Čínská auta přijíždějí do Česka. Startují s benzinovými a elektrickými SUV

  9:00aktualizováno  15:06
Další pokus uvést na český trh auta z Číny začíná, nově bude osobní vozy značky Dongfeng na českém trhu nabízet společnost Bidli. V nabídce budou modely s benzinovým motorem i elektromobily. Nyní odstartoval předprodej, naplno se prodej rozběhne v první polovině října.

Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) byla založena v roce 1969 ve Wu-chanu a nyní spadá do koncernu Sokon společně s výrobcem elektromobilů – značkou Seres. Je to jedna ze tří největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. Má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra. 

V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018. Loni byla čtvrtým největším čínským exportérem aut. Ročně DFM vyrobí 3,5 milionu aut. 

Loni vykázala obrat 68 miliard dolarů (v přepočtu asi 1,5 bilionu korun).

V Číně má joint-venture partnerství se značkami Nissan, Peugeot, Honda, Volkswagen či Mitsubishi. Kromě výroby Dongfeng spolupracuje se světovými automobilkami i na vývoji. Perličkou je, že Dongfeng drží 4,5 procentní podíl v koncernu Stellantis (Fiat, Jeep, Peugeot, Opel), do minulého týdne to bylo 6 procent.

Dongfeng vyrábí v podstatě celou paletu automobilů od mini vozů přes MPV, SUV, lehká užitková vozidla až po těžké náklaďáky. V Evropě prodává svoje výrobky od roku 2008, a to především na německém a španělském trhu. V názvech je ovšem trochu chaos, protože v těchto zemích se prodává jen jedna značka z portfolia Dongfeng – značka DFSK, která je dnes přítomná i v Nizozemsku, Itálii a Belgii.

Společnost Bidli v Česku nabízí dvě benzinová a jedno elektrické SUV. Glory 580 je 7místné SUV o délce 4680 mm, světlé výšce 200 mm a s benzinovým motorem 1.5 o výkonu 107 kW. Cena vozu začíná na 599 900 Kč. Později by měly dorazit verze s dalšími motory, uvedl zástupce českého dovozce. 

Fengon 5 (od 639 900 Kč) je SUV coupé o délce 4 685 mm, rovněž s motorem 1.5, ovšem o výkonu 101 kW. Cena je stanovena na 699 900 korun.

A Seres 3 s cenovkou od 920 tisíc Kč je elektromobil s lithium-ferofosfátovou baterií s kapacitou 53,61 kWh. Maximální výkon je 120 kW a udávaný dojezd 405 km na jedno nabití. Právě elektrickému SUV importér věří nejvíc, v příštím roce by jich chtěl prodat v Česku až 300 kusů. Spalovacích aut by rád prodal podobné množství. 

„Začínáme s cenově dostupnějšími vozy a postupně začneme nabízet i vyšší řady,“ uvedl generální ředitel Bidli Jiří Lejnar. SUV Glory bude podle něho konkurovat například domácí Škodě Kodiaq, elektromobily elektrickým vozům Hyundai a Kia nebo Škodě Enyaq.

Pracuje se na evropských homologacích dalších modelů obou značek. A v plánu je na tuzemský trh také uvést luxusní značku koncernu Dongfeng jménem Voyah. A probíhají diskuze o tom, které další modely z bohaté nabídky Dongfengu do Evropy dovézt. Ještě do konce roku má na tuzemský trh přijít sportovní elektromobil s výkonem 510 kW a do pololetí 2022 pak luxusní elektromobil.

Čínské vozy na český trh importuje slovenská společnost Plastonic. Distribuci pro ČR bude zajišťovat společnost Bidli, která dosud podnikala hlavně na realitním trhu, dodává ovšem i fotovoltaické elektrárny nebo prodává energie. Plastonic už nabízí auta na Slovensku, kde má 12 dealerství, pracuje se na uvedení na maďarský trh.

Centrála pro český trh je ve Vestci u Prahy, pro nabízení a prodej vozů chce Bidli využít síť svých 35 poboček v České republice, které chce upravit pro prezentaci a prodej aut. Další možností je objednat auto online. Servis aut budou obstarávat nasmlouvané partnerské dílny, celosvětovým servisním partnerem je Bosch. Záruka na elektromobil je 4 roky, na vozy se spalovacími motory pak sedm let. 

Bidli bude mít větší množství vozů v maximální možné výbavě skladem, pokud si zákazník nevybere ze skladových aut, bude dodací lhůta tři až čtyři měsíce.

Odvážný pokus v nejisté době

KOMENTÁŘ

Je to další pokus, kterých už bylo v minulosti více. Čínské značky nějak výrazný zájem o evropské trhy nejeví, i v tomto případě se sem značka Dongfeng dostává díky aktivitě evropského subjektu. Nyní je ovšem poněkud odlišná situace: tradiční značky mají plně ruce práce kvůli emisním normám a krizi s dodávkami čipů. Možná tedy přichází Dongfeng v té právě chvíli. Snad i proto spoléhá dovozce na elektrický model. Na trzích, kde je prodej bateriovych aut dotovan, by se mohly prosadit. V Norsku se takto už jiný čínský výrobce elektroaut úspěšně usadil. 

V ČR by mohl importér chtít využít krizi s dodávkami nových aut. Pokud budou auta dostupná hned, mohlo by nějaké zákazníky ulovit. Velkou překážkou bude chybějící zázemí distribuční a servisní sítě. Češi jsou tradičně k neznámým značkám spíše nedůvěřiví, zvlášť, když jde o drahou věc, jako je auto. Možná se podaří proniknout do flotily některé menší firmy. Dá se čekat, že jako první budou dongfengy vidět hlavně v barvách samotné firmy Bidli. 

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Poptávka po elektroautech je nižší, než se čekalo, přiznává žena z vedení VW

Imelda Labbé, členka představenstva značky Volkswagen zodpovědná za „prodej,...

„Poptávka po bateriových vozech v celém průmyslu a v celé Evropě v současnosti není tak silná, jak...

Autozápisník: Odporní Číňané, reznoucí nerez Cybertrucku a kuře v pangejtu

Tesla byla opět v centru dění kvůli reznoucímu nerezovému Cybetrucku. Britové...

VIDEO Tesla byla opět v centru dění kvůli reznoucímu nerezovému Cybetrucku. Britové nabízí stavebnici...

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...