Diskuze

Do Berlína s favoritem nevjedete, v Česku se ojetiny stále bát nemusí

Na vjezdech do měst možná už brzy přibudou značky zakazující vjezd starým autům. Poslanci z Moravskoslezského kraje připravili plán na vznik nízkoemisních zón. V Evropě není toto opatření ničím novým, také v Česku už to zkoušelo několik měst. Návrh ovšem spí na ministerstvu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

uzycek

18. 9. 2010 12:37
nase facko

na LPG splnuje EURO4, ale to nikoho nezajima..

samo, ze uz se s nim jezdi jenom na nakupy.. ale i ty vedou pres centrum.. ale to by se na to musel podivat nekdo, kdo vi o cem mluvi, ne ten, co hlasuje

0 0
možnosti

BKing

16. 9. 2010 14:23
Debilové, nic než debilové

Já bych majitele Favoritů a ostatních starších aut pověsil a hotovo......bože co zase ti debilové vymýšlejí.....normálně je odstřelte a bude celá zeměkoule zachráněna. Jsem teda majitelem Favorita a momentálně mě úplně ranilo, že se nemůžu podívat do Berlína.  

0 0
možnosti
A

A22

16. 9. 2010 14:36
Re: Debilové, nic než debilové

jak už bylo vysvětleno, tak s novějším Favoritem prý do Berlína můžeš ;-) 

0 0
možnosti
J

Jozxyqk

16. 9. 2010 13:20
nejsem proti

ale pod jednou podmínkou, že budeme mít stejnou životní úroveň jako němci (za průměrnou výplatu si koupím stejné zboží - né že dám 20 výplat za nové auto, ale dám stejně jako němec třeba jenom 10 výplat), v opačném případě to ztrácí smysl :-/

0 0
možnosti
A

A22

16. 9. 2010 14:35
Re: nejsem proti

tyhle sociální nářky nechápu. Když necháš své auto neplnící limity na záchytném parkovišti a budeš do centra pokračovat MHD, tak přece ještě ušetříš. To, že je někdo chudej, ho přece ještě neopravňuje k tomu, aby se choval jako čuně ;-)

0 0
možnosti
A

A22

16. 9. 2010 11:23
S Favoritem do Berlína můžete, s Octavií TDI ne

takto měl znít nadpis článku - myslím, že by to i zvedlo jeho čtenost :-)

0 0
možnosti
KN

Pes Jonathan

16. 9. 2010 10:43
Proc ta nenavist k dieselum?

Provozuju Lagunu 1.9dCi DFP a mam v Mnichove zelenou plaketu, protoze splnuju EURO 4. Tu nema ani kolega se starsim benzinovym Passatem (EURO 3). Co se omezeni v Mnichove tyce, tak mestsky okruh je volny, vsude na sjezdech z okruhu jsou znacky, ktere casem omezi vjezd aut podle emisi. Ale zatim je vjezd povolen vsem.

0 0
možnosti
A

A22

16. 9. 2010 11:10
Re: Proc ta nenavist k dieselum?

neplácej tady nesmysly ! Zelená plaketa je u zážehových aut od Euro1. U vznětových od Euro 4.

0 0
možnosti
A

A22

15. 9. 2010 23:01
kdyby ten německý model prošel,

bylo by to poprvé, kdy by stát neházel majitelů benzinových aut klacky pod nohy (zatím jejich smysl pro ekologičnost odměňuje akorát vysokou daní na benzin). Podle mě to takto ale neprojde.... bohužel ....... X

0 0
možnosti
H

habr

16. 9. 2010 7:56
Re: kdyby ten německý model prošel,

Nevím v čem benzinová auta jsou ekologická pokud jedou po městě s nefunkčním a nebo s nedostatečně funkčním katalyzátorem. Aby katalyzátor řádně pracoval musí být ohřátý na svoji provozní teplotu horkými plyny z motoru. Říká se, že se na tuto teplotu dostane tak po 15 km souvislé jízdy po běžné silnici, ne tedy poskakováním v městském provozu. v takovém případě naopak benzinový motor produkuje více jedovatých a karciogenních látek než motor naftový.

Další otázkou je spotřeba v poměru k výkonu motoru. I tady nafťák má trochu lepší parametry - proto se více dává do pracovních strojů. Jinými slovy to že z naf´táku létají saze a z benzinu kape voda ještě není důkazem který motor je horší. ve své podstaě oba jsou na houby - na saze z nafty se nalepí nečistoty z benzinu a ulice a ty se potom zachytnou v plicích

0 0
možnosti
A

A22

15. 9. 2010 22:48
německý model v ČR nemá šanci, protože:

"Pokud máte benzinové auto splňující normu Euro 1, dostáváte zelenou plaketu," vysvětluje Pavel Štěrba z TÜV Süd Czech, která v Česku ekologické viněty vydává. "Naftová auta splňující ekonormu Euro 2 dostávají červenou, za Euro 3 žlutou a za Euro 4 nejvyšší zelenou vinětu," . To by se čeští sazometčíci s1.9 TDI Euro3 pokáleli hněvem. :-)

.

Takže český model bude následující - auto do 36ti měsíců zelená, auto do 72 měsíců žlutá a auto do 108mi měsíců červená (takle "chytře" totiž v ČR fungují ekologické slevy u silniční daně). A protože auta budou stárnout, bude potřeba ty nálepky (samozřejmě za poplatek) neustále měnit [>-]

0 0
možnosti
H

Hroznej_puberťák

15. 9. 2010 22:16
To jsou kecy o tom Mnichovu

Bez placky nemůžete jen do úplného centra, kam byste stejně nejeli. Na městskej okruh se normálně může. Jak kdybyste jeli u nás po magistrále.

0 0
možnosti
K

kuba.s

16. 9. 2010 18:46
Re: To jsou kecy o tom Mnichovu

Jak můžeš vědět, že nechci do centra?

0 0
možnosti
HD

CHRISTO

15. 9. 2010 21:40
nesmysl...

do posledních Favoritů se montovalo přímé vstřikování a katalyzátor.. Splňují normu minimálně Euro 2 (možná Euro 3). Takže do Berlína s klidem můžete:)) jinak tyhle viněty jsou nesmysl.. Aut starších 17 let (tj. víceméně auta co mají karburátor) jezdí po městech absolutní minimum... Jsem osobně pro speciální viněty pro nafťáky. Jeden moderní naftový motor vypouští 10x více sajrajtu, než 5 starých škodovek... Ale chápu, že toto je jen populistický nástroj, který ve výsledku sedře z kůže nás všechny ostatní s moderními auty. A samozřejmě známky bude vyrábět nějaký Kalouskův kámoš a Kalousek bude mít svých 10%:)

0 0
možnosti
H

Hroznej_puberťák

15. 9. 2010 22:39
Re: nesmysl...

S tím "přímým vstřikováním" jsi asi upad. MPI vskutku není přímé vstřikování, přímé vstřikování mají až dnes ty zázraky TSI, u MPI jde o nepřímé vstřikování - do sacího potrubí před sací ventil.

0 0
možnosti
LK

Rokba

15. 9. 2010 21:18
Jsem pro...

žiguly a šáda hundrt cvancig čuchat nemusím....ale jsem zvědavý, jak tu plaketu dostanou na autobusy MHD, některý když jedou, ta jim z vejfuku odchází instantní rakovina;-D

0 0
možnosti
A

A22

15. 9. 2010 22:52
Re: Jsem pro...

jenomže Žigula nebo stodvácu už jsem neviděl minimálně měsíc. Zato dieselových dodávek pár let starých a přitom smradících víc než stodváca s žigulem dohromady jsou na každém kilometru ulice desítky.....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...