Diskuze
Expert zpochybňuje elektromobily. Na jejich provoz bude třeba několika Dukovan
Děkujeme za pochopení.
J34i22ř92í 33J96í46l66e57k
spolu s Morkusem z FSI vydali článeček, který by neobstál ani jakožto seminární práce. Niedermayer jim to rozstřílel
kde se jim to hodilo, tam uvažovali staticky a ve starých datech, kde se jim to hodilo, tam uvažovali velice "dynamicky"
J27i92ř52í 13J30í48l97e76k
Niedermayer: Nepoužívají odborníci z ČVUT v analýze elektroaut nepřesné či zkreslené údaje?
M61a68r76t73i57n 55H50o90r19á25k
Plný souhlas.
Nejsem z oboru, ale i selským rozumem to vidím stejně.
J97o59z69e52f 36K57o50s62t73e13l11a22n72s26k91ý
Po prečítaní viacerých príspevkov môžem skonštatovať, že sa opäť potvrdzuje, že v súčasnosti veľká časť ľudí, možno väčšina, uvažuje čierno-bielo, resp. binárne. Buď áno alebo nie. Nič medzi tým. Buď sa dá 100 % elektrickej energie vyrobiť z obnoviteľných zdrojov alebo je celá myšlienka takejto výroby elektriny nezmyslom. Plus je to kombinované statickým pohľadom na svet - akoby sa od zajtra mal akýkoľvek technologický vývoj a pokrok zastaviť a až do konca ľudskej civilizácie sa už nič nové nevynájde...
Pri takejto kombinácii je potom samozrejme možné spochybniť čokoľvek. Má to však malú chybičku krásy. Ľudia, ktorí svet vidia staticky, vždy len dobiehajú ľudí, ktorí svet vidia dynamicky. Tí prví sa orientujú na (imaginárne a pominuteľné) istoty, tí druhí na príležitosti. Tí prví len kritizujú a na všetko sa sťažujú, tí druhí posúvajú svet po maličkých krokoch dopredu.
J57a25n 67P37o30k60o11r27n56ý
Čím více slov, tím větší koncentrace blábolů.
J13o19z83e31f 57K78o70s12t24e80l47a17n87s73k65ý
Pre všetkých, ktorí nezmyslom v tomto článku veria: ako je možné, že to v Nórsku po technickej stránke funguje (nechcem hovoriť o peniazoch, ale výhradne len o technickej stránke)? Ako je možné, že sa netvoria rady na nabíjacích staniciach? Ako je možné, že im sieť neskolabuje, keď 98 % elektriny Nóri vyrábajú z obnoviteľných zdrojov (a z vyrobenej elektriny ešte 20 % exportujú)?
Ak by to v Nórsku nefungovalo, resp. by elektromobily fungovali s veľkými problémami, tak by sa fotografie a články o Nórsku v novinách objavovali každý deň. Odporcovia elektromobilov by si v Nórsku urobili svoju základňu, aby mohli dokazovať, že elektromobily sú nezmyslom.
Pritom Nórsko prechádza na elektromobily podľa mňa až príliš rýchlym tempom. Ale funguje to.
A mimochodom, aké emisie produkujú elektromobily pri svojej prevádzke v Nórsku, ak 98 % elektriny je vyrobených z obnoviteľných zdrojov? Ale samozrejme elektrofóbi najčastejšie uvádzajú "emisie" elektroáut v Poľsku, ktorého energetika je odkázaná na spaľovanie uhlia.
Ešte aktuálna štatistika z Nórska: v červnu 2021 bol podiel plug-in áut na predaji nových áut 85%. Z toho 65 % boli čisté elektromobily a 20 % plug-in hybridy. Takže 2 z 3 predaných áut v Nórsku sú už teraz čisté elektromobily.
V93á62c67l73a94v 74Z48e94l59i81n98k39a
Nesmysly tu plácáte leda tak Vy a to neustále. Proč si proboha nevyberete téma, které vám sedí? Nevíte o problematice ani procento nebo možná promile z toho, co profesor Macek, ale budete tu házet machry.
Už jeden zásadní rozdíl. Norsko jede z 90%+ na hydroelektrárnách. Taková síť se neskutečně dobře reguluje podle měnících se požadavků. Navíc Norové jsou známí vysokou spotřebou na obyvatele, takže na to mají dostatečnou dimenzaci lokálních sítí. Ale že by tam trable nebyly? Ale byly. Oslo snad dokonce i žádalo obytele, aby nákup elektromobilu odložili.
V82l63a88d64i96m41i22r 48T27r72u29b15k94a
Bude tezké,priznat chybu.Minimalne v rychlosti prechodu.
V41á98c97l91a77v 84V69l51č11e42k
Takže se v Číně zvedne výroba baterek a kabelů pro auta v EU a ovzduší bude ještě horší než teď
P67e92t36r 32Č80e64r23v33e49n58ý
V České republice máme přes 6.000 obcí, navíc velká část má více místních částí.
Jen představa, že by se do všech obcí vybudovala v nějaké dohledné době (řekněme řádově desítky let) infrastruktura, která by byla schopná dodat dostatek elektřiny pro dobíjení elektromobilů, je poněkud absurdní.
J49a87n 47P34o26k50o74r74n34ý
To všechno pramení z toho, že ti snílkové koukají z oken kanceláře do oken kanceláře v jiné budově a vůbec netuší, že také je nějaký venkov, natož jak to tam funguje.
V38á87c81l30a30v 71Z70e18l40i83n13k49a
Ano, o tom je technické vzdělání. Dívat se na věci realitisky až konzervativně - neboť platí, že co se může pokazit se pokazí a co se nemůže pokazit se pokazí taky, jen složitěji - a k tomu zapojit logiku v rámci úvah nad možnými konsekvencemi. Profesor Macek nemusí sedět každému, ale nic to nemění na faktu, že je špičkový odborník, který se automobilové technice věnuje celý svůj profesní život. Očekával jsem, že zelení věrozvěsti tu budou exhibovat a prskat jak rachejtličky a nemýlil jsem se. Náramně zábavné si přečíst ty jejich mimoňské sny. Ovšem zároveň i smutné za pozadí faktu, že i tací mají volební právo.
V56á55c53l60a72v 74V36y19s94u26š61i21l
Elektromobily by se nikdy neměly stát, alespoň se současnou úrovní technologie, jediným druhem dopravy. Měly by být alternativou pro příměstskou dopravu. Na to by jim stačil reálný dojezd do 200 km. Tím pádem by mohly být i relativně levné. Pokud by šlo o auto velikosti Zoe, stálo by ale do 300 000 Kč, věřím, že by si to plno lidí koupilo. Tedy těch, co mají vlastní garážové stání. Pro lidi parkující na ulici je elektromobil nepraktický. Dokud ale bude jakýkoliv elektromobil třikrát dražší než konvenční alternativa, nekoupí si ho nikdo. Nic na tom nezmění, když spalovací auta zakážou. Čím budeme pak jezdit nechci ani domýšlet.
M16a26r13t53i79n 66K43a50r45á81s63e15k
Nj, takze "pan expert" v zasade zopakoval ta hlavni oblibena hospodska klise, ktera byla xkrat vyvracena orpavdovymi experty z danych oboru (ne nekym kdo se porhlasiil za experta aby dostal dotaci na sve "badani")....
A33l19e24š 76V37o55d86i43č70k29a
... pravil kdosi, co neumí ani psát („orpavdovymi“, „porhlasiil“; ani není expert v daném oboru... Co přesně není pravda nebo je zcestné a je uvedeno v onom článku? Když tak čtu Váš názor, že by z vlastní zkušenosti, ohledně těch dotací? :-P
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie v bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!