Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dlouho očekávaný Aston Martin Rapide se představuje

aktualizováno 
První obrázek nového aston martinu, který chce být nejkrásnější superlimuzínou, je venku. Dvanáctiválcový krasavec vyrazí na silnice na přelomu roku.

Aston Matin Rapide | foto: Aston Martin

Když se Aston Martin v roce 2006 pochlubil s Rapidem na autosalonu v Detroitu, tvrdil všem okolo, že je to jen koncept. Podle bouřlivé reakce publika však bylo jasné, že tohle auto musí vyrazit do výroby.

Právě dnes zveřejnila britská automobilka, která je výhradním dodavatelem do garáží Jamese Bonda, první informace o sériové podobě své superlimuzíny.

Porsche protahuje uvedení své limuzíny už neúnosně dlouho. Panamera se představí za pár dní na autosalonu v Šanghaji, oficiálními informacemi ale zásobuje fanoušky už od roku 2005. Aston Martin Rapide to tak dlouho protahovat nebude.

Premiéra je naplánovaná na konec letošního roku a první kousky vyrazí za bohatými majiteli začátkem příštího. Startovací cena je odhadována na mnohem víc než 100 tisíc liber.

Čtyřdveřový aston se jménem, které má pro českého řidiče originální kouzlo, má uvnitř čtyři plnohodnotná sedadla a hodně místa pro zavazadla, slibuje automobilka.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez sebevědomě prohlašuje: "Rapide bude nejelegantnější čtyřdveřové sportovní auto na světě."

Nový model technicky vychází z modelu DB9. Jak se sluší, šlechtily se jízdní kvality na legendárním okruhu Nürburgring. Automobilka prozradila, že nyní provádí dlouhodobé zátěžové testy, které skončí před zářijovou premiérou (pravděpodobně naplánovanou na autosalon ve Frankfurtu).

Pod přední kapotou bude burácet dvanáctiválcový šestilitr s výkonem 470 koní z DB9. Zadní pneumatiky se budou muset vypořádat s 600 newtonmetry kroutícího momentu, přenášenými automatickou šestistupňovou převodovkou Touchtronic.

Motor, který velký aston rozjede z nuly na stovku pod pět sekund, budou ručně montovat v továrně v Kolíně nad Rýnem. Výroba celého rapidu bude probíhat v nové fabrice v rakouském Štýrském Hradci u firmy Magna Steyr.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.