Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šaltpáky dávají zpátečku. Řadící řidič je pohromou pro konstruktéry

Manuálním převodovkám jde „po krku“ nastupující elektromobilita a stále více povinných asistenčních systémů. A supersporty jedou možná překvapivě v čele. Nadšenci, pro které výrobci sportovních aut stavějí své vozy, se paradoxně stali rušivým prvkem, jehož podíl na ovládání vozu je třeba potlačit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P62e10t58r 59B56e39n25a

1. 7. 2021 11:45

Tak u nove Mazdy jsem mel moznost mit zdarma bud AWD nebo AT, nevahal jsem ani vterinu, pro cloveka co umi radit je AWD opravdu prinos, automaticka prevodovka pro me tedy neprinasi zadnou vyhodu, pohon na vsechny kola ano. Pokud by AT bylo zdarma vzdy, klidne bych to vzal, ale i tak je AT drazsi na provoz a opravy nez manual.

0 0
možnosti
JK

J47a67n 46K91r49p23e44c

25. 6. 2021 11:42

jedine co je opravdu k nicemu jsou "roboticke" prevodovky u pidi aut. to se fakt nepovedlo. v rodinnem kombiku za mne jejdine automat, ikdyz nejednoho by mohly odradit koncernove DSG spojene se slabsimi motorizacemi, u sportaku ja osobne volim manual. zkusenosti s ferrari nemam, takze nemohu soudit nakolik je ta prevodovka oddana zachrane vozu vs. vule ridice.

osobne mam pocit ze spoustu vykonnych vozu si muze za prispeni financnich bankovnich ci nebankovnich produktu poridit uz kdekdo. davno to neni vysada vyjezdenych zavodnich pilotu. osobne si myslim ze bezny RP by mel opravnovat ridit mot. vozidlo kat. B do npr. 250k nebo podle pomeru npr. 0,15k/kg, coz zahrune naprostou vetsinu beznych vozu. nad tuto hodnotu uz se jedna o vozy se sportovnim charakterem. uplne by stacilo odstupnovat vekem tak jak je npr. RP pro kat. A. pripadne nejakym kurzem. klidne se muze prdat jeste jedna skupina B pro zacianjici ridice. lidi jsou porad stejni, jen pristup k autum se zasadne zmenil. nejake ridicaky na zkousku nebo omezovani max. rychlosti mi prijdou jako zbytecne a neucinne. ale to uz jsem tematicky hodne odbocil...

0 0
možnosti
MH

Jednou automat, vždycky automat.

Já automat vnímám jako pokrok.

6 1
možnosti
TS

Až nebude chtít třeba koncern za automat příplatek okolo 50 tisíc, mnoho řidičů si jej rádo pořídí.

11 1
možnosti
PH

Sorry, minus omylem

0 0
možnosti
Foto

Díky bohu. Jsem ten co nikdy nepochopil tu dychtivost po manuálech. Soukromé auto mam vždy automat a firemní vždy manuál a ten pocit uvolnění když sednu po celym dnu kvedlání řadící pákou do pohodlneho automatu je pro mě vždy osvobozující.

5 3
možnosti
ML

Proč si nekoupíte nějaký diesel...? Tam je motor tak pružný s vysokým kroutícím momentem, že prakticky všechno se jede pětkou. A starší vozy stojí už jen pár tisíc korun!;-)

0 0
možnosti
PS

P21e50t92r 63S48v33a53l91b

24. 6. 2021 20:19

A ted si predstavte, ze by byl z nejakeho duvodu preferovan vyrobci manual - to by bylo kvikotu "tahnete s tim do Brusele", automat je prece mnohem lepsi, atd.

0 0
možnosti

No.. ne. Zastánci manuálu mají obecně jeden hlavní argument - větší kontrolu nad autem. Ten by se nezměnil.

Reakce ve stylu "Táhněte do Brusele" nemaj nic společného s obchodním rozhodnutím automobilek ( či jiných soukromých subjektů) - ty jsou na místě u věcí typu start stop systém nebo u tlačení nesmyslně provedených a uspěchaných emisních norem, které automobilky implementovat prostě ze zákona musí.

4 0
možnosti

Na jízdu z povinnosti je automat dneska už prostě lepší - i přes svoje chyby. U trojkové oktávky jsem měl problém přesvědčit ho k odpovídajícíímu nakopnutí při předjíždění, starší Volvo nebo Q-tronic z Alfy 159 zase občas loví stupně jak slepej rybář, ale u všech se dá na jejich chování zvyknout a v dlouhodobém provozu jejich výhody převáží.

Zdůrazním, že nepíšu o jízdě pro požitek z jízdy. To je jiná disciplína - ale směr udává mainstream a do toho požitek ze samotného ovládání auta už nepatří.

2 1
možnosti
MK

U normálních aut s automatem je spotřeba vyšší, u aut vyšších tříd je tomu naopak

0 0
možnosti
MF

Ferrari a jejich ikonická kulisa řazení...chjo, svět se v zadel obrací.

3 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  11:46

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...