Test autoklubu se zaměřil na vozy s hmotností do 3,5 tuny s dieselovými motory a středním rozvorem.
Hodnotila se jízdní bezpečnost, motor a vybavení kokpitu.
Za obytnou část autoklub body neuděloval.
Jízdní zkoušky probíhaly nejen na dálnici, ale i na klikatých horských silnicích s pravidelným brzděním.
ADAC testuje obytná auta každý rok, u letošních modelů si všímá zlepšených podvozků.
Mercedes a Volkswagen se dokonce mohou pochlubit stabilizačním systémem ESP.
Ford má podvozek naladěn hodně měkce, z čehož pramení nejisté chování na dálnici.
Všechny motory zkoušených aut hodnotil autoklub jako dostatečně výkonné, řidiči za volanty těchto aut nebudou mít problém v provozu vedle běžných osobních vozů.
Naopak silnější by mohly být brzdy obytných aut, hlavně peugeot ztrácel rychle brzdící sílu.
Spotřeba testovaných aut se pohybovala mezi 10 a 12 litry nafty na sto kilometrů.
Podvozek | Ford Transit FT 350 L 2,2 TDCI | Mercedes Sprinter 315 CDI | Peugeot Boxer 335 L2 HDI 120 | Renault Master | VW Crafter 35 |
nástavba | Seitz TIKRO M4A | Seitz TIKRO M2A | Seitz TIKRO M3B | Pössl Roadmaster L | Seitz TIKRO M2A |
Jízdní vlastnosti | |||||
předjíždění | 2,7 | 2,2 | 3,7 | 2,6 | 2,6 |
jízda do kopce | 3,8 | 2,6 | 2,8 | 2,6 | 2,4 |
jízdní chování | 4,5 | 2,5 | 3,3 | 3,0 | 2,8 |
řízení | 3,5 | 2,0 | 4,0 | 3,0 | 2,0 |
poloměr otáčení | 4,4 | 4,1 | 4,5 | 5,3 | 4,1 |
spotřeba | 2,6 | 3,1 | 2,2 | 2,2 | 3,7 |
VÝSLEDEK | 3,6 | 2,6 | 3,2 | 2,8 | 2,8 |
Komfort | |||||
kvalita | 3,5 | 2,5 | 3 | 3,3 | 2,5 |
odpružení | 3,5 | 2,5 | 4,0 | 2,0 | 2,5 |
sedadla | 4,0 | 2,0 | 3,5 | 2,5 | 1,8 |
ovládání | 3,0 | 2,0 | 2,8 | 2,5 | 2,0 |
účinnost topení | 5,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 2,5 |
vnitřní hluk | 3,2 | 3,3 | 3,1 | 4,4 | 3,5 |
VÝSLEDEK | 2,8 |
1,9 |
2,6 | 2,3 | 1,9 |
Bezpečnost | |||||
bezpečnostní výbava | 3,5 | 1,5 | 4,5 | 3,5 | 1,5 |
vyhýbací manévr | 4,5 | 1,8 | 3,3 | 3,5 | 2,0 |
brzdy | 4,1 | 4,1 | 4,5 | 4,1 | 4,4 |
parkovací brzda | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
VÝSLEDEK | 3,8 | 2,4 | 3,9 | 3,5 | 2,6 |
Celkové hodnocení | |||||
jízdní vlastnosti | 3,6 | 2,6 | 3,2 | 2,8 | 2,8 |
komfort | 2,8 | 1,9 | 2,5 | 2,3 | 1,9 |
bezpečnost | 3,8 | 2,4 | 3,9 | 3,5 | 2,6 |
ADAC HODNOCENÍ | 3,4 uspokojivý |
2,3 dobrý |
3,2 uspokojivý |
2,9 uspokojivý |
2,4 dobrý |