Diskuze
VIDEO: Kamion míjí cyklistu o centimetry, návěs za ním doslova vlaje
Děkujeme za pochopení.
J20a74r80o68s57l71a98v 79K48a25d37l97e68c
Třeba cyklista ani tam neměl co dělat.........................
Letos v létě byla na Slovensku vydána novela lesního zákona, která pohyb cyklistů a jezdců na koních po lesních cestách značně omezila. Doplnila totiž textu předpisu zákaz „jazdiť na bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty alebo vyznačenej trasy“, přičemž slovenská technická norma definuje lesní cestu jako komunikaci v lesním porostu (zpevněnou i nezpevněnou), s minimální šířkou čtyři metry.
J53a82r88o28s43l63a49v 64K26a37d42l86e28c
U nás:
Lesní zákon 289/95 paragraf 53 odst. 1 říká: „Přestupku se dopustí ten, kdo jezdí mimo cesty a vyznačené trasy na kole, na koni, na lyžích nebo na saních.“ Podle paragrafu 53, odst 2 za přestupek podle odst. 1 písm. a) až k) může orgán státní správy lesů uložit pokutu až do výše 5000 Kč. Pojem lesní cesty je však natolik vágní, že nerozlišuje mezi cestou odvozní, vývozní, přibližovací atd. Také se lze dohadovat, jde-li o cestu, pěšinu nebo zvířecí stezku...
Ve sloganu nejde o právní doporučení či dokonce vyhrožování (jak jeden z kritiků tvrdí), ale o upozornění, že není možné jezdit, kudy člověka napadne. Inzerát má upozornit na existující cyklostezky a věta ve sloganu, že jízda mimo cyklostezku, provětrá peněženku, má dvojí význam. Za prvé hrozí pokuta za jízdu lesním porostem, neboť je zákonem zakázaná, za druhé hrozí poničení kola při jízdě mimo cyklostezku.
T42o19m50á64š 80R76e21k76t91o30r
Ten kamion jel jako prase, hlavně moc rychle. Ale co se týká "několika centimetrů" tak autor je buď rybář nebo má mindrák z malýho... na videu je vidět že když ho objíždí tak je pravou stranou snad na polovině vozovky (a levou jede po trábě, proto se taky potom nadzvedla náprava) zatímco cyklista jede těsně u krajnice. Já být na tom kole a vidět blížící se kamion tak raději šupem zajedu na mez vedle, neriskoval bych, že pod to auto spadnu díky poryvu vzduchu či kamenu na zemi...
M37a49r30t24i11n 19K64r29á25l
Na tom videu není ani tak diskutabilní jestli řidič kamionu zachoval nějakou vzdálenost od cyklisty, ale právě to, že jel vysokou rychlostí. A takových sebestředných a arogantních kre..nů jsem potkal na silnici spoustu. Jako cyklista i jako řidič. A právě kvůli nim je bohužel ta úprava v zákoně. Kdyby každý řidič ohleduplně snížil rychlost a pomalu cyklistu předjel, třeba ve vzdálenosti jen 0,5 metru, tak by se ta úprava vůbec nemusela dělat. Realita je totiž taková, že většina řidičů před sebou uvidí cyklistu má zatmění a za každou cenu ho musí předjet, i když proti nim jede jiné auto. 1,5 metru se dá ve většině případů dodržet, jen musím počkat až proti mě nic nejede a cyklistu předjedu. Tam, kde bohužel není možné dodržet 1,5 metru hold předjedu cyklistu stejným způsobem, jen zpomalím víc a předjedu ho trochu větší rychlostí než jede on. Ta tom není co řešit.
T36o36m59á31š 70R96e65k39t32o90r
Většina řidičů jezdí rychleji než 20kmh a proto potřebuje cyklistu předjet...
J48a80r38d39a 89F38i83c43e60k
Já tedy na tom videu vidím, že jel s kamionem až na druhou krajnici, a zřejmě o nerovnost na ní nadskočil prázdný návěs. Pravděpodobně předjížděl cyklistu dost vysokou rychlostí, ale pro posouzení, zda tomu tak je by bylo potřeba minimálně znát rychlost cyklisty a lepší video.
Takže to je jen důkaz skutečnosti, že zákaz předjíždění cyklistů pokud nebude zachován boční odstup od nich 1,5m zablokuje spoustu silnic.
M86a91r60c61e61l 78S23t48a48r54ý
podle mě to začíná v autoškolách, když instruktoři dělají osvětu, to je dobrý to je jen cyklista, ale pozor, tu je plná čáry, podle předpisů nesmíš.....
chtělo by to víc zapojit mozek a to na všech frontách-v autoškolách, za volantem, při předávání zkušeností svým potomkům... přece nikdo snad nechce záměrně udělat chybu, kvůli které skončí ve vězení....
J61a17r26o60s91l82a87v 78K66a25d47l87e84c
Hodně točvolantů, když se jim rozjede vozidlo tak se dostávají do tranzu a nepřemýšlí.
D20u80š79a84n 64M48a43t98o68u19š28e51k
Jelikož se jedná o nákladní vozidlo vozící dřevo ničemu se nedivím.Řidiči těchto vozidel jsou to nejhorší co silnice znají
Kamarád po první zaškolovací jízdě kterou absoloval s již dlouhodobým řidičem společnosti foresttrans prohlásil,že radši půje dělat do fabriky,než by se nechal zabít nebo někoho zabil.Údajně to kilo valí i po zpevněných lesních cetách,ostatně na videu názorná ukázka,zpomalovat prostě nebudu- s argumentací že musí stihnout ještě jednu fůru.
Naprosté nerespektování všech předpisů ,jízda vysokou rychlostí,špatně ukotvený náklad.
A navíc mají v těchto strojích povětšinou silnější motory a obávám se ž i vyplé omezovače.
Podobný vejlupek mě na státní silnici předjížděl cca ve 120 km/h,asi mu připadalo mých 100 málo a ještě mi pod motor hodil kus kůry následkem čehož se mi oderval kryt motoru a nejen že jsem si o ten kryt dorazil spodek,ještě ten kryt málem přistál na autě za mnou.
Další pitoma to nedávno na úzké silnici -nad 3,5t se tam nesmí,ale oni mají vyjímky-narval ve 120 do stromu,když potkal autobus-výluka a jaksi nehodlal sundat nohu z plynu.
I83v46a40n 39Z32y30k45á56n
Všechny tyhle situace o interakci řidičů a cyklistů řeší jedna jednoduchá poučka. Oba o sobě musí předně chtít vědět, což je ta první prerekvizita k druhé nutné poučce. Budou-li spolu oba "komunikovat", daleko snáze si vzájemně vyhoví. A ta ochota a ohleduplnost už je jen ta poslední třetí třešínka na dortu.
Vím, že mi spousta lidí-cyklistů bude oponovat (ne)bezpečností, ale nezlobte se, skill nás cyklistů musí obsahovat to, že musíme být schopni v dostatečné míře pravidelně sledovat dění za námi .. a s předstihem. Ne, až když máme něco na zadku. Já jako cyklista představuju pro řidiče obavu, co mu vyvedu, ať už z objektivních důvodů (díry ve vozovce, apod.) anebo z hlouposti, protože ho včas, nedej bože vůbec nezaregistruju. Když vozidlo včas registruju jako cyklista dopředu, mohu s ním i neverbálně snáz navázat komunikaci, dávaje mu najevo, že o něm vím, registruji ho. Pokud po té takový cyklista jede stopu, kterou vybízí k předjetí, nebo mu dokonce dá rukou pokyn, anebo naopak jede v nebezpečných úsecích úmyslně tak, že vysílá signál, teď se kolem mne neprotahuj, nejde to, vidím dřív situaci, kterou ty zatím nevidíš ... , tak většinu ošemetných situací dokáže aktivně pořešit sám cyklista, který na sebe převezme iniciativu za vyřešení, ale zároveň maximálně se snahou tu situaci odblokovat, tak rychle, jak je to jen možné, aby nebyl brzdou provozu. Podmínka ale je .. musíme být jako cyklisté transparentní! A totéž samozřejmě platí i o řidičích. Mj. blikat, když cyklistu objíždím. Protože další za ním si ho možná všimnout nemusí, resp. všimne si pozdě a může být malér. Přestaňme vzájemně hledat důvody, proč to spolužití na silnicích nejde a místo toho hledejme způsoby, jak tam spolužít bez větších problémů můžeme. A JDE TO! Je to jen o ochotě a mozku, nic víc netřeba, dokonce ani zákony nejsou nutné!
Z72u21z31a63n37a 72Š81i31š61k22o58v82á
Nooo to bude ještě sranda s tímhle zákonem. V neděli jsme se táhli několik kilometrů v karavaně za traktoristou, který asi nevěděl, že by měl na chvíli uhnout a navíc jsme dojeli cyklistu, který si asi taky šlapal na vedení, takže to byla v hustém a rychlém protisměrném provozu dramatická situace, když ho začali všichni se vzorným odstupem předjíždět. Když se nám podařilo traktor předjet, musela jsem manžela za volantem důrazně umravnit, protože už dupal na brzdu s úmyslem vyndat mladíka z traktoru a potahat ho po zemi.
M28a69r48t72i56n 14K48r67á52l
A proč je Váš manžel ta samonasírací a zbytečně agresivní? Ten traktor hold nemůže jet 100 km/h. A taky musí někam po silnici dojet. Domnívám se, že součástí řidičských zkoušek by měly být psychotesty. To by jsme měli na silnicích prázdno.
P65a47v54e37l 18P31o61d66e51š48v36a
Kontrolní otázka: Jestlipak si myslíte, že to ten soudruh přežil?
M47a90r46t17i30n 36B55ř72e58z18i70n17a
Co se týká zadní nápravy návěsu ve vzduchu, může se jednat o provedení pojezdu, kdy je jedna z náprav při jízdě s prázdným návěsem zvednuta. Stejný systém se používá i u valníkových nebo sklápěčkových návěsů, případně i přívěsů. Šetří se tím pneumatiky a palivo.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...