Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Počty nehod v ČR rostou, po zastaralých silnicích jezdí stále víc aut

Počty dopravních nehod v České republice rostou. Podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu by ale měly klesat. Na konci letošního roku by podle jejích cílů nemělo být více než 393 obětí na životech. Už na konci prvního pololetí je pravděpodobné, že se cíl splnit nepodaří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

M42a62r44e97k 36C76o25z46l

22. 8. 2018 7:50

Článek mluví o statistice počtu nehod a najednou přepne na úmrtí na silnicích. To je ovšem trik, na který hodně lidí skočilo, jak je vidět v diskusi. Počty nehod lehce rostou, ale počty úmrtí na silnicích každý rok klesají. Za počtem nehod není žádná statistika. Policie neví, kolik z těchto nehod je obyčejná plechařina, která se v zemích na jihu Evropy vůbec neřeší, kolik nehod způsobí sami sobě cyklisté apod.

1 0
možnosti
RD

Přesně tak. Manipulace daty, fake news (ta samá, proti které vláda bojuje zároveň ráda aplikuje).

Nehodou je vše, co si zákonodárce usmyslí a určí zákonem. Dále je nutno přihlédnout ke skutečnosti zvýšeného povědomí občanů o právní ochraně, která spolu často nese nutnost objektivního zhodnocení nehody, byť za pár tisíc, prostřednictvím PČR, aby byla nehoda následně dobře vymahatelná.

Resumé - "zvýšený" počet nehod je důsledkem spousty proměnných, které vedou řidiče a majitelé vozidel k hlášení i banálních nehod.

PČR dlouhodobě zištně manipuluje se statistikami, resp. statistická data manipulativně a neobjektivně hodnotí (ve svůj prospěch).

0 0
možnosti

Uděláme si malý testík. Přijíždíte na kruhový objezd se dvěma jízdními pruhy z dvoupruhé komunikace. Auta vjíždí na objezd z obou pruhů. Zelené auto v levém pruhu chce vyjet druhým výjezdem, stejně jako červené auto vpravo, ale při vjezdu mělo rychlejší start a je mírně před vozidlem vpravo. Kdo má při výjezdu z kruhového objezdu přednost? Předveďte se :-)

0 2
možnosti

z hlediska přejíždění mezi pruhy neplatí na kruháči nic víc než co platí u přejíždění mezi pruhy u normální víceproudé komunikace, ne

0 0
možnosti
KD

K94a94r67e32l 65D74o41n81á24t

21. 8. 2018 21:54

Pan ministr ani poldové asi nechápou, že čím víc vozidel tím víc bude bouraček. Ať jdou do základky, tam je to naučí.

2 0
možnosti
JS

aha, takže každé auto jezdí proto, aby bouralo, no to jsem netušil.....měl jsem se víc učiti....

0 1
možnosti
MK

Jestli se nove silnice budou delat tak dlouho jako oprava D1, tak se nedivim, že vzhledem k houstnoucimu provozu bude vic nehodRv

3 0
možnosti
PB

P84e92t39r 95B26á55č37a

21. 8. 2018 21:37

Silnice jsou sice precpane to je pravda, ale nejvetsi problem je v tom, ze se tu dava ridicak uplne kazdymu, ale uplne. Jenom dneska dvakrat nepredvidat, tak uz mam dvakrat vymalovano. To uz davno neni o tom umet jezdit sam, tady jak nedavate pozor jeste za vsechny ostatni, tak nemate sanci dojet do cile.

3 0
možnosti

Lidi jezdí jako dobytek. Dnes během půl hodiny mě třikrát nedali přednost. Dvakrát na hlavní a jednou na neoznacene jsem byl přijíždějí z prava

2 0
možnosti
VF

Za poslední měsíc cca se na silnicích kolem našeho města objevilo dost gumových čar po břždění u nehod. Rozbitá svodidla, rozryté příkopy, přitom je to na docela přehledných místech. Je pravda že tu je silný provoz, ale který hlupák by tu předjížděl, když je jistota, že před autem před ním jsou další.

Taky občas vídám silnice kam nasízeli svodidla z obou stran, tak když se auta ťuknou a někdo jede naproti, tak je pravděpodobnější, že se na něj bourané auto odrazí. Nemluvě o motocyklistech, kteří se o taková svodidla rozpůlí. Je to na úzké silnici 2 třídy. To fakt vymyslel nějaký dopravní expert.

1 0
možnosti
MH

M15a69r71e19k 24H59r26u80b19y

21. 8. 2018 19:36

Na svodidla lze získat dotace, takže teď se všude množí jak houby po dešti.

2 2
možnosti
JK

J96a87n 73K92r15p40e24c

21. 8. 2018 16:14

Já už mám pokrok toho jak se neustále někdo vymlouvá na houstnoucí provoz. Je to nesmysl. Je to nesmysl už tak 10 let. Počet řidičů se nemění. Akorát je více aut. Ale to neznamená že jsou všechny neustále v provozu. Je to zaklínadlo kterým neustále plánovači nulové aj nehodovosti krmí. Nové postihy, biče na piráty drastičtější tresty a policie která sedí za bukem nebo v kanclu a opravdu nebezpečné chování nepostihuje a jen sbírá čárky za banální přestupky.

4 1
možnosti

Tak pravdu máte tak napůl. Počet aktivně jezdících aut a řidičů skutečně neroste tak dramaticky jak by se z některých statistik mohlo zdát (na druhou stranu zcela bezpečně roste), ale zase se shlukují primárně do aglomerací, takže tam doprava houstne fest a to nejen statisticky.

2 0
možnosti
JV

J77a91n 80V14a74l16o69u16c18h

21. 8. 2018 13:52

Ale houby zastaralé silnice. Stále víc lidí myslí jen na sebe, nevnímá okolí (nejlépe se sluchátky v uších a očina zapíchnutýma do displeje) a ejhle - nesmrtelní nejsou.

A ve snaze tupouny ochránit se propast jen prohlubuje - z aut se kvůli pasivní bezpečnosti stávají tanky, přednost na přechodu nadělala víc škody než užitku, o výstabě cyklostezek vedle každé okresky, kdy se pak cyklista neumí v běžném provozu orientovat, nemluvě.

Nechte přírodu, ať to trochu pročistí, a ono si to za pár let sedne...

2 1
možnosti
PV

hlavní problém je v lidech, že nedodržují předpisy... rychlost, předjíždění, mobily... atd., atd., atd. Rv

5 2
možnosti
PB

P29e42t18r 91B36á33č66a

21. 8. 2018 21:39

Jo predpisy a rychlost, masirka funguje :-)

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...