Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

aktualizováno 
Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H | foto: David Obendorfer

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Ty první měly 35 koní.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si prý vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

U příležitosti sedmdesátého výročí představení se rozhodl vzdát hold typu H italský podnikatel Fabrizio Castellani, jehož firma pracuje s laminátem.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

S designérem Davidem Obendorferem vymysleli laminátový převlek pro aktuální Citroën Jumper. Panely, které se připevní na příď, záď a boky, jsou vyvedené ve varhánkovitém stylu původního typu H.

Castellani s Obendorferem mají pro začátek v plánu vyrobit 70 sad panelů na převlečení, k objednání budou brzy on-line.

Fotogalerie

Přestavba bude probíhat v Itálii, na výběr má být z několika provedení: van, odtahovka, obytné provedení nebo bistro.

Srovnání původního Citroënu H a jeho novodobé interpretace také odhalí, jak moc auta - a dodávky nevyjímaje - za ty roky povyrostla. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru a ty nejslabší varianty jely maximálně 88 kilometrů v hodině. Dnešní Jumper má podle verze 4,9 až 6,3 metru.



Témata: autosalon, Citroën


Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.