, na to aby jsme o tom vůbec mohli přemýšlet se bateriové technologie dostávají teprve teď.
Tedy porovnáváte 2 technologie pohonu a dvě technologie uložení energie vůči sobě.
Ale jasně, kdyby nebylo ekologie a boje proti co2 tak by spalovák byl s námi ještě hodně dlouho. A to přesto že je pálení tak vzácné suroviny jako ropa z dlouhodobého hlediska asi nejhloupější způsob jak ji používat.
Všem fanatickým zastáncům spalovacich aut vřele doporučuji ráno, když nastartujete svého miláčka, zakleknout k výfuku a zhluboka se několikrát nadýchnout . Pak snad pochopíte, jaké jedy musí nedobrovolně dýchat všichni na ulicích a u silnic. EV je jediná cesta.
EV možná je cesta, ale až tehdy, když bude mít pro všechny uživatelský a ekonomický smysl...a to je ještě asi hodně daleko
Vlastníme Seat Leon 1.6 TDI 7DSG, 80% město Praha, dlouhodobá spotřeba 4,7l.
Nač hybrid? Většina jezdí za stejně i víc v reálu a mildhybrid? Kdo ho opravdu každý den dobíjí?
Mild-hybrid obvykle žádné vnější dobíjení nemá.
150 není průměr, spíš tak 300
Tak síra pálená v uhlí taky moc nevoní...
Na to se musím podívat. Když si vezmu, že se vodík vyrábí ze zemního plynu a vynásobím účinnost jeho výroby a účinnost využití v autě, tak mi z toho vychází celkem ekologická katastrofa. Jinak jsem četl, že z pohledu emisí minimálně CO2, ale řekl bych, že i jiných polutantů, je na tom nejlépe CNG nebo LPG, a to i při německém energetickém mixu, což mi dává smysl.
I výroba elektřiny má nemalé ztráty. Udává se že tam je účinnost výroby a distribuce ca. 30%.
U vodíku, parním reformingem ca 43%.