Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dodge Demon: je čas vyrazit nahoře bez

aktualizováno 
Sluníčko už ukazuje co umí a vytahuje kabrioletisty na výlety. Střechyprosté auto ve své nejčistší podobě chystá Dodge. Obratný roadster dostal jméno Demon.

Dodge Demon | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Dodge Demon chce zamířit do vod, kterým už léta vládne Mazda MX-5. Recept už je vymyšlený, teď ho jen uvést do sériové praxe.

Nejdřív se za přední nápravu usadí motor, koně a newtonmetry se uplatňují na zadní nápravě. Mezi nimi musí zbýt něco málo místa pro dvoučlennou posádku.

Nezbytnou ingrediencí je malá hmotnost. Hlavu řidiče a spolujezdkyně smí krýt nejvýš plátno.

Komu lentilkovité elipsy Mazdy MX-5 k srdci nepřirostly a raději by něco ostřejšího, může počkat na příjezd demona.

Od svého světem automobilové rychlosti protřelého bratra viperu převzal dravý výraz.

Šéfdesignér exteriéru Jae Chung musel ctít architekturu klasického roadsteru: do rohů posazená kola, plochý, dlouhý, nízký čumák a pohledný zadeček.

Kola mají devatenáct palců v průměru. Vnitřek měl na starosti designér Dan Zimmermann. 

Motor má objem 2,4 litru, maximálních 178 koní musí odvézt 1179 kilo hmotnosti. Z nuly je demon na stovce za míň než 8 sekund.

Šestistupňová manuální převodovka přenáší za záda posádky 224 newtonmetrů kroutícího momentu.

Doposud se nikomu nepodařilo sesadit "MX-pětku" z trůnu, správně namíchaný koktejl zábavy, jízdních výkonu a ceny se podle všeho bude snažit napodobit i demon.

Když se mluví o eventuální sériové výrobě, jsou zmiňovány jako alternativní pohonné jednotky jedna-osmička z Dodge Caliber a pak třísetkoňová přeplňovaná verze 2,4 litru (306 Nm), pohánějícího Caliber SRT, kterému to z nuly na stovku trvá šest sekund.

Mluví se o základní ceně kolem 25 tisíc eur.

Do stejných vod teď míří Opel GT. Na test pokračovatele legendárního modelu opelu se můžete těšit už tento týden na Auto.iDNES.cz.

Demon se vrací: V 70. letech se tak jmenovalo velké třísetkoňové kupé Dodge.

Dodge Demon

Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge Demon 


Dodge Demon v číslech
délka 3974 mm
šířka 1736 mm
výška 1315 mm
rozvor 2429 mm
hmotnost 1179 kg
Motor
objem 2,4 litru
maximální výkon 172 koní/128 kW
mx. kroutící moment 224 Nm


Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.