Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do terénu s kravatou: Audi A4 Allroad

  16:30aktualizováno  16:30
Škodovácký "skautský oddíl" z Mladé Boleslavi má nového urozeného příbuzného. Roční mládě Audi A4 Avant dostane nové oplastování a zvýšený podvozek.

Audi A4 Allroad | foto: Audi

Ve Škodovce chystají na ženevský autosalon sériovou podobu Fabie Scout, její o pořádných pár tisíc dražší příbuzný přijede i na stánek Audi.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi můžete koupit na www.automodul.cz

Lidová automobilová pověst praví, že první generace Audi A6 Allroad neměla dostat nástupce, ale protože se v Ingolstadtu nestačili divit, jak moc si tenhle trochuterénní kočár oblíbili manažeři v Česku, rozhodli se postavit i "allroada dvojku".

Nový allroad tak má možná i tak trochu český původ. A bylo by marketingově hloupé, nenabídnout stejně opravenou A4, když se to zákazníkům líbí.

Audi A4 Allroad

Na základech A4 Avant tak postavili novinku. Moc komplikované to nebylo: nové mohutnější nárazníky, oplastované boky a lemy blatníků, upravit podvozek a allroad může na polňačku, do Alp i do divadla. Na výběr bude z "obyčejných šedých" plastů, nebo fajnovějších lakovaných vybraným odstínem.

Tím allroadovatění A4 nekončí, mechanika se nezměnila: pohon všech kol jako u normální A4 s diferenciálem Torsen C dokáže přenést až 85 % síly motoru na zadní a nebo až 65 % na přední nápravu, normálně jde na zadní kola 60 a na přední čtyřicet procent kroutícího momentu. Za příplatek bude i dvouspojková převodovka, která se v případě, že ji montují za mohutnou mřížku chladiče se čtyřmi kruhy, přejmenuje na S-tronic.

Systémem Audi Drive Select elektronicky regulujete odezvu motoru na sešlápnutí plynu, tuhost řízení a tvrdost podvozku. Kromě toho dostal allroad také systém ORD (Offroad Detection), který pozná povrch, po kterém jede, a ve spolupráci se stabilizačním systémem přizpůsobí nastavení pohonu všech kol.

Audi A4 Allroad

Nabídka motorů se skládá z benzinového a naftového dvoulitru a šestiválcového třílitru (oba common-rail). Motor 2,0 TFSi má 211 koní (0-100 za 6.9 s; 230 Km/h; 8.1 l/100 km), turbodiesel 2.0 TDI 170 koní (0-100 za 8.9 s; 213 Km/h; 6.4 l/100 Km) a naftová V6 3.0 TDI 240 koní (0-100 za 6.4 s; 236 km/h; 7.1 l/100 km).

472 centimetrů dlouhý allroad má rozvor 281 centimetrů a světlou výšku díky delším pružinám a tlumičům 18 centimetrů. Auto je tedy oproti klasickému avantu o pár milimetrů delší a širší, do výšky nabylo o víc než šest centimetrů. A o dva centimetry víc se také rozkročila sedmnáctiplacová kola (rozchod).

Základní cena Audi A4 Allroad je 37 tisíc eur, pokud se do letního začátku prodeje s korunou nestane nic dramatického, mělo by to být něco přes milion korun.

Audi A4 Allroad
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.