Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doležalová: Autu jsem věrná jako muži

aktualizováno 
Značce svého auta je stejně věrná jako svému muži. Přesto Klára Doležalová hodlá Ford Focus s těžkým srdcem vyměnit za Mercedes-Benz třídy M.

Klára Doležalová | foto: Dan MaternaMF DNES

V současném Fordu Focus jezdí Klára Doležalová něco málo přes rok. Předtím však měla sedm let auto stejného jména, jen starší model. „Díky předchozí dobré zkušenosti jsem neměnila. Jen jsem si do nového focusu objednala silnější motor,“ vysvětluje moderátorka Snídaně s Novou.

V ničem jiném se nový ford od starého nelišil?
Při pořizování prvního focusu jsem byla svobodná a bezdětná. Proto jsem si mohla vzít černý třídveřový model se sportovní výbavou. Teď jsem vdaná a s dítětem, takže jsem svá přání trošku změnila. Kromě výkonnějšího motoru jsem chtěla víc airbagů, digitální klimatizaci, elektricky ovládané sedadlo řidiče a hlavně pětidveřovou verzi s úchyty ISOFIX na sedadlech, aby se mi snáz manipulovalo s dětskou autosedačkou pro dceru. Zvolila jsem i méně nápadnou šedou barvu. Focus je teď sice hodně dobře vybavený, ale když ho vidíte, spíš vám bude připadat jako taková nevýrazná šedivá myška.

Kolik vás současné auto stálo?
V této výbavě vyšel na něco málo přes sedm set tisíc korun.

Jak jste na tom s udržováním pořádku ve voze?
Dcerku už jsem docela vycvičila, aby mi nepatlala jídlo na sedačky, ale stejně se občas neubráním tomu, že někde najdu flek od čokolády nebo drobky od všeho možného. Ale protože mám ráda pořádek, nezbývá nic jiného než holt častěji vnitřek auta mýt a vysávat. Ale abych to neházela jen na dceru, musím přiznat, že já taky, pokud nestíhám, pojídám v autě různé sendviče a bagety.

Takže uvnitř máte uklizeno. A jak často jezdíte do myčky?
Parkuji auto v garáži, tak se mi ani moc nešpiní. Záleží na počasí. Jakmile se objeví nějaké špinavé mapy, tak tam s dcerou zajedeme. Strašně se jí to líbí.

V autě vozíte plyšového psa. Kde se tam vzal?
Toho jsem dostala před patnácti lety, když jsem začala řídit. Byl to talisman od maminky, jehož úkolem je chránit mě. Sotva jsem totiž měla řidičák, ve velmi archivním Renaultu 5 jsem jezdila až ke francouzskoněmeckým hranicím do školy a za tehdejším přítelem. V tomto malinkém voze jsem brázdila německé dálnice, a to se o mě rodiče dost báli. Na druhou stranu jsem se díky tomuto cestování naučila pořádně jezdit.

Má "plyšák" nějaké jméno?
Má, a dostal ho dost jednoduše. Jednou jsem měla auto v servisu, a když jsem si ho přišla vyzvednout, rozhlížela jsem se po palubní desce a technik jen tak mimochodem povídá: "Jestli hledáte Ňufíka, slečno, tak je vzadu.“ Od té doby se pejsek jmenuje Ňufík a stěhuje se do všech nových aut. Jednou mi ho chtěla znárodnit dcera, ale to jsem striktně zakázala. Může si s ním hrát v autě, ale nesmí ho nosit ven. Ňufík hlídá auto a hlídá i nás, aby se nám něco nestalo.

A funguje?
Doufám, že ano. Sedím tu s vámi živá a zdravá. Drobná ťuknutí se nepočítají. Dobře zafungoval právě, ještě když jsem měla Renaulta 5. V Praze na křižovatce jsem se rozjížděla na zelenou a ze strany do mě naboural náklaďák, jehož řidič si nevšiml, že už má červenou. Ustřelil mi celý předek auta, takže v tu chvíli mě od jisté smrti dělilo padesát centimetrů. Renault samozřejmě skončil ve šrotu.

Máte forda nějak nadstandardně jištěného proti ukradení?
Je tam zabezpečení od výrobce, které se však jednou obrátilo proti nám. Na chorvatsko-slovinských hranicích skončil klíč v zabouchnutém kufru zamčeného auta. V tu chvíli nám bylo jasné, že hned tak neodjedeme. Nakonec přijel technik, který dokonce chtěl, abychom se radši nedívali na to, jak se tam bude dostávat. Když vytáhl obrovský šperhák, moc dobře mi nebylo. Naštěstí jsem si vzpomněla, že mám uvnitř v kabelce náhradní klíč, takže dlouhým háčkem otevřel zip kabelky, vytáhl si ten klíč a škvírkou, kterou udělal mezi dveřmi, ho vyndal ven.

Jak dlouho ještě forda plánujete mít?
Když všechno půjde dobře, už moc dlouho ne. Moje příští volba bude asi rok starý Mercedes-Benz ML. Rodina usoudila, že bude lepší mít větší a bezpečnější auto. Forda ale budu opouštět s těžkým srdcem. Je to výborné auto jak do města, tak i na delší cesty. Dá se s ním totiž bez problémů zaparkovat, ale zároveň je s tímto motorem živý a je v něm dost místa i na cestu na dovolenou. Bude mě to chvíli bolet. Stejně jako jsem věrná svému muži, tak jsem věrná i značce svého auta.

Nemáte obavu z výrazně většího auta?
Mám, ale všichni mi říkají, že si na to člověk velmi rychle zvykne. Sice to asi bude složitější s parkováním po Praze, ale výhoda těchto aut spočívá v tom, že v nich sedíte výš a máte větší přehled o tom, co se děje kolem vás.

Jak jste na tom s trestnými body?
Kdybyste se mě zeptal před čtrnácti dny, řekla bych, že dobře. Nedávno jsem ale vyinkasovala tři trestné body a pokutu dva a půl tisíce korun za rychlou jízdu. O dvacet kilometrů v hodině jsem ve městě překročila povolenou rychlost.

Ford Focus 2.0 Kláry Doležalové
výkon 107 kW
zrychlení 9,2 s
max. rychlost 206 km/h
rozměry délka/šířka/výška 4342/1991/1497 mm

Klára Doležalová

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.