Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dongfeng EQ7200HEV: hybrid na čínský způsob

  12:00aktualizováno  12:00
Jméno tohoto modelu si určitě nezapamatujete, moc krásy také nepobral, za pozornost ale rozhodně stojí. Hybridní auto se rozhodla vyrobit už i čínská automobilka Dongfeng.

Dongfeng EQ7200HEV | foto: Autoblog.it

Auta kombinující spalovací a elektromotor jsou šlágrem dneška. Kdo se ve velkém automobilovém světě nesnaží postavit něco takového, jako by nebyl. A s dobou chtějí jít i čínské automobilky.

V blízkých letech vyjede hybridní auto, jehož původ můžeme vyhledat až v Evropě. EQ7200HEV má patřit k luxusním modelům, které myslí také na ubývající zásoby drahé ropy a Číňany, kteří se dusí ve všudypřítomném smogu.

Elektromotor spolupracuje s benzinovou šestnáctistovkou, která by podle serveru China Car Times měla mít původ v archaickém motoru Citroënu ZX. Zbytek vychází z jedné z předchozích generací Nisssanu Bluebird.

Baterie jsou lithiové, díky tomu by měli zpozornět u Toyoty, kde díky technickým problémům a spolehlivosti těchto článků stále váhají s jejich nasazením do sériové výroby a stále tedy do priusů montují starší nikl-metal hydridové. 

O Dongfengu EQ7200HEV mnoho čísel prozatím nevíme. Prý se rozjede až na sto šedesát kilometrů v hodině. Z nuly na stovku zrychlí za 14 sekund.

Jak dlouho se baterky dobíjejí nebo jaký je výkon a maximální krouticí moment benzinoelektrického soustrojí, se prozatím neví. Výrobce se bohužel ani nepochlubil spotřebou.

Výroba by měla odstartovat do tří let.

Autor:


Témata: hybrid, krása, Ropa, Smog, Toyota


Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.