Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dlouho očekávaný Aston Martin Rapide se představuje

aktualizováno 
První obrázek nového aston martinu, který chce být nejkrásnější superlimuzínou, je venku. Dvanáctiválcový krasavec vyrazí na silnice na přelomu roku.

Aston Matin Rapide | foto: Aston Martin

Když se Aston Martin v roce 2006 pochlubil s Rapidem na autosalonu v Detroitu, tvrdil všem okolo, že je to jen koncept. Podle bouřlivé reakce publika však bylo jasné, že tohle auto musí vyrazit do výroby.

Právě dnes zveřejnila britská automobilka, která je výhradním dodavatelem do garáží Jamese Bonda, první informace o sériové podobě své superlimuzíny.

Porsche protahuje uvedení své limuzíny už neúnosně dlouho. Panamera se představí za pár dní na autosalonu v Šanghaji, oficiálními informacemi ale zásobuje fanoušky už od roku 2005. Aston Martin Rapide to tak dlouho protahovat nebude.

Premiéra je naplánovaná na konec letošního roku a první kousky vyrazí za bohatými majiteli začátkem příštího. Startovací cena je odhadována na mnohem víc než 100 tisíc liber.

Čtyřdveřový aston se jménem, které má pro českého řidiče originální kouzlo, má uvnitř čtyři plnohodnotná sedadla a hodně místa pro zavazadla, slibuje automobilka.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez sebevědomě prohlašuje: "Rapide bude nejelegantnější čtyřdveřové sportovní auto na světě."

Nový model technicky vychází z modelu DB9. Jak se sluší, šlechtily se jízdní kvality na legendárním okruhu Nürburgring. Automobilka prozradila, že nyní provádí dlouhodobé zátěžové testy, které skončí před zářijovou premiérou (pravděpodobně naplánovanou na autosalon ve Frankfurtu).

Pod přední kapotou bude burácet dvanáctiválcový šestilitr s výkonem 470 koní z DB9. Zadní pneumatiky se budou muset vypořádat s 600 newtonmetry kroutícího momentu, přenášenými automatickou šestistupňovou převodovkou Touchtronic.

Motor, který velký aston rozjede z nuly na stovku pod pět sekund, budou ručně montovat v továrně v Kolíně nad Rýnem. Výroba celého rapidu bude probíhat v nové fabrice v rakouském Štýrském Hradci u firmy Magna Steyr.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz