Diskuze

Sekera na daních za elektromobilitu bude v miliardách eur

Majitelé elektromobilů se zatím můžou radovat, protože neplatí dálniční známky, silniční daň, spotřební daň a v Praze třeba ani za parkování. Platí pouze DPH při nákupu, pokud si ho ve firmě neodečtou, a DPH za elektřinu. To se ale velmi pravděpodobně změní. Majitelé dieselových a benzinových aut totiž ročně odvedou jen ve 13 největších evropských zemích do státních rozpočtů skoro 400 miliard eur, které budou chybět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, tak je to plánované od začátku. Tady se vůbec nepočítá, že e-auta nahradí stávající v poměru 1:1. Dokonce ani 1:2. Kdyby tomu tak mělo být, tak se staví nové elektrárny jak o závod. Ale kde v Evropě vidíte tyhle projekty? Jsou tady spíše opačné "zelené" trendy. Vše spěje k tomu, že auta na "špinavá" fosilní paliva se v první fázi úplně přestanou vyrábět a zmizí z nabídek automobilek. V druhé fázi budou zdaněny a vykázány z velkých i středních měst takovým způsobem, že provozovat takové auto bude utopie. Přechod na elektromobilitu se bude týkat jen úzké skupiny nejbohatších. Asi to bude více jak 1%, ale sotva více, jak 10-20%. Obyvatelé bydlící na sídlišti mohou rovnou zapomenout, nějaké noční nabíjení pro ně není reálné. Lze si všimnout, že i všechny developerské projekty se nyní staví s naprosto poddimenzovaným množstvím parkovacích míst. Není zkrátka počítáno s takovým množstvím aut jako nyní.

1 0
možnosti

D28a57v94i95d 30B25o85r29n

30. 7. 2021 11:12

dle EU musí být k dispozici do roku 2035 nabíjení pro 500 000 elektroaut. Když si vezmeme, že některé stojany budou na vesnicích a okrajích parkovišť téměř nevytíženy a ostatní stojany také nebudou mít plné obsazení, tak docházím k reálnému číslu 400 000 elektroaut v roce 2035 proti současným 6 300 000 aut. Na silnicích jistě vidíte kostičky budoucích zůžení. Silnice se nerozšiřují a zpomaluje se průtok. Už se to vše chystá. Lidé si říkají .. já mám firmu a 4 byty.. já na to mít budu, ale nebudete na to mít. Milionáři ne, jen miliardáři a o to jim jde...rozevřít nůžky

0 0
možnosti

Já bych fakt řval. Už více než před rokem i tak jednoduchý člověk jako já předpovídal, že státu budou chybět daně z paliv. Kdyby tenhle článek napsal a řádně zveřejnil autor v dobách, kdy se začalo koketovat s elektromobilitou, možná by ti fanatici začali přemýšlet. Ale to je marná naděje. Fanatik nepřemýšlí.

3 0
možnosti

Ale tohle je prece jasne kazdemu elektromobilistovi. Jen asi to jeste nema smysl dnes, kdyz tu mame asi 7000 EV proti 6 milionum fosilum. Na zmenu dani je jeste par let cas.

1 0
možnosti

Teď bych ještě vyčíslil, kolik budeme daňově v plusu, když tisíce lidí každý rok předčasně neumře a desítky tisíc nebude muset navštívit lékaře.

0 0
možnosti

To je přece moc pracné, ty daně na první pohled najdete v tabulce.

0 0
možnosti

Globální elektrodebilní cesta do pekel....:-(

2 0
možnosti
Foto

Od zacatku, odnsameho zacatku to skeptici, lepe receno realiste, predpovidali. Skubnete si. Na tuhle sebevrazdu v primem prenosu se budu z more divat. Super-duper-eko-bio-vegan friendly.

1 1
možnosti
Foto

Když ptáčka lapají, krásně mu zpívají. Nakonec se i to lithium a kobalt ukážou jako příliš vzácné na to, aby se doprava mohla celá přestavět na akumulátory. Výroba vodíku zase nebude možná v takovém rozsahu, jaký by byl nutný třeba i pro nákladní dopravu.

Je jistě dobře, že se tím směrem bádá, ale elektroauta budou ještě dlouho výsadou bohatých a funkcionářů. I takové jízdní kolo je v podstatě z oceli a tu vyrábět ve velkém s vodíkem místo uhlí, to zatím nikde nepředvedli.

Když chci stavět most, musím mít spolehlivé trámy, jinak to spadne.

0 0
možnosti

Velkovýroba vodíku je reálná.

1 1
možnosti

I60v80o 83Š58i28m66e73k

5. 5. 2021 7:41

Víte, kde má elektromobil výfuk? No přeci v Tušimicích!!!

1 0
možnosti

J42a60n 36T13a23r69a20b54a

5. 5. 2021 9:19

Jo, ale jen v Tušimicích.

Zatímco fosilní auto v Praze má výfuk v Bahrajnu, na moři, v Kralupech, v Praze a samozřejmě v Tušimicích, protože spotřeba elektřiny na zpracování ropy je obrovská.

1 0
možnosti

Jenže když zmizí výhody elektromobilu v podobě levného provozu, parkování zdarma a dotované výrobní ceny z prodejní marže spalováků, a zůstanou pouze nevýhody v podobě vyšší pořizovací ceny a cestování od nabíječky k nabíječce, tak kdo je bude potom kupovat.

6 0
možnosti

J79a87n 44T60a25r35a29b24a

4. 5. 2021 16:26

No ty samozřejmě zmizí. Ale ono nebude na výběr.

0 0
možnosti

Problém elektromobility je v tom, že tahá sebou od půl tuny výše mrtvé hmoty.

3 0
možnosti

Rozdíl hmotnosti mezi elektromobilem a ekvivalentním spalovákem je 200-300 kg. A jestli s sebou vozidlo tahá hmotnost, to u elektromobilu zase tak moc nevadí, protože díky rekuperaci se kinetická energie může měnit zase zpět na elektrickou a vracet do baterie. Hmotnost vadila hlavně u spalováků, elektromobil je jiný.

3 6
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...