Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní značky mohou ohrozit život

aktualizováno 
Řidiči si stěžují: Na křižovatkách jsou značky umístěny nesmyslně a nutí nás riskovat.

Nájezd z Jižní spojky na brněnskou dálnici. Denně tu projedou desetitisíce aut. Přednost ale mají vozy vyjíždějící zleva od benzinové pumpy. | foto: Jiří Koťátko, MF DNES

Řidiči dopravním značkám slepě důvěřují. Většinou. Samozřejmě po silnicích jezdí ve svých vozech i ti, kterým jsou naprosto ukradené.

Ovšem v ulicích Prahy jsou i značky, nad nimiž řidiči kroutí hlavou a nejraději by nad nimi i mávli rukou. Jejich umístění je velmi mírně řečeno diskutabilní. Či spíše nesmyslné, ba dokonce nebezpečné.

Třesk skla a skřípání plechů není ničím neobvyklým pro obyvatele domů stojících u křižovatky ulic Sulická a Pod Višňovkou v Krči. Značky upravující přednost na křižovatce tu "tlačí" stovky řidičů denně do hazardu s vlastním zdravím.

Přestože zde většina aut projíždí přes křižovatku rovně, hlavní ulice je značena jinak.

Průjezd křižovatkou bez potřeby šlapat na brzdu mělo zajištěno při pozorování MF DNES jen dvanáct řidičů ze sta, kteří odbočovali.

Nejvíce aut dokonce přijelo ke křižovatce z vedlejší ulice, kde před nimi měla přednost auta ze všech ostatních směrů.

Není proto divu, že se zde tvoří dlouhé kolony, když musí každé auto před vjezdem do křižovatky přibrzdit. Nouze však není ani o dopravní nehody.

V hlášení dopravních zpravodajů je tato zapadlá křižovatka každou chvíli. "U krčského nádraží se tvoří kolony. Na křižovatce s ulicí Pod Višňovkou se střetla dvě osobní auta," hlásí zpravodaj velmi často.

"Je to tady opravdu příšerné. Bouračky jsou tu každou chvíli a určitě by se měl někdo zamyslet nad tím, jak jsou tady ty značky udělány," potvrzuje Olga Samková, která bydlí v domě přímo na křižovatce.

Značky tu upravují provoz tak, aby byl zachován plynulý průjezd autobusů hromadné dopravy. Ovšem těch linek, které zde už dávno nejezdí.

Dopravní podnik jejich trasy změnil před mnoha lety, ale značky zůstaly. Nyní tu po hlavní ulici jezdí jen jedna linka, a to ještě jen ve špičkách pracovních dnů.

Dej přednost v jízdě na dálnici
Podobně nebezpečná situace je i v Roztylech - na nájezdu z Jižní spojky na brněnskou dálnici. Auta tu ve dvou pruzích přejíždějí z jedné dálnice na druhou až osmdesátikilometrovou rychlostí.

Jenže ta, která jedou v levém pruhu, musí náhle brzdit. Na asfaltu je nakreslený velký bílý trojúhelník s červeným lemováním: Dej přednost v jízdě. Desetitisíce řidičů denně tu musí téměř zastavit, aby daly přednost několika autům vyjíždějícím z čerpací stanice.

"Chcete-li to projet bez brzd, musíte přejet mezi kamiony do pravého pruhu a pak zpátky do levého. Jenže je tam plná čára. Takže pozor na policii," radí Patrik Soukup, jenž po metropoli rozváží pizzu.

Technická správa komunikací radí řidičům, kteří mají pocit, že značky jsou na křižovatkách umístěny nesmyslně, aby se se svými podněty obrátili na magistrát či odbor dopravy místních radnic.

Ovšem není zaručeno, že budou úspěšní. Policie, se kterou úředníci umístění značek konzultují, totiž "nelogické" značení často podporuje, protože dokáže výrazně zpomalit rychle jedoucí řidiče, které jinak nic nezastaví.

Nesmyslné značení

Křiž. Sulická - Pod Višňovkou

88 procent aut projíždí křižovatkou tak, že buď vjíždějí, nebo vyjíždějí z vedlejší ulice. Po hlavní ulici jezdí jen minimum aut. Tvoří se zde kvůli tomu kolony a výjimkou nejsou ani nehody.
Nájezd z Jižní spojky na D1
Na nájezdu jsou dva pruhy, auta jedoucí v levém, rychlejším pruhu musí dát přednost řidičům vyjíždějícím z benzinové pumpy.
Křižovatka Poljanovova - Rilská
Na křižovatce na modřanském sídlišti naopak značky chybějí, což je pro řidiče matoucí. Jedou totiž po široké silnici s jízdními pruhy oddělenými travnatým pásem, přesto musí dávat přednost autům vyjíždějícím z boční uličky. Toto je problém většiny pražských sídlišť, kde chybí dopravní značení.

Máte tipy na další místa, kde je nesmyslné dopravní značení? Pište do diskuze pod článkem.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.