Diskuze

Ceny oprav aut kvůli složitější technice rostou, meziročně o deset procent

Náklady na opravy nových či starších automobilů rostou. Ceny oproti loňsku stouply přibližně o deset procent. Důvodem jsou především nové a složitější technologie a tím i dražší náhradní díly. Vyplývá to z údajů pojišťoven. Ceny za opravy rostou pravidelně od roku 2010.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Na cenu náhradních dílů by se měl zaměřit antimonopolní úřad, protože daná značka má na trhu této značky monopol. Jak si jednou koupíte auto dané značky, tak jste připraveni do role oslíka otřes se. Nebo by si to mohla vzít za své evropská unie a nařídit výrobcům aut že musí ke svým autům dodávat náhradní díly za cenu max. např. 3x vyšší než je prodávají v hotovém autě. Všem musí být jasné, že pokud stojí celé auto 0,5 milionu, tak nemohou stát světlomety 30 000.

0 2
možnosti

Těžko. Je ti volný trh, aftermarket to může nabízet za kolik chce. Nikdo nemůže logicky diktovat výrobci cenu za kterou to nabízí. Rozdílnost cen je v rámci prvovýrobní montáže a nebo prodeji na trhu nd je logická a promítá se do nich logistika a marže.

3 0
možnosti
AS

Roste? To jsem si nevšimnul. Mám 4 roky novou škodu a žádnou orpavu jsem neplatil. Zatím jen měním olej a jednoou už i chladící kapalinu.

Mně příjde, že ty auta už se ani opravova nemusí. :-P

0 0
možnosti
LK

Tak jsem měl na Fabii problém s klimatizací, která smrděla...... paradoxně ne když byla puštěná, ale začalo to smrdět vždy, když jsem ji vypnul (tak za 10 min to pak smrdět zase přestalo).... bylo to v několika servisech, měli rozdělané všechny trubky, kterými vzduch jde, vyměněna náplň do klimy atd ...... nic nepomohlo. Fabii jsem nakonec prodal a koupil Rapida ...... a po dvou letech úplně totéž.....

0 1
možnosti
JM

J62o32s86e77f 67M21i74l29e91r

17. 5. 2021 14:07

Toto nejsou automechanici, to jsou měniči dílů. Odešel mě tachometr a v servisu mě chtěli za hrozné peníze vyměnit celou palubní desku, což jsem odmítl. Tak jsem začal pátrat a zjistil, že je pouze špatné čidlo za pár korun. Tak se dneska opravuje. :-(

9 0
možnosti
AS

Jo čidla, když si ho seženete sím třeba u GM eletrkonics, tak stojí někdy i 30 kč a přepájíte si to sám.

Když to dělá autorizák tak za čidlo 1500 a za práci 500.

1 0
možnosti
JM

J55o62s62e22f 85M76i37l37e75r

17. 5. 2021 14:00

Proto jsem si pořídil elektromobil, abych nemusel být stále v servisu. Jedině snad baterka, ale tam je záruka 160 tis. km, ale to už to auto mít nebudu. :-)

2 2
možnosti
JK

No většina závad se kupodivu netýká spalovacího motoru.

3 0
možnosti
OS

Ja mam novy auto,a jedno 20 let stary.S novym mam x krat vetsi problemy jak se starym.

0 0
možnosti
KN

To je logiky, to stary stoji nejspis na spalcich ve stodole, proto s nim nejsou problemy.

0 0
možnosti
PŠ-6

Netuší někdo, proč mají autorizované servisy tak předražený olej? Jen proto, že mohou? To by si pak mohli ale napálit podobnou raketu i za ostatní díly, ne? Tam mi ale nepřijde, že by se dal originál díl dál pořídit 4 x levněji.

0 0
možnosti
RB

Aby měli výmluvu proč účtovat takové pálky za garanční prohlídky... při nichž mění právě ten olej ;-D

1 0
možnosti

Problém není jen v rostoucí ceně dílů, ale především nárocích na vybavení a znalost, resp. v tom dlouhodobém měřítku - čím dál více věcí (i banálních nebo na běžných autech) vyžaduje obojí - tzn. speciální vybavení a ideálně servisní data. A když servis musí pořídit přípravky nebo diagnostiky za desítky tisíc, tak to někde promítne...

3 0
možnosti
PH

Co stalo flasku, bude i dal stat flasku. Jen to chce mit auto a ne pojizdny mobilni telefon.

0 1
možnosti
JJ

J75i86ř40í 43J46u14r21a39n

17. 5. 2021 10:15

Nevadi mi jasne dana cena ze hodinu prace, i mechanik chce peknou vyplatu. Vadi mi predrazovani nahradnich dilu na kterych se dale hoji. Nakupuje za 60% bezne prumerne ceny a uctuje 150%. Kdyz chce clovek dovezt vlastni dil, tak se sklebi jako by polknul zivou rybu :-(

Kdyz udela treba 800Kc na jedne pneumatice, tak proc by je pak nevymenil za akcni 2 kila a tvaril se u toho, ze dela charitu ;-)

2 0
možnosti
AS

Do každého servisu máš právo si donést svůj nahárdní díl.

Není nutné kupovat jejich.

0 1
možnosti
PP

Nechápu, z jakého důvodu by se měly ještě více zdražovat ceny náhradních dílů. Už tak jsou mnohonásobně předražené. Stačí si uvědomit, že auto, které se prodává za půl mega, kdybychom rozebrali na díly a tyto díly prodávali pomocí autorizovaného servisu, tak bychom utržili minimálně 20 mega.

A taky nevěřím tomu, že nějaké LED zadní světlo je o tolik dražší než světlo, které se montovalo na auto před 10 lety. Vždyť ta auta se prodávají za víceméně stejné peníze. Možná by nás překvapilo, za jakou cenu se jednotlivé díly prodávají automobilce a za kolik je ta automobilka přeprodává jako ND.

Tohle jen povede k tomu, že se budou více a více krást díly z nových aut a stále více a více opravitelných aut se bude šrotovat, protože velmi lehce cena opravy převýší cenu auta. A to je přeci strašně ekologické - sešrotovat lehce bourané auto, nebo auto s poruchou převodovky.

6 0
možnosti

Já bych řekl že jste při zemi, možná se ty díly z auta za půl míče prodají klidně za 50 mega! ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...