Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Předpisy platí i pro chodce. Přednost mají jen v mezích rozumu a fyziky

Chodci jsou nejslabším článkem silničního provozu a nejvíce riskují. BESIP varuje před přecházením silnic a železničních kolejí mimo přechody, kde chodci často umírají. Polovina pěších pak umírá při nehodách v noci, protože řidiči je nevidí. Větší bezpečí přináší únorové nařízení nosit reflexní prvky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P47e40t15r 97H67á16l69a

26. 5. 2016 18:26

Já vidím problém spíš v expertech kteří vykládají že reakční doba je 1-1,5 vteřiny a proto je potřeba jezdit jako hlemýžď, kteří se k lidem chovají jako k dobytku který je třeba zábradlím vést jako na porážku a pod.

Rozum zákonem nahradit nejde.

V západní Evropě se už pomalu začíná dopravní značení omezovat, protože se ukazuje, že když řidič sleduje značení místo provozu, tak pak snadněji něco v tom provozu přehlédne.

U nás mám pocit že je to taková pozitivní zpětná vazba už, že čím víc se zmrší předpisy, tím víc problémů a tím víc ospravedlnění pro další mršení předpisů.

Rychlostní omezení jsou často tak nesmyslná že prostě nezbývá než je ignorovat. Policejní agenti v neoznačených autech jsou zcela mimo zákon, ale to nikoho nevzrušuje, a když místo zvýšení bezpečnosti provozu někoho zabijou, tak je soud osvobodí...

0 0
možnosti

J62i41ř92í 96Š10v34e52c

18. 5. 2016 12:21

no jenže, český chodec rozum nemá. Prostě vleze do silnice a pos** se...

0 0
možnosti
JF

J40a33n 73F43i84a28l29a

18. 5. 2016 9:12

Jak zjistí chodec, který přijde z boku k dálnici, že se jedná o dálnici, kterou nesmí přejít a ne o klasickou čtyřproudou silnici?

0 0
možnosti
Foto

Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce. Nevybavuji si teď čtyřproud minimálně bez svodidel uprostřed ;)

1 0
možnosti
MM

Možná příliš cynická nadsázka, ale prosím, oponujte:

jsem přesvědčen, že odstranění každého takovéhoto jedince, který není - slušně řečeno - předurčen k vylepšení genofondu Homo SAPIENS, ze silničního provozu, případně ze společnosti je v podstatě záslužná věc.

(Jen kdyby se pak nemusela umývat ta krev, v horším případě (když se řidič zbytečně snaží sebevrahovi vyhnout a někam to napálí) vyklepávat blatník...:-()

1 2
možnosti
PN

Řidičům kteří pouští chodce na světelné křižovatce když mají červenou jako to udělá dement s focusem na videu bych bral doživotně řidičák.

3 6
možnosti
LS

No jo, samozřejmě že tam ten chodec neměl co dělat. Ale má řidič jistotu, že mu ten vůl neskočí pod kola? Nemá. Tak ho radši pustil. Raději si 3 sekundy počkám, než se pak 2 roky nechat tahat po soudech, zda jsem mohl zastavit atd., zvláště, když ten chodec šel zleva, tedy už na tom přechodu chvíli byl a tudíž ho řidič musel vidět a viděl. Takže chodec by spáchal přestupek, ale řidič trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti, protože měl předvídat....

6 0
možnosti
PB

P40e79t23r 81B20á53č27a

17. 5. 2016 19:45

Kdo neni rozum, tak je to zbytecny. Muzou si za to sami, rikam to stale.

1 0
možnosti
FT

To furt nahoře vymýšlajú nějaké reflexní předpisy, zákazy a příkazy... Přitom daleko víc chodců skončí v obcích, kde se reflexní prvky ze zákona nenosí - hlavně v okolí škol, parkoviště, hospod, přechody, silnice v obcích bez chodníků a veřejného osvětlení... Zrovna dneska na konkurenčním serveru napsali:

"Navíc podle policejních statistik za první čtyři měsíce letošního roku zahynulo na cestách 45 chodců, což je o patnáct více než za stejné období loňska."

0 0
možnosti
FJ

Někdy mi přijde dost absurdní, když policie vymáhá dodržování předpisů a sama je pak nedodržuje.

P.S. může mi někdo vysvětlit, proč policisti jezdí v parku po chodnících auty?

1 0
možnosti
RK

R27a80d58e43k 95K14o64p29a72r

17. 5. 2016 18:08

aby si neochodili ty nový boty

1 0
možnosti
OM

Já se na to podívám z pohledu řidiče:

a) základní problém je respekt. Lidi nedokážou přenést přes srdce. že někde budou druzí. Pak jezděj jako hovada a třeba na křižovatce nepřibrzdí aby z vedlejší pustili holku těsně po řidičáku zařadit se do lajny jedoucích vozů. Místo toho ji nazvou domácím zvířetem a ženským orgánem a vysvětlej, že tam nemá co dělat. To samé na přechodech. Stařenka tam 10 min stojí a snaží se překonat silnici, ale kdo přibrzdí? To by poškodilo ego.

b) Jedu já tak to vemte navědomí. řekl bych že klidně 80% řidičů to tak bere. Já jedu a tak to je. Vzít v potaz že ne straně mám tramvajovou zastávku či školu odkud může nějaké dítě vždy vypadnout nehraje roli.

c) z pohledu chodce to vypadá tak že vlezu do silnice hlava a nehlava a vopovaž se mě tim autem dotknout!! Máš předpokládat a koukat se, nevidíš že jdu a telefonuju?

2 1
možnosti
FT

Zkus se na to podívat taky z pohledu chodce, který v životě neměl řidičák (a že jich je dost)

2 0
možnosti
RS

Především je problém v klesající inteligenci všech účastníků silničního provozu a navíc po pádu komunistů převládá v lidech nějaký zvrácený pocit, že nyní si každý může dělat co chce a že naprosto všechna pravidla, nařízení, zákazy a příkazy jsou k ničemu a není nutné cokoli dodržovat.

Nejhorší je, že tento vzorek společnosti pravidla nedodržuje, ale zároveň chce, aby je dodržovali ostatní, protože je přeci jasné, že oni chodit na červenou můžou, ale ostatní musí na červenou bezpodmínečně zastavit, dávat vždy přednost, atd.

PS: blinkry se do dnešních automobilů již zřejmě vůbec nemontují a nebo jsou kvůli úspoře energie odstaveny od napájení, dodržování rychlosti je sci-fi a jakákoli ohleduplnost je spíše tabu.

10 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč