Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Domečky na kolečkách: Který je nejlepší?

  17:00aktualizováno  17:00
Kdo se chystá strávit dovolenou v obytném voze z půjčovny, udělá lépe, když zvolí auto postavené na podvozku mercedesu nebo volkswagenu. Další vozy zahrnuté do srovnávacího testu autoklubu ADAC - Ford, Peugeot a Renault - prokázali ve zkouškách o něco horší vlastnosti než duo nejlepších.

ADAC testuje obytná auta každý rok, u letošních modelů si všímá zlepšených podvozků | foto: Tikro

Test autoklubu se zaměřil na vozy s hmotností do 3,5 tuny s dieselovými motory a středním rozvorem.

Hodnotila se jízdní bezpečnost, motor a vybavení kokpitu.

Za obytnou část autoklub body neuděloval.

Jízdní zkoušky probíhaly nejen na dálnici, ale i na klikatých horských silnicích s pravidelným brzděním.

ADAC testuje obytná auta každý rok, u letošních modelů si všímá zlepšených podvozků.

Mercedes a Volkswagen se dokonce mohou pochlubit stabilizačním systémem ESP.

Ford má podvozek naladěn hodně měkce, z čehož pramení nejisté chování na dálnici.

Všechny motory zkoušených aut hodnotil autoklub jako dostatečně výkonné, řidiči za volanty těchto aut nebudou mít problém v provozu vedle běžných osobních vozů.

Naopak silnější by mohly být brzdy obytných aut, hlavně peugeot ztrácel rychle brzdící sílu.

Spotřeba testovaných aut se pohybovala mezi 10 a 12 litry nafty na sto kilometrů.

Podvozek Ford Transit FT 350 L 2,2 TDCI Mercedes Sprinter 315 CDI Peugeot Boxer 335 L2 HDI 120 Renault Master VW Crafter 35
nástavba Seitz TIKRO M4A Seitz TIKRO M2A Seitz TIKRO M3B Pössl Roadmaster L Seitz TIKRO M2A
Jízdní vlastnosti
předjíždění 2,7 2,2 3,7 2,6 2,6
jízda do kopce 3,8 2,6 2,8 2,6 2,4
jízdní chování 4,5 2,5 3,3 3,0 2,8
řízení 3,5 2,0 4,0 3,0 2,0
poloměr otáčení 4,4 4,1 4,5 5,3 4,1
spotřeba 2,6 3,1 2,2 2,2 3,7
VÝSLEDEK 3,6 2,6 3,2 2,8 2,8
Komfort
kvalita 3,5 2,5 3 3,3 2,5
odpružení 3,5 2,5 4,0 2,0 2,5
sedadla 4,0 2,0 3,5 2,5 1,8
ovládání 3,0 2,0 2,8 2,5 2,0
účinnost topení 5,0 2,5 3,0 4,0 2,5
vnitřní hluk 3,2 3,3 3,1 4,4 3,5
VÝSLEDEK 2,8

1,9

2,6 2,3 1,9
Bezpečnost
bezpečnostní výbava 3,5 1,5 4,5 3,5 1,5
vyhýbací manévr 4,5 1,8 3,3 3,5 2,0
brzdy 4,1 4,1 4,5 4,1 4,4
parkovací brzda 2,0 2,0 2,0 2,0 2,0
VÝSLEDEK 3,8 2,4 3,9 3,5 2,6
Celkové hodnocení
jízdní vlastnosti 3,6 2,6 3,2 2,8 2,8
komfort 2,8 1,9 2,5 2,3 1,9
bezpečnost 3,8 2,4 3,9 3,5 2,6
ADAC HODNOCENÍ 3,4
uspokojivý
2,3
dobrý
3,2
uspokojivý
2,9
uspokojivý
2,4
dobrý

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.