Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta rychle zdražují, včetně ojetin. Na nové si počkáte klidně rok

Covidová omezení postupně mizí a do prodejen nových aut i autobazarů se začínají vracet zákazníci. A bude je čekat nepříjemné překvapení. Nová i ojetá auta citelně zdražují. Potvrzuje to hned několik zdrojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SN

Renovujeme a repasujeme automobily z přelomu století. Na ukrajině vědí své. Tam Octavie nad 500tkm je poklad vhodný k renovaci.

0 0
možnosti
JU

J75a17n 57U58l83r45i38c95h

28. 5. 2021 12:21

Jsem v podstatě smířený s životem bez auta. Není to nic hrozného. Cestování vyřeším hromadnou dopravou a velké nákupy dovážkovou službou.

0 0
možnosti
MS

Pokud žijete ve velkém městě s dobrou MHD, není to problém. V malých městech, vesnicích, zejména těch mimo hlavní trasy, to bez auta často ani nejde.

3 0
možnosti
VM

To si nemyslím, i soukromníci přidali na ojetinách, na nový auta fakt čekáte rok..

0 0
možnosti
Foto

Já mám EURO 5 Yeti, 4x4, spotřeba kolem 5 l/100. Dokud to auto jede (mám zatím 140 tis.km.) nehodlám měnit, lepší vůz jsem zatim na trhu neviděl. Navigaci jsem si vestavěl sám, včetně blutoothu, jsem zcela spokojen.

0 0
možnosti

Auta by byla levnější, kdyby automobilky nabídly modely se základní výbavou bez pro mne zbytečných asistentů, např. jízda v pruzích, start-stop systému atd. Mně v autě stačí vyhřívání sedaček, automatická klimatizace a ABS.

Ocenil bych vyhřívání čelního skla a volantu, ale není podmínkou.

A pokud by někdo chtěl lepší výbavu, no tak by si připlatil.

0 0
možnosti

Tak ony ty elektronický kejkle výrobně nestojí skoro nic. Takže to není proč se cena zvedá o 100 tis.

2 0
možnosti

"... hybridy, které pomáhají automobilkám snižovat emise."

To dost přesně vystihuje podstatu. Emise se ve skutečnosti nesníží, ale automobilky mohou vykazovat nižší emise.

4 0
možnosti
JB

Přepočítávat cenu dnešního auta na průměrný plat a srovnávat to s cenou v roce 1990 nedává smysl - tehdejší mzda byla v Evropském srovnání tragicky nízká. To se samozřejmě muselo změnit. Spíš je nutné se podívat na půrměrný plat německého zaměstnance a jeho přepočet na cenu tehdejší škodovky a dnešní - to je mnohem vypovídající. A samozřejmě na poměr německé průměrné mzdy k naší.

1 2
možnosti

Tak poměr naší a německé mzdy nedává příliš smysl, tam není žádná spojnice, na jedné straně nejvýkonnější ekonomika Evropy, na druhé jedna malá postkomunistická. Nedává smysl je stavět vedle sebe.

3 0
možnosti
RM

Ano auta rychle zdražují, protože se srazily rovnou 3 věci najednou a to už fakt nikdo bez výrazného zdražení nedá.

1. nesmysly od EU, 2. nedostatek dílů a za 3. covid

4 1
možnosti
MK

Presto se nektera auta prodava za prakticky stejne ceny jako pred 15-20 lety, divne ze?

2 0
možnosti
VR

Na nové auto jsem čekal dva roky už před deseti lety, na zahradní sekačku 9 měsíců. V tom problém nevidím.

0 0
možnosti

Co to bylo za auto?

0 0
možnosti
JM

na nově objednané (minulý týden) Scaly si počkáme do ledna 2022. Tak snad ta současná vydrží.

0 0
možnosti
MP

Oktávka 8-10 měsíců, peklo

0 0
možnosti
PT

Auta teď skokově zdražují. Důvodů je prostě dost. Obecně zdražují vstupy. Díky tomu, že se někdo vrtal v netopýrech, tak se prostě narušila spousta věcí zdražují i takové věci, jako kuličky na airsoft - o 20-30 %. Pak nejsou čipy, tomu ještě napomáhají těžaři čehokoli. Cena aut dlouhodobě v podstatě klesala, i s rostoucí výbavou. Prostě to množství a zvyšující se efektivita výroby bylo schopno pohltit vývoj, emise a různé asistenty. Teď je konstelace, kdy už to nejde. Štěstí měl ten, kdo si koupil nové auto třeba loni v létě, kdy byly auta za docela dobrou cenu.

0 0
možnosti
JM

asi tak, v průběhu covidu nové auto z 800 na 550. a mám 15 let klid, možná. :). zdražuje to i EU různými nařízeními a požadavky. hlavně, když se masivně dotuje elektropohon.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...