Diskuze

Počty nehod v ČR rostou, po zastaralých silnicích jezdí stále víc aut

Počty dopravních nehod v České republice rostou. Podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu by ale měly klesat. Na konci letošního roku by podle jejích cílů nemělo být více než 393 obětí na životech. Už na konci prvního pololetí je pravděpodobné, že se cíl splnit nepodaří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M69a51r62e19k 49C96o21z14l

22. 8. 2018 7:50

Článek mluví o statistice počtu nehod a najednou přepne na úmrtí na silnicích. To je ovšem trik, na který hodně lidí skočilo, jak je vidět v diskusi. Počty nehod lehce rostou, ale počty úmrtí na silnicích každý rok klesají. Za počtem nehod není žádná statistika. Policie neví, kolik z těchto nehod je obyčejná plechařina, která se v zemích na jihu Evropy vůbec neřeší, kolik nehod způsobí sami sobě cyklisté apod.

1 0
možnosti

Přesně tak. Manipulace daty, fake news (ta samá, proti které vláda bojuje zároveň ráda aplikuje).

Nehodou je vše, co si zákonodárce usmyslí a určí zákonem. Dále je nutno přihlédnout ke skutečnosti zvýšeného povědomí občanů o právní ochraně, která spolu často nese nutnost objektivního zhodnocení nehody, byť za pár tisíc, prostřednictvím PČR, aby byla nehoda následně dobře vymahatelná.

Resumé - "zvýšený" počet nehod je důsledkem spousty proměnných, které vedou řidiče a majitelé vozidel k hlášení i banálních nehod.

PČR dlouhodobě zištně manipuluje se statistikami, resp. statistická data manipulativně a neobjektivně hodnotí (ve svůj prospěch).

0 0
možnosti

Uděláme si malý testík. Přijíždíte na kruhový objezd se dvěma jízdními pruhy z dvoupruhé komunikace. Auta vjíždí na objezd z obou pruhů. Zelené auto v levém pruhu chce vyjet druhým výjezdem, stejně jako červené auto vpravo, ale při vjezdu mělo rychlejší start a je mírně před vozidlem vpravo. Kdo má při výjezdu z kruhového objezdu přednost? Předveďte se :-)

0 2
možnosti

z hlediska přejíždění mezi pruhy neplatí na kruháči nic víc než co platí u přejíždění mezi pruhy u normální víceproudé komunikace, ne

0 0
možnosti

K89a61r49e49l 15D78o29n66á82t

21. 8. 2018 21:54

Pan ministr ani poldové asi nechápou, že čím víc vozidel tím víc bude bouraček. Ať jdou do základky, tam je to naučí.

2 0
možnosti

aha, takže každé auto jezdí proto, aby bouralo, no to jsem netušil.....měl jsem se víc učiti....

0 1
možnosti

Jestli se nove silnice budou delat tak dlouho jako oprava D1, tak se nedivim, že vzhledem k houstnoucimu provozu bude vic nehodRv

3 0
možnosti

P31e59t56r 79B47á19č38a

21. 8. 2018 21:37

Silnice jsou sice precpane to je pravda, ale nejvetsi problem je v tom, ze se tu dava ridicak uplne kazdymu, ale uplne. Jenom dneska dvakrat nepredvidat, tak uz mam dvakrat vymalovano. To uz davno neni o tom umet jezdit sam, tady jak nedavate pozor jeste za vsechny ostatni, tak nemate sanci dojet do cile.

3 0
možnosti

Lidi jezdí jako dobytek. Dnes během půl hodiny mě třikrát nedali přednost. Dvakrát na hlavní a jednou na neoznacene jsem byl přijíždějí z prava

2 0
možnosti

Za poslední měsíc cca se na silnicích kolem našeho města objevilo dost gumových čar po břždění u nehod. Rozbitá svodidla, rozryté příkopy, přitom je to na docela přehledných místech. Je pravda že tu je silný provoz, ale který hlupák by tu předjížděl, když je jistota, že před autem před ním jsou další.

Taky občas vídám silnice kam nasízeli svodidla z obou stran, tak když se auta ťuknou a někdo jede naproti, tak je pravděpodobnější, že se na něj bourané auto odrazí. Nemluvě o motocyklistech, kteří se o taková svodidla rozpůlí. Je to na úzké silnici 2 třídy. To fakt vymyslel nějaký dopravní expert.

1 0
možnosti

M55a68r90e70k 48H43r67u87b48y

21. 8. 2018 19:36

Na svodidla lze získat dotace, takže teď se všude množí jak houby po dešti.

2 2
možnosti

J41a50n 42K90r76p67e56c

21. 8. 2018 16:14

Já už mám pokrok toho jak se neustále někdo vymlouvá na houstnoucí provoz. Je to nesmysl. Je to nesmysl už tak 10 let. Počet řidičů se nemění. Akorát je více aut. Ale to neznamená že jsou všechny neustále v provozu. Je to zaklínadlo kterým neustále plánovači nulové aj nehodovosti krmí. Nové postihy, biče na piráty drastičtější tresty a policie která sedí za bukem nebo v kanclu a opravdu nebezpečné chování nepostihuje a jen sbírá čárky za banální přestupky.

4 1
možnosti

Tak pravdu máte tak napůl. Počet aktivně jezdících aut a řidičů skutečně neroste tak dramaticky jak by se z některých statistik mohlo zdát (na druhou stranu zcela bezpečně roste), ale zase se shlukují primárně do aglomerací, takže tam doprava houstne fest a to nejen statisticky.

2 0
možnosti

J54a87n 39V76a39l77o64u35c35h

21. 8. 2018 13:52

Ale houby zastaralé silnice. Stále víc lidí myslí jen na sebe, nevnímá okolí (nejlépe se sluchátky v uších a očina zapíchnutýma do displeje) a ejhle - nesmrtelní nejsou.

A ve snaze tupouny ochránit se propast jen prohlubuje - z aut se kvůli pasivní bezpečnosti stávají tanky, přednost na přechodu nadělala víc škody než užitku, o výstabě cyklostezek vedle každé okresky, kdy se pak cyklista neumí v běžném provozu orientovat, nemluvě.

Nechte přírodu, ať to trochu pročistí, a ono si to za pár let sedne...

2 1
možnosti

hlavní problém je v lidech, že nedodržují předpisy... rychlost, předjíždění, mobily... atd., atd., atd. Rv

5 2
možnosti

P43e81t21r 14B82á51č70a

21. 8. 2018 21:39

Jo predpisy a rychlost, masirka funguje :-)

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!