Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Rakouska autem? Už jen s vestou

  11:46aktualizováno  11:46
Do konfliktu s rakouskými dopravními předpisy se mohou dostat od neděle 1. května řidiči, kteří ve svém voze nebudou mít povinnou reflexní vestu. Nový doplněk výbavy, jímž chce rakouská vláda snížit nehodovost na silnicích, musejí také za určitých okolností použít. V opačném případě se vystavují nebezpečí pokuty.

Výstražnou vestu žlutozelené, oranžové či červené barvy si od května musejí obléci všichni, kdo na dálnicích nebo rychlostních silnicích alpské republiky vystoupí z vozidla.

Například když kvůli poruše auta budou nuceni postavit výstražný trojúhelník.

Toto opatření má omezit počet případů, kdy projíždějící vozy ve velké rychlosti srazily motoristy, kteří se pohybovali po krajnici.

Na vozovkách nižší třídy mají být používány v nepřehledných úsecích a za snížené viditelnosti.  

Reflexní vesta

Vestu musejí mít ve výbavě všichni řidiči, kteří jsou na cestě v zájmu zaměstnavatele a kvůli poruše auta jsou nuceni vstoupit na vozovku ...VÍCE

V případě nedodržení nového nařízení hrozí pokuta; při zaplacení na místě kolem 14 eur (asi 420 korun). Podle údajů UAMK se výše pokuty může vyšplhat až na 36 euro.

Zhruba po dobu prvních tří měsíců od zavedení tohoto opatření ovšem chtějí rakouské orgány uplatňovat metodu "informace před represí", tedy vysvětlování a domluvy namísto finančních postihů.

Originální reflexní vesty lze zakoupit v síti čerpacích stanic, v autoservisech a v obchodních domech v ceně kolem 10 eur (asi 300 korun), v nabídce jsou i dětské verze ve dvou velikostech.

V ČR lze vestu pořídit v cenách od 80 do 300 korun. Při cestách do zahraničí budou chtít reflexní vestu v povinné výbavě vozidla vidět policisté v Itálii, Španělsku a Portugalsku.

Autoři: , ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.