Diskuze
Sekera na daních za elektromobilitu bude v miliardách eur
Děkujeme za pochopení.
P19e66t58r 56S98e36d63l22á52č38e98k
Ano, tak je to plánované od začátku. Tady se vůbec nepočítá, že e-auta nahradí stávající v poměru 1:1. Dokonce ani 1:2. Kdyby tomu tak mělo být, tak se staví nové elektrárny jak o závod. Ale kde v Evropě vidíte tyhle projekty? Jsou tady spíše opačné "zelené" trendy. Vše spěje k tomu, že auta na "špinavá" fosilní paliva se v první fázi úplně přestanou vyrábět a zmizí z nabídek automobilek. V druhé fázi budou zdaněny a vykázány z velkých i středních měst takovým způsobem, že provozovat takové auto bude utopie. Přechod na elektromobilitu se bude týkat jen úzké skupiny nejbohatších. Asi to bude více jak 1%, ale sotva více, jak 10-20%. Obyvatelé bydlící na sídlišti mohou rovnou zapomenout, nějaké noční nabíjení pro ně není reálné. Lze si všimnout, že i všechny developerské projekty se nyní staví s naprosto poddimenzovaným množstvím parkovacích míst. Není zkrátka počítáno s takovým množstvím aut jako nyní.
D28a57v94i95d 30B25o85r29n
dle EU musí být k dispozici do roku 2035 nabíjení pro 500 000 elektroaut. Když si vezmeme, že některé stojany budou na vesnicích a okrajích parkovišť téměř nevytíženy a ostatní stojany také nebudou mít plné obsazení, tak docházím k reálnému číslu 400 000 elektroaut v roce 2035 proti současným 6 300 000 aut. Na silnicích jistě vidíte kostičky budoucích zůžení. Silnice se nerozšiřují a zpomaluje se průtok. Už se to vše chystá. Lidé si říkají .. já mám firmu a 4 byty.. já na to mít budu, ale nebudete na to mít. Milionáři ne, jen miliardáři a o to jim jde...rozevřít nůžky
Š47t66ě75p32á71n 47Z34e83m22e42k
Já bych fakt řval. Už více než před rokem i tak jednoduchý člověk jako já předpovídal, že státu budou chybět daně z paliv. Kdyby tenhle článek napsal a řádně zveřejnil autor v dobách, kdy se začalo koketovat s elektromobilitou, možná by ti fanatici začali přemýšlet. Ale to je marná naděje. Fanatik nepřemýšlí.
J75i54ř42í 19D87r11a12h59o49ň79o71v81s58k68ý
Ale tohle je prece jasne kazdemu elektromobilistovi. Jen asi to jeste nema smysl dnes, kdyz tu mame asi 7000 EV proti 6 milionum fosilum. Na zmenu dani je jeste par let cas.
P56a20v95e92l 51K46u61t41i65l
Teď bych ještě vyčíslil, kolik budeme daňově v plusu, když tisíce lidí každý rok předčasně neumře a desítky tisíc nebude muset navštívit lékaře.
Z14d42e43n86ě18k 73M51o51r78á29v61e54k
To je přece moc pracné, ty daně na první pohled najdete v tabulce.
L84u47b16o93m28í64r 45H49r74u83š27k63a
Globální elektrodebilní cesta do pekel....
P24a36v38e89l 69M94a70r43t87i20n15e54k
Od zacatku, odnsameho zacatku to skeptici, lepe receno realiste, predpovidali. Skubnete si. Na tuhle sebevrazdu v primem prenosu se budu z more divat. Super-duper-eko-bio-vegan friendly.
M66i24r51o75s38l30a12v 38S16t11e35i58n86e56r
Když ptáčka lapají, krásně mu zpívají. Nakonec se i to lithium a kobalt ukážou jako příliš vzácné na to, aby se doprava mohla celá přestavět na akumulátory. Výroba vodíku zase nebude možná v takovém rozsahu, jaký by byl nutný třeba i pro nákladní dopravu.
Je jistě dobře, že se tím směrem bádá, ale elektroauta budou ještě dlouho výsadou bohatých a funkcionářů. I takové jízdní kolo je v podstatě z oceli a tu vyrábět ve velkém s vodíkem místo uhlí, to zatím nikde nepředvedli.
Když chci stavět most, musím mít spolehlivé trámy, jinak to spadne.
I60v80o 83Š58i28m66e73k
Víte, kde má elektromobil výfuk? No přeci v Tušimicích!!!
J42a60n 36T13a23r69a20b54a
Jo, ale jen v Tušimicích.
Zatímco fosilní auto v Praze má výfuk v Bahrajnu, na moři, v Kralupech, v Praze a samozřejmě v Tušimicích, protože spotřeba elektřiny na zpracování ropy je obrovská.
J39i86ř51í 69R39y77m48e28š
Jenže když zmizí výhody elektromobilu v podobě levného provozu, parkování zdarma a dotované výrobní ceny z prodejní marže spalováků, a zůstanou pouze nevýhody v podobě vyšší pořizovací ceny a cestování od nabíječky k nabíječce, tak kdo je bude potom kupovat.
J79a87n 44T60a25r35a29b24a
No ty samozřejmě zmizí. Ale ono nebude na výběr.
Z82d35e16n11ě48k 36P32a58v78l65i56š
Problém elektromobility je v tom, že tahá sebou od půl tuny výše mrtvé hmoty.
Z66d17e83n80ě94k 19M57o31r49á61v52e39k
Rozdíl hmotnosti mezi elektromobilem a ekvivalentním spalovákem je 200-300 kg. A jestli s sebou vozidlo tahá hmotnost, to u elektromobilu zase tak moc nevadí, protože díky rekuperaci se kinetická energie může měnit zase zpět na elektrickou a vracet do baterie. Hmotnost vadila hlavně u spalováků, elektromobil je jiný.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Prodej, zděná chata se zahradou, Velichovky
Babiňák, Velichovky, okres Náchod
3 242 000 Kč