Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S červeným klíčkem přes 600 koní, s černým na nákupy

aktualizováno 
Chrysler již pod křídly Fiatu představil dosud nejsilnější osmiválec své historie. Dostane se pod kapotu faceliftovaného kupé Challenger. Nový model nese označení SRT Hellcat a majitel k němu dostane dva klíčky. Ale jen ten červený otevře výkon naplno.

Dodge Challenger SRT Hellcat | foto: Dodge

Může se hodit

Hledáte nové auto a chcete si vybírat v klidu domova? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz ze široké nabídky značek a modelů.

Dodge Challenger patří  Fordem Mustang a s Chevroletem Camaro do trojice kultovních amerických kupé zvaných Pony Cars. Jenže konkurence je na silnicích k vidění častěji. Dodge prodává nejméně a má také nejvyšší základní cenu. Z našeho pohledu však nejsou rozdíly zásadní, v přepočtu startuje v USA camaro a mustang (starý typ) na zhruba 450 tisících korun, dodge pak na zhruba 520 tisících. Za sportovně střižené šestiválce to není špatná cena, ale to je prostě Amerika.

Fotogalerie

Aktuální challenger přišel na trh v roce 2008, takže nepřekvapí, že po šesti letech dospěl k faceliftu. A hlavně se do nabídky vrací nejsilnější provedení SRT včetně v úvodu zmíněného top modelu SRT Hellcat. Dodejme, že v Evropě se challenger neprodává, Dodge se po intermezzu, kdy patřil Mercedesu, stáhl. Pár challengerů na českých silnicích tak pochází z individuálního dovozu.

Challenger má z trojice Pony Cars asi nejvíce "namakané" svaly a nejvíce odkazuje na původní model z konce šedesátých let minulého století, který se vyráběl v letech 1968 až 1974. Historie dále nepokračovala, druhá generace ze sedmdesátých let už byla jen předělané kupé Mitsubishi Galant a po velmi dlouhé odmlce přišel v roce 2008 současný model.

Kultovní americký svalovec se převlékl, má osmiválec za pár peněz

Dodge Charger

Dodge Charger

Dodge se teď rozhodl poprvé v sériovém provedení svůj osmiválec HEMI nadopovat kompresorem. Hellcat má objem snížený o dvě deci na 6,2 litru a podle výrobce výkon přes 600 koní. Přesné číslo Chrysler neuvádí, ale lze očekávat, že se bude snažit dohnat 662 koní Mustangu Shelby GT500. Maska Hellcatu nese kontury historického modelu z roku 1971 a kapota má jeden velký nasávací otvor a dva menší výdechové. Dvacetipalcová kola nesou pneumatiky Pirelli P Zero Nero a o zpomalení se starají šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 39,1 centimetru.

Majitel s autem dostane dva klíče. Černý, který je určený pro běžnou jízdu, nedokáže z auta dostat maximální výkon. Ten je záměrně utlumený. Prostě klíč pro jízdu na nákupy. Druhý je červený a ten už odemkne plný výkon motoru. Ideální pro víkendové projížďky nebo na okresky. Ovšem v USA spíš na uzavřenou závodní trať, jelikož tamních obvyklých maximálních 70 mil za hodinu by auto zvládlo zcela jistě i s třetím klíčem, který by odemkl jen 10 procent výkonu.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Nové (základní) SRT, jako tradičně nejvýkonnější model řady (nepočítaje Hellcat provedení) zůstává u osmiválce HEMI o objemu 6,4 litru. Výkon se zvýšil z 345 kW na 356 kW a lehce stouplo i maximum točivého momentu, které nyní činí 643 Nm. Zájemci mají na výběr osmistupňový automat a šestistupňový manuál. V interiéru zaujmou dva displeje. Mezi budíky je sedmipalcový, na střední konzoli pak s úhlopříčkou 8,4 palce.

Pikantní je režim pro takzvaný valet parking, což u nás neznáme, ale jistě to každý viděl v nějakém filmu. Přijedete třeba k hotelu nebo nákupnímu centru a místo zdlouhavého hledání místa předáte auto obsluze a ta ho zaparkuje a následně vám auto přiveze (obvykle za poplatek). Jenže právě z filmů víme, že občas se obsluha chce se zajímavým vozem projet. A právě proto má auto pro tuto příležitost speciální režim. Ten uzamkne jedničku, omezí otáčky na maximálně 4 000 za minutu, u automatu nelze řadit pádly pod volantem, stabilizace je zapnutá a k dispozici je jen základní řidičský program.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.