Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Donutil: Auta měním, řidiče ne

  11:02
Slavný herec už prožil ve svém autě hodně času, ale nemá moc vzpomínek; zpravidla spí. Miroslav Donutil patří k výjimkám: sám automobil neřídí. Ovšem kilometrů najezdí ročně desítky tisíc. Jednak se svým řidičem za hereckou profesí, jednak s manželkou, když ve chvílích volna o víkendu vyrážejí z Prahy, často na domovskou Moravu, do Brna.

Jezdíval jste velkým Chryslerem 300M. Teď máte menší a levnější Opel Signum. Znamená to, že Miroslav Donutil začal na autech šetřit? Nebo jste zanevřel na původní značku?
Nejdřív k té velikosti - určitě jsme nepomenšili. Naopak, mám pocit, že prostoru vzadu je víc.

A pokud jde o značku - oba jsme s mým řidičem Jindrou byli s předešlým vozem spokojeni, takže o žádné nevraživosti řeč být nemůže.

Ostatně značek jsme vystřídali už víc, ale prostě přišla zajímavá nabídka na nejvýkonnější verzi s třílitrovým šestiválcem, auto se nám líbilo, nebylo proč váhat.

Mluvíte v množném čísle... To znamená, že při volbě auta se radíte se svým řidičem?
Samozřejmě. Ale poslední slovo mám stejně já. Jindra je odborník na techniku, ale já jsem ten, kdo musí mít vzadu dostatek prostoru a klidu, když se během cesty připravuji na vystoupení nebo na natáčení. A to signum má. Zvenku to možná ani tak nevypadá, ale nabídka prostoru je opravdu velkorysá.

Nepatříte tedy k těm, kteří další auto chtějí větší, dražší, s prestižnější značkou?Možná, kdybych si sám řídil, že by takové zhřešení v podobě touhy po luxusnějším, dražším, sportovnějším voze na mě také padlo. Ale takhle jsem zastáncem názoru, že chlap má mít spíš dobré hodinky, správnou vázanku a boty. A auto ho má pohodlně dovážet tam, kam potřebuje. 

Trávíte v autě při cestování za svou profesí hromadu času. To určitě sbíráte do svých pořadů z cestování zážitky...
Zklamu vás, nic z auta nemám. Buď spím, nebo si opakuji texty. Okolí nevnímám. Když pak dojedeme, bývá první otázka od ředitele divadla: Jaká byla cesta?

Odpovídám po pravdě: Nevím. A kudy jste jeli? Nevím. Vidím jim pak v očích, že mi buď nevěří, nebo si myslí, že jsem magor. Ale je to tak - já nevím. I to je dokladem, jakou důvěru mám ve svého řidiče a jak je auto pohodlné.

Takže nepatříte k obdivovatelům krajiny?
Ano, když jedeme s rodinou. Pak si vychutnám každý kilometr. A ještě taky otravuju těmi hláškami, tou hrou, co hrají v mnoha rodinách, když jedou na víkend... Třeba kolem Kuřimi vždycky připomínám: "Vidíte, tady hrál tatínek nablblej film o čističce odpadních vod, hrál inženýra čističky odpadních vod."

A při dalších cestách to různě vylepšuju. Čističku jsme přejeli, já si dávám na čas, teprve po kilometru říkám: "Málem bych zapomněl, přejeli jsme tu čističku odpadních vod, kde jsem hrál inženýra." A manželka se synem, kteří byli natěšení, že už s tím dám konečně pokoj, mě chtějí málem zabít. Tak už to pak hlásím předem: "Za chvíli se budeme blížit k tomu místu, kde jsem točil ten film o čističce..."

Jak řídí vaše žena? Míříte teď na dovolenou do Jihoafrické republiky a chcete si ji i projet. Tam bude řídit také ona?
Řídí výborně, ale v Africe se přece jen svěříme domácím, kamarádům, krajanům. Chceme si tam oba opravdu odpočinout. Já se těším na ryby, točím totiž teď každou noc televizní film o inspektorovi Klubíčkovi podle předlohy Emila Vachka, a protože jsem krom toho dělal další věc pro televizi, neměl jsem v poslední době vůbec volno, žádný čas si oddychnout.

A víte, co je zajímavé? Tu postavu kdysi hrál Jindřich Plachta, pak Jaroslav Marvan a teď já, což je možné jen díky tomu, že Vachek nikdy nenapsal, jak Klubíčko vypadal. Byl to "záběr", těch čtrnáct nočních natáčení, proto se už nemůžu dočkat Afriky.

Takže těšení na exotiku...
Určitě. A pokud budeme jezdit autem, tak pomalu a vlevo. Jen jednou jsem přemluvil kamaráda Petra Vítka v Austrálii k rychlé jízdě a hned jsme dostali lekci. Pořídil si silného bavoráka, ale pořád se s ním ploužil v limitu, co Austrálie povoluje. A já ho hecoval: "Ukaž, co to umí." Ale on říkal, že ne, že nechce platit pokutu. Nakonec jsem ho ukecal a šup, přesně jak předvídal: v tu chvíli kde se vzal tu se vzal, policajt na motorce a stop.

Byl velmi slušný: "Dobrý den, pánové, vítám vás v našem kraji a jsem moc rád, že jste si vybrali tuhle silnici. Vaše pokuta je sto dolarů." Já povídám kamarádovi: "Tak mu vysvětli, žes to udělal jen kvůli mně, troubovi z Evropy." A on že ne, že to bude jen horší. Já do něj ale dul tak, až opravdu policistu zkusil umluvit.

Ten na to: "Jistě, chápu, takže to bude sto třicet dolarů..." Vítek rychle přestal smlouvat a policajt, stále s úsměvem: "Velmi mě těšilo, pánové, přeji vám krásný zbytek cesty." Dokonalý neuplatitelný úřadník. Od té doby už nikdy nikoho k rychlé jízdě nepřemlouvám.

Takže závěrem: je auto váš favorit mezi dopravními prostředky?
Dnes ano. Ale z mládí mám moc pěkné vzpomínky na vlak. Z Brna, kde jsem s rodiči bydlel, jsme jezdili za babičkami a dědou do Třebíče. Víkend co víkend. To bylo kouzlo, nádhera. Nádraží, oblaka dýmu, pohled z okýnka, utíkající stromy, pod tratí řeka... "Jaroměřice nad Rokytnou! Horké párky!" (Imituje chraplavě hlášení nádražního rozhlasu a vyvolávání prodavače).

Pak vlak vystřídala šestistovka fiat, maličké auto, které na kopec v Náměšti nad Oslavou potřebovalo rozjezd, a když nás někdo zbrzdil, tak jsme to nevyjeli. Šestistovky na sebe při potkání blikaly, protože jich nebylo moc a řidiči byli rádi, že se potkali. Jó, tak to vypadalo na cestách. Pane, to jsou krásné vzpomínky. A víte, že táta měl po tudoru a minoru jednu z prvních tisícovek a pak snad všechny následující modely škodovek? Tak jsem mu teď koupil fabii.

Přijel jsem s ní za ním do Brna, zazvonil jsem a povídám: "Tady je Policie České republiky, vemte si doklady a pojďte dolů." Byl chudák vystrašenej, je mu už sedmdesát osm, leknul se, že blbě zaparkoval. Přišel, já mu vrazil do ruky klíče a povídám: "To je tvoje." Kdybych za tu fabii zaplatil pětkrát tolik, stál ten okamžik za to, když jsem viděl tu jeho slanou radost v očích.

Miroslav Donutil má rád kožená sedadla a hlavně dostatek prostoru. I v tom mu Opel Signum vychází vstříc.

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...