Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Švýcarska za auty - Ženevský autosalon

  17:52aktualizováno  17:52
Nejdůležitější automobilová událost první poloviny letošního roku už přímo buší na dveře, automobilky buď úzkostlivě tají, nebo předpremiérově poodhalují žhavé novinky a celý zbytek automobilového světa začíná obsazovat Ženevu.

 Od 4. do 14. března tak bude hlavním městem automobilů město na břehu Ženevského jezera.  Pro českého automobilového nadšence je o důvod víc do Ženevy zavítat - nová "oktávka" si totiž svých pět minut slávy odbude právě tam.

Další z velkých přehlídek, která občas lehce přeruší neutuchající bitvu o zákazníka, se na neutrální švýcarské půdě odehraje už po čtyřiasedmdesáté. Očekáváno je více než 70 světových a evropských premiér.

Až vás omrzí moderní automobiloví krasavci můžete se vydat do haly 7 a "uklidnit se" nostalgickou atmosférou automobilového muzea. Na 350 historických krasavců je v expozici rozděleno podle značek a zemí původu.

Výstaviště "Palexpo", které bude necelých čtrnáct dní plné nablýskaných krasavců na dvou, tří, čtyřech... kolech je pár kroků od letiště i zastávky vlaku, když pojedete po dálnici od Laussane také ho nemůžete minout.

Na shledanou v Ženevě
Neodoláte-li pokušení vidět auta svých snů nebo všechny novinky na vlastní oči a autosalon poctít svou přítomností, připravte si 12 švýcarských franků (asi 260 Kč) na vstup. Za dítě od 6 do 16 let zaplatíte franků 7 (150 korun). Permanentka platná po všechny dny autosalonu vyjde na 70 CHF (1500 Kč). Lístky si můžete zarezervovat i on-line na stránkách autosalonu ZDE.

Budete-li chtít vidět opravdu všechno, připravte se na celodenní běhání od expozice k expozici. Přes všední dny na to bude čas od 10 do 21 hodin. O víkendu si určitě nepospíte - brány palexpa otevírají už v 8:00, ven vás vyženou v 18:00.

Jak a kudy do Ženevy
Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 850 Kč) a platí jeden rok.

Lze ji pořídit i v ČR, prodává ji ÚAMK za 850 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 220 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si 7 000 až 9 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Můžete jet i vlakem nebo autobusem, cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) činí 4 010 Kč, vlaková jízdenka vyjde na 6 250 Kč včetně zpáteční, ale to je už lepší připlatit si na letenku nebo jet autobusem.

Ubytování vás bude stát minimálně 40 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 900 až 2 600 Kč (40 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou okolo 100 CHF (asi 2 220 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je zamluvena téměř rok předem.

Parkování
Stránky autosalonu doporučují držet se instrukcí všudypřítomných policistů. V okolí budou k dispozici odstavná parkoviště, ti nejštastnější zaparkují přímo v patrových garážích v prostorách výstaviště. Parkovné 20 CHF zahrnuje i služby mikrobusu "pendlujícího" mezi parkovišti a výstavištěm.

O dopravních předpisech platných ve Švýcarsku se dozvíte více ZDE.

Na co se těšit?

ALFA ROMEO  Crosswagon SW
ASTON MARTIN  DB9 Volante
AUDI  A6
AUDI  A8 6.0 W12
BENTLEY Arnage
BERTONE
BMW řady 1 (?)
BMW řady 5 Touring
BMW řady 6 Convertible
CADILLAC  CTS V-series
CHEVROLET Nomad
CHEVROLET  Corvette
CHRYSLER  Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD LX
CHRYSLER  Chrysler PT Cruiser Cabriolet 2.4
CHRYSLER  Jeep Cherokee 2.8 CRD Extreme Sport
CHRYSLER  Chrysler 300 C 5.7 V8 Sedan + Touring
CHRYSLER  Jeep Treo
CITROËN C4
DAEWOO  Nubira kombi
FERRARI  612 Scaglietti
FIAT Trepiuno
FIAT  Multipla
FORD  GT
FORD  Fiesta ST
FORD  Focus C-MAX 2.0 Duratec
HUMMER  H2 SUT
HYUNDAI  Tucson
JAGUAR  S-TYPE 2.7 V6 Diesel
JAGUAR  XK
KIA  Cerato
KIA koncept rodinného vozu
LAMBORGHINI  Murciélago Barchetta (kabriolet)
LANCIA Musa
LAND ROVER  Range Stormer
LARAKI  Fulgura V12
LARAKI  Fulgura V8
LEXUS  GS
LOTUS  Exige
MASERATI  Gransport
MASERATI  MCC
MASERATI  MCS
MAZDA  RX-8 Hydrogen RE
MAZDA  MX-Micro Sport
MAZDA  MX-Flexa
MERCEDES-BENZ  C 180 Kompressor
MERCEDES-BENZ  C 230 Kompressor
MERCEDES-BENZ  C 240 4MATIC
MERCEDES-BENZ  C 55 AMG
MERCEDES-BENZ  CLS 500
MERCEDES-BENZ  G 55 AMG Kompressor
MERCEDES-BENZ  SLK 200 Kompressor
MERCEDES-BENZ  SLK 350
MERCEDES-BENZ  SLK 55 AMG
MINI Cabrio
MITSUBISHI  Colt
NISSAN  Qashqai
NISSAN  Murano
OPEL  Tigra Twin Top
OPEL  Trixx
PEUGEOT  307 Sedan
PEUGEOT  407
RENAULT  Wind
RENAULT  Clio
RENAULT  Deck Up
RINSPEED/AC SCHNITZER/GASMOBIL  Splash
ROLLS-ROYCE
SEAT  Altea
SEAT  Ibiza Cupra 
SKODA  Octavia
SUBARU  Legacy 3. OR spec. B
TATA  Indica Hatchback
TATA  Softroader
TOYOTA  Corolla Verso
TOYOTA  FINE-N
TOYOTA  MTR
VOLKSWAGEN  Caddy Life
VOLVO  Concept Car YCC 


Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.