Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní expert: D1 rychlost 170 km/h nezvládne

aktualizováno 
Až sto sedmdesát kilometrů za hodinu by mohli podle policejního prezidenta Vladimíra Husáka uhánět řidiči po českých dálnicích.
dopravní značka

dopravní značka | foto: Profimedia.cz

Zavedení této rychlosti by však podle dopravního inženýra z Centra dopravního výzkumu Jaroslava Heinricha musela předcházet studie, která by na mnoha místech dálnice paradoxně vedla ke snížení rychlosti.

Taková studie by totiž podle odborníka na bezpečnost dopravy musela vést ke snížení rychlosti na nebezpečných dálničních úsecích kolem měst. "Nedovedu si například představit, že by na šestiproudovém úseku dálnice D1 z Prahy do Mirošovic zůstala stotřicítka nebo že by se tam rychlost zvýšila. Při počtu nehod na krátkých vzdálenostech mezi dálničními křižovatkami je to nemyslitelné,“ míní Heinrich.

Pomaleji by podle něho museli jezdit i řidiči kolem Brna. Na obdobných úsecích dálnic v Německu je přitom rychlost omezena na 100 nebo 120 kilometrů v hodině.

"Lze očekávat, že by to dopadlo tak, že by od Ostrovačic až po Slatinu, ale možná až po Holubice byla jen maximální stokilometrová rychlost,“ uvedl Heinrich.

Rychleji by se mohlo jezdit například na dálnici D2. "Je tam řada úseků, které by mohly vyhovovat i pro rychlost sto padesát kilometrů za hodinu,“ řekl dopravní expert. Naopak dálnice D1 byla v době svého vzniku konstruována na stodvacetikilometrovou rychlost.

Hon na řidiče? Vůbec ne
Zvýšením rychlosti by přitom šli čeští politici proti evropskému trendu. O vyšších rychlostních limitech na některých úsecích sice hovoří Rakušané, například Italové ale uvažují o snížení rychlosti na dálnicích na stodesítku.

A podle statistiky německého autoklubu ADAC ubývá i u našich západních sousedů úseků s neomezenou rychlostí. "V současnosti je přibližně na polovině dálniční sítě v Německu rychlost snížena značkami a regulovaných úseků stále přibývá,“ zdůraznil Heinrich.

"Naši řidiči nevědí, co je to hon na řidiče. Například v Holandsku má motorista jistotu, že ho průměrně každých dvacet kilometrů policie kontroluje na rychlost,“ říká odborník na bezpečnost silničního provozu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.