Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

aktualizováno 
Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H | foto: David Obendorfer

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Ty první měly 35 koní.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si prý vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

U příležitosti sedmdesátého výročí představení se rozhodl vzdát hold typu H italský podnikatel Fabrizio Castellani, jehož firma pracuje s laminátem.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

S designérem Davidem Obendorferem vymysleli laminátový převlek pro aktuální Citroën Jumper. Panely, které se připevní na příď, záď a boky, jsou vyvedené ve varhánkovitém stylu původního typu H.

Castellani s Obendorferem mají pro začátek v plánu vyrobit 70 sad panelů na převlečení, k objednání budou brzy on-line.

Fotogalerie

Přestavba bude probíhat v Itálii, na výběr má být z několika provedení: van, odtahovka, obytné provedení nebo bistro.

Srovnání původního Citroënu H a jeho novodobé interpretace také odhalí, jak moc auta - a dodávky nevyjímaje - za ty roky povyrostla. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru a ty nejslabší varianty jely maximálně 88 kilometrů v hodině. Dnešní Jumper má podle verze 4,9 až 6,3 metru.




Nejčtenější



Další z rubriky

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Najdete na iDNES.cz