Nebezpečné podpatky
Pokud však motorista z jakéhokoliv důvodu nechce nebo nemůže řídit bosý, měl by do auta obout boty, které jsou pohodlné a dobře sedí na noze. Dobře vyhovují například textilní boty s nízkou podešví, které nejsou tuhé a dá se u nich snadno ohnout špice. "Pokud bota tlačí a bolí, tak odvádí řidičovu pozornost nežádoucím směrem," tvrdí Marie Ordeltová. Upozorňuje, že moderní široká podešev s sebou zase nese riziko nechtěného sešlápnutí sousedního pedálu, takže řidič může při brzdění přidávat plyn. Toto nebezpečí je zejména u menších vozů s malou vzdáleností pedálů. Obuvníci doporučují boty buď s množstvím větracích otvorů, nebo z propustného perforovaného materiálu. Ideální je useň, která dobře saje vlhkost z nohy. Problémy mohou mít ženy s botami na podpatku. "Za řízením nemají co dělat jehlové podpatky. Ty nesou podobná rizika jako nazouváky. Když už podpatky,tak širší a maximálně pět centimetrů vysoké," radí Marie Ordeltová. Podnikatelka Renata V osová z Mělníka potvrzuje: "Na obchodní jednání musím mít boty na podpatku. Proto vozím v autě tenisky a pro řízení auta se přezouvám."
Těsné kalhoty bolí
Nepohodlí a problémy mohou při delší letní cestě způsobit řidiči také těsné kalhoty. "Úzké džíny škrtí a svazují natolik, že se jen málo motoristů v klidu soustředí na řízení," míní Bořivoj Klug, šéfdesignér výrobce oděvů OP Prostějov. Souhlasí s ním i pražský specialista na žilní chirurgii Ota Schütz: "Oblečení, které kdekoliv škrtí, může vyvolat zdravotní problémy. Hrozí třeba záněty,trombózy nebo embolie." Pro neformální cesty lze podle názoru Bořivoje Kluga obléci bavlněné kalhoty širokého střihu. Do auta je vhodný zejména materiál s vysokým podílem přírodních vláken, jako je bavlna, naopak nevhodné jsou v létě stoprocentní syntetické látky. "Pokud muž musí cestovat v obleku, pak by měl řídit v košili a sako sundat," radí Bořivoj Klug. "Ženy by za volant neměly usedat v dlouhé nebo v úzké sukni. První se může zamotat do nohou, zatímco druhá může znemožnit rychlou reakci při brzdění."
Padl mýtus rukavic
Mýtem, který padl, jsou rovněž řidičské rukavice, tolik oblíbené před lety. Tvůrci automobilových interiérů je za praktické považovali v časech plastových volantů, které v upocených rukách při extrémních manévrech snadno proklouzly. Tato rizika existovala třeba u starých škodovek a žigulíků, ovšem moderní vozy mají volanty potažené speciálním materiálem nebo kůží, do nichž se pot dobře vsakuje. Autorukavice jsou v takových případech zbytečné.