Diskuze

Budou elektromobily zlevňovat? Všichni věští, že ano, důvody pro to nejsou

Jedním ze dvou argumentů odpůrců elektromobilů je vedle dlouhého nabíjení pořizovací cena takových aut. Na to fandové elektromobility naopak odpovídají, že dlouhodobě budou elektrické vozy zlevňovat, jak se jich bude prodávat víc a víc. Zkusili jsme se zamyslet, jestli je to reálné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

:-)A z čeho se budou elektroauta dotovat až se přestanou kupovat i ta se spalovacím motorem?

0 0
možnosti

J90a62n 22J60a52h71n

30. 5. 2021 7:23

Bez průlomového vynálezu jsou e auta slepou uličkou. Zatím se nedostavil.

0 0
možnosti

Ano správně. Pokud eauta nebudou jezdit na benzín, tak se žádný průlom nedá očekávat. Tedy alespoň v Česku.

0 0
možnosti

Elekroauta nezlevní, ale úřední EUrošikanou se docílí takové zdražení klasických aut, že zdraží nad cenu elektroaut.

Já v tom ale žádné pozitivum nevidím ;-€

2 0
možnosti

šak se to nedělá ale proto, abys v tom viděl něco dobrýho, proto se to fakt nedělá

0 0
možnosti

Ještě ke stavitelům deseti a více Temelínů. Osobní auta v registrované v Česku ročně najedou v průměru 6000 km. Spotřeba eaut je do 20 kWh/100km. 1 milion eaut ročně spotřebuje 60x20x1000000=1,2TWh. Temelín ročně vyrobí 15TWh a více. Dukovany o 1TWh méně. Ročně vyvážíme 10TWh elektřiny i více. Takže až budeme mít všichni včetně nemluvňat své eauto (10 miliónů eaut), tak hold nebudeme elektřinu vyvážet. Po zakalkulování nákladů za nové bloky, stejně bude neprodejná. A to pořád ještě slábne největší žrout elektřiny - těžký průmysl.

0 0
možnosti

No ten roční průměrný nájezd je vyšší, udává se tak 12-16 tisíc km ročně.

0 0
možnosti

V16í84t 22O21ž63a31n51a

24. 5. 2021 18:50

Chlápek (jeden z autorů), který má rád auta z 80. let nemůže objektivně psát o automobilech současnosti a budoucnosti.

1 5
možnosti

J98i15r32i 43S94l41a66v88i60k

24. 5. 2021 19:10

To, ze elektromobily zlevni, je jasna blbost, to clovek musi videt, ikdyz je zaujatej nebo ne. Autor clanku jen poukazal na to, co si fanousci elektromobility nalhavaji.

4 5
možnosti

J17a26n 10N74o44v47á20k

24. 5. 2021 17:37

Až bude možnost průběžného dobíjení za jízdy na hlavních silnicích (bezdrátově z vedení pod asfaltem nebo z troleje) bude to zase diskuze o něčem jiném.

0 0
možnosti

to už ale pak budou trolejkárs

0 0
možnosti

lidi mají fůru prachů, takže se auta možná zlevňovat nebudou, důvody pro to nejsou, každopádně do 6 let se přestanou spalováky dělat a pak se uvidí, jestli elektrický zlevní a nebo ne

0 2
možnosti

J40a27n 68N73o69v30á81k

24. 5. 2021 17:34

Někdo má a někdo nemá - milion na nové auto má málokdo a ještě méně lidí je ochotných ho za takové peníze pro soukromé používání koupit.

2 0
možnosti

Osobne si myslím, ze to je slepá větev. Budoucnost je v palivových článcích.

5 3
možnosti

zážehový a dieselový motory byly v osobních autech slepou větví a elektromotory jí budou jednou nejspíš taky, to víš, pokrok nezastavíš, to už zkoušelo lidí a nidy se to nikomu nepovedlo

0 2
možnosti

Samozřejmě, že zlevňovat nebudou. Nejdražší částí je baterie, která potřebuje lithium a kobalt. Lithium je rozumně těžitelné v několika zemích a kobalt pochází z 85 % z Konga. Proto funguje normální ekonomika: "Chceš něco, čeho je omezené množství nebo co jinde nekoupíš? Pak zaplatíš naši cenu". Pokud budou vyvinuty a až do výroby připraveny jiné baterie, které by vycházely z dostupnějších surovin, může se situace změnit. Jenže to bude trvat a na nějaké laboratorní úspěchy se nehraje.

1 2
možnosti

Kobaltem se pořád straší, ale jeho obsah v bateriích se pořád snižuje a Tesla už při výrobě v Číně používá baterie bez kobaltu.

1 0
možnosti

Je to jednoduché, pokud budou elektromobily drahé, bude je kupovat minimum lidí.

1 0
možnosti

a jak zlevní, tak se jich bude prodávat víc, otázka je, co to je drahý, furt budou stát méně, nž stálo auto před 30 lety, když jsem kupoval favorita, v roce 1991 mě stál neuvěřitelných 89 tisíc a měl místo hodin otáčkoměr, s hodinama stál 84 900, což odpovídá dnes ceně dvou ZOE, kdybys dnes jedno nabíjel a s druhým jezdil, tak jezdíš ještě furt levněji než tehdy s favoritem

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...