Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Německa jen obutý

  15:16aktualizováno  15:16
Sednete-li si v Německu za volant ve "vietnamkách" nebo dřevácích, mějte vždy po ruce peněženku. Nebudete-li mít štěstí a budete přistižen, dostanete pokutu. V zemi totiž od roku 1988 platí zákon, který zakazuje nošení bot, které nejsou dostatečně "uzpůsobené" pro řízení, připomněl řidičům expert na dopravu berlínské policie Detlef Thiele.
Boty - Salvatore Ferragamo

Boty - Salvatore Ferragamo | foto: Reuters

Jak informuje agentura AFP, "vietnamky", původně plastová plážová obuv, kterou tvoří pouze podešev a řemínek, jsou v současné době díky nejroztodivnějším kreacím módních návrhářů velmi populární i pro běžné nošení.

Ve vztahu k řízení však mají jednu chybu - paty v nich nejsou dostatečně upevněné. Mohou proto klouzat z pedálů a působit tím i velmi vážné nehody, dodal Thiele.

Podle zákona by každý automobilista, který bude při řízení přistižen naboso, nebo bude mít sandály, dřeváky nebo jiné "náhražky opravdových bot", může dostat pokutu 30 eur (přibližně 970 korun).

V tuzemsku podobný zákon upravující oblečení, či obuv řidiče neexistuje. Rozhodně však nelze doporučit jízdu ve výše zmiňovaných pantoflích či botech na jehlových podpatcích. Lyžaři by pak měli rozhodně zapomenout na jízdu v lyžařských botech ("přeskáče").

Václav Špička z Autoklubu České republiky doporučuje jezdit v pohodlných botách, které dostatečně drží na noze. Řidiči by si měli dát pozor i na jejich šířku - některé automobily mají pedály příliš blízko u sebe. Ovládání dvou pedálů najednou rozhodně není žádoucí - nejste-li závodník rallye.

Řidiči by si dle Václava Špičky měli rozmyslet i jízdu bez bot.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.