Diskuze
Budou elektromobily zlevňovat? Všichni věští, že ano, důvody pro to nejsou
Děkujeme za pochopení.
M72i98r72e91k 10B33á15r77t12a
A z čeho se budou elektroauta dotovat až se přestanou kupovat i ta se spalovacím motorem?
J90a62n 22J60a52h71n
Bez průlomového vynálezu jsou e auta slepou uličkou. Zatím se nedostavil.
S69t65a20n69i38s52l65a37v 62K14o18r13m39a57n26e89c
Ano správně. Pokud eauta nebudou jezdit na benzín, tak se žádný průlom nedá očekávat. Tedy alespoň v Česku.
J72i68ř36í 38Š23e19j92n25o63h70a
Elekroauta nezlevní, ale úřední EUrošikanou se docílí takové zdražení klasických aut, že zdraží nad cenu elektroaut.
Já v tom ale žádné pozitivum nevidím
V61l52a89d50i59s51l24a33v 95B19u15r59y57š71e17k
šak se to nedělá ale proto, abys v tom viděl něco dobrýho, proto se to fakt nedělá
S71t19a87n91i29s75l29a84v 11K89o52r34m23a57n60e71c
Ještě ke stavitelům deseti a více Temelínů. Osobní auta v registrované v Česku ročně najedou v průměru 6000 km. Spotřeba eaut je do 20 kWh/100km. 1 milion eaut ročně spotřebuje 60x20x1000000=1,2TWh. Temelín ročně vyrobí 15TWh a více. Dukovany o 1TWh méně. Ročně vyvážíme 10TWh elektřiny i více. Takže až budeme mít všichni včetně nemluvňat své eauto (10 miliónů eaut), tak hold nebudeme elektřinu vyvážet. Po zakalkulování nákladů za nové bloky, stejně bude neprodejná. A to pořád ještě slábne největší žrout elektřiny - těžký průmysl.
Z93d16e66n90ě22k 46M22o53r66á88v16e61k
No ten roční průměrný nájezd je vyšší, udává se tak 12-16 tisíc km ročně.
V16í84t 22O21ž63a31n51a
Chlápek (jeden z autorů), který má rád auta z 80. let nemůže objektivně psát o automobilech současnosti a budoucnosti.
J98i15r32i 43S94l41a66v88i60k
To, ze elektromobily zlevni, je jasna blbost, to clovek musi videt, ikdyz je zaujatej nebo ne. Autor clanku jen poukazal na to, co si fanousci elektromobility nalhavaji.
J17a26n 10N74o44v47á20k
Až bude možnost průběžného dobíjení za jízdy na hlavních silnicích (bezdrátově z vedení pod asfaltem nebo z troleje) bude to zase diskuze o něčem jiném.
V52l89a80d93i35s96l43a35v 39B68u66r78y26š76e41k
to už ale pak budou trolejkárs
V70l91a16d61i66s70l71a71v 59B54u56r60y46š49e87k
lidi mají fůru prachů, takže se auta možná zlevňovat nebudou, důvody pro to nejsou, každopádně do 6 let se přestanou spalováky dělat a pak se uvidí, jestli elektrický zlevní a nebo ne
J40a27n 68N73o69v30á81k
Někdo má a někdo nemá - milion na nové auto má málokdo a ještě méně lidí je ochotných ho za takové peníze pro soukromé používání koupit.
M36a26r12i71u96s13z 36H73u87d72e83c75z55e18k
Osobne si myslím, ze to je slepá větev. Budoucnost je v palivových článcích.
V68l82a80d48i79s28l31a48v 77B45u95r85y51š37e49k
zážehový a dieselový motory byly v osobních autech slepou větví a elektromotory jí budou jednou nejspíš taky, to víš, pokrok nezastavíš, to už zkoušelo lidí a nidy se to nikomu nepovedlo
G19u51s16t20a87v 64K89ř58í93ž
Samozřejmě, že zlevňovat nebudou. Nejdražší částí je baterie, která potřebuje lithium a kobalt. Lithium je rozumně těžitelné v několika zemích a kobalt pochází z 85 % z Konga. Proto funguje normální ekonomika: "Chceš něco, čeho je omezené množství nebo co jinde nekoupíš? Pak zaplatíš naši cenu". Pokud budou vyvinuty a až do výroby připraveny jiné baterie, které by vycházely z dostupnějších surovin, může se situace změnit. Jenže to bude trvat a na nějaké laboratorní úspěchy se nehraje.
Z73d68e44n85ě66k 83M76o69r93á79v71e43k
Kobaltem se pořád straší, ale jeho obsah v bateriích se pořád snižuje a Tesla už při výrobě v Číně používá baterie bez kobaltu.
L87u34k88á11š 60D86v47o65ř74á21k
Je to jednoduché, pokud budou elektromobily drahé, bude je kupovat minimum lidí.
V61l97a33d77i30s76l64a67v 52B78u33r85y74š21e83k
a jak zlevní, tak se jich bude prodávat víc, otázka je, co to je drahý, furt budou stát méně, nž stálo auto před 30 lety, když jsem kupoval favorita, v roce 1991 mě stál neuvěřitelných 89 tisíc a měl místo hodin otáčkoměr, s hodinama stál 84 900, což odpovídá dnes ceně dvou ZOE, kdybys dnes jedno nabíjel a s druhým jezdil, tak jezdíš ještě furt levněji než tehdy s favoritem
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
Prodej nemovitosti 732 m2 - Skorotice - Chlébské
Skorotice - Chlébské, okres Žďár nad Sázavou
3 990 000 Kč