Dobrá kombinace: zámek převodovky i spojky

Jindřich Sojka, vedoucí pražského obchodu s autodoplňky firmy AUTOdesign Plus, která distribuuje do různých míst republiky mechanické zabezpečení pedálů Bullock, tvrdí, že poslední dobou stále častěji zloději kradou nová vozidla "Necháme - li stranou pojišťovací podvody, tak se ptám, jak je to možné, když devadesát procent nových vozů je vybaveno mechanickým zabezpečením zamykání zpátečního převodového stupně - Multilock, Defend-lock, Construct a podobně," říká Jindřich Sojka.
li stranou pojišťovací podvody, tak se ptám, jak je to možné, když devadesát procent nových vozů je vybaveno mechanickým zabezpečením zamykání zpátečního převodového stupně - Multilock, Defend-lock, Construct a podobně," říká Jindřich Sojka. "Nelze vyloučit, že k překonání zmíněných systémů napomáhá volný nezajištěný - pedál spojky, po jehož sešlápnutí auto i se zamčenou převodovkou samo odjede z kopce nebo na laně." Za nejjednodušší z možných prevencí Jindřich Sojka považuje bezpečnostní blokaci spojky. "Na zdejším trhu jsou systémy od různých výrobců v cenách od 900 do 2500 korun," sděluje obchodník a doplňuje, že cena bývá přímo úměrná kvalitě, konstrukci a jednoduchostí zmíněného zabezpečovacího zařízení při jeho použití. "S vozidlem zajištěným kombinací zámku řazení a bezpečnostní blokace spojky lze manipulovat jen jeřábem nebo podobnou technikou," pokračuje Jindřich Sojka "Při pokusu o násilné překonání blokace pedálů zloděj ztrácí vizuální kontakt s okolím a přitom se zvyšuje riziko, že bude přistižen." K dobru věci bude ještě kombinace uvedených zabezpečovacích zařízení s dalšími elektrickými či elektronickými systémy.