Diskuze
Třikrát a dost. Vybití elektromobilu řeší asistence, ale má to omezení
Děkujeme za pochopení.
Z18d23e79n74ě81k 68P93a91v40l93i57š
Stačí elektrocentrála v kufru a kanystr benzínu.
P42e84t37r 90M61i16c85h60a53l
Ona by tak slepá být úplně nemusela. Ale to by se musely vyvinout menší a lehčí baterky s vyšší kapacitou. A taky by se musely dát nabít z nuly do sta procent do půl hodiny a na 500 km reálného dojezdu do 10 minut. A pochopitelně by musela dost radikálně klesnout cena. Dokud tohle současně nebude platit, elektromobily se masově nerozšíří (pokud to nedostaneme rozkazem).
R14u12d31o75l53f 28P70e11k16á49r61e34k
Řešení existuje již několik let...
V86l64a36d21i46m42í95r 40R12e39t34t17i95n66g36e95r
A proto já půjdu do vodíku a ne do baterek.
B50r18o15n36i57s38l75a28v 33S44t65r49a74k19a
A nebo si sebou vozte vozík s elektrocentrálou!
I38g21o31r 39G98o75t24t53w38a69l30d
Téměr nikdo si tu zřejmě neuvědomuje, že EV si majitel většinou nabíjí doma. Přijede do garáže, zasune zástrčku a nestará se. Ráno přijde k vozidlu, které má "plnou nádrž". Pokud za rok najedete řekněme 25 tis. km, tak musíte asi 25x k pumpě. Když tam tankováním a placením strávíte vždy cca. 10 minut, tak za rok jsou to asi 4 hodiny. Navíc nemusíte vždy nabíjet "do plna", stačí jen tolik, abyste dojeli k nabíječce, kterou máte třeba doma, na chatě nebo v práci. Já jsem při stejném dojezdu strávil za rok nabíjením zhruba 1,5 hodiny celkem. A pomyslné "hladové oko" se mi zjevilo jen jednou, kdy kvůli coronaviru byl nedaleký Supercharger v Německu pro mě nedostupný a nějací příznivci rychlých autíček udělali párty u jednoho OC, kde zablokovali všechny nabíječky, takže jsem musel nouzově hledat alternativu (asi 40 km dál).
Š82i51m35o57n 57M56a15r22t94y70n37e36k
Já loni jezdil pravidelně z ČB do Brna. Dvakrát na cestu jsem využil elektromobil. Pravidelná zastávka v Humpolci by se nechal překousnout, už méně se nechalo překousnout hledání ubytování v Brně s možnosti dobíjení.
Ve výsledku se pohodlněji jezdilo s fuj naftovým autem (s poloviční pořizovací hodnotou), kde toto odpadlo.
I69g82o72r 63G16o83t61t10w86a31l11d
Je zajímavé, že se v článcích na téma elektroaut vyjadřují především lidé, kteří zjevně EV nikdy neměli ani neřídili. Přijde mi, že je tu kult vzývačů benzínových a naftových motorů, jejichž desatero zní asi takto (možná v jiném pořadí): Nepochválíš auta elektrického. Neusedneš do auta elektrického. Do každé diskuze o elektroautech přispěješ nějakým nesmyslem. Třikrát denně se pokropíš naftou nebo benzínem. Pokud je to možné, zaparkuješ na místě pro nabíjení. Nebudeš se přátelit s majitelem vozidla elektrického. Ochráníš planetu před blackoutem poškozením každé nabíječky, na kterou narazíš. Kde platí pravidlo zipu, nepustíš před sebe vozidlo elektrické. Budeš hanit každé vozidlo elektrické i jeho majitele a řidiče. A nakonec, nepomyslíš dobré myšlenky ani nevyslovíš dobrého slova o vozidlech elektrických, jinak se budeš nadosmrti smažit v Pekle na elektrickém křesle, namísto aby sis užíval naftových koupelí a vůně spáleného benzínu na věčnosti v Ráji.
P30e28t82r 39D82r75a27p95a79l
Ano, mate pravdu, 98% ridicu elektromobil nevlastni. A hadejte proč?
Š45i15m73o86n 49M69a75r86t60y36n79e48k
Aby to dávalo smysl (zelený), musela by být i ta odtahovka elektoromobil...
F10i83l60i55p 35Z21á17v69o75d68n42ý
V jednom zahraničním testu srovnávali dojezd malých elektroaut. Vyrazili společně a jeli, dokud se baterie nevybily. Auta postupně odpadávala a všechna (tuším až na jedno) měla společné to, že když došla šťáva a auto zastavilo, aktivovala se parkovací brzda a auto nešlo odtlačit. Ne vždy se povedlo zastavit na bezpečném místě. Prostě kde to chcíplo, tam to stálo až do příjezdu odtahovky.
PS: Vtipný moment nastal u Renaultu Zoe, který zastavil poblíž domu anglického genlemana, který sice poskytl svou prodlužovačku k alespoň částečnému dobití, ale neodpustil si poznámku, že by si měl řidič velmi vážit toho, že mu pomůže, přestože se jedná o francouzský vůz
I61g50o14r 38G73o27t31t45w77a73l56d
Což je skutečně velmi reálná situace. Běžně řidiči zkouší, jak daleko jejich auto dojede, než jim úplně dojde zdroj energie. Elektroauto (nějak) dobijete (byť to baterii vůbec neudělalo dobře) a jedete dál, autu se spalovacím motorem dolijete palivo a modlíte se, aby nebyl nutný odtah do servisu, kde mu vymění palivové čerpadlo, palivový filtr, a když je u dieselu hodně velká smůla, tak i zadřený motor.
A19n84d23r45e17j 73M48a60s51a61r29y43k
Neznám nikoho kdo sebou vozí kanystr nafty nebo benálu. Nevidím důvod. Když nekomu dojde palivo nebo elektrina v baterce je proste blbec. I elektromobil ma hladove oko ktere sviti když to klesne pod určitou hranici. A od rozsvícení se bezpečne dá dojet k nejaké zasuvce kde se to nechá dobít. To jsou zase jenom takové fámy pro odpůrce všeho nového.
P82e56t63r 19D36r13a75p71a21l
Dobrý den babicko, nemáte trochu vody, já mám takový hlad, ze bych tu i přespal a auto dobil?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...