Diskuze
Dopřejte svému nafťáku. Kupte mu plnou a shánějte arktickou
Děkujeme za pochopení.
František.Sokol
Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.
Taky na tomto fóru jsem se setkal s názorem že "úsporky" narozdíl od všelijakých Žigulíků špatně topí. Teplo jimi vyprodukované nestačí na zahřátí a podobně.
Tak to vůbec není pravda. Úsporka se zahřeje taky na volnoběh pokud máte dobrý termostat ale tady je ten kámen úrazu. Podle mých zkušeností špatný starý termostat otevírá při 65 st C ač má otvírat při 80 nebo někde taky 92 st.
Pokud nemáte spolehlivý teploměr v autě, nezbývá než termostat vymontovat, dát do plechové nádoby, zahřívat a měřit zavařévacím teploměrem. Otevírat by se měl při stanovené teplotě, která bývá napsána na termostatu a ne dříve. Do té doby musí těsnit a nesmí být ve ventilu žádná škvíra.
Předčasné propouštění termostatu má za následek špatné topení protože je nízká teplota vody v radiátoru. Další příčinou špatného topení bývá zavzdušněný radiátor, tak odvzdušnit.
Staré Žigulíky mívaly narozdíl od některých nových "úsporek" dobré termostaty. V tom býval úspěch či neúspěch jejich dobrého topení.
Hroznej_puberťák
Re: Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.
Žigulík měl především topení dimenzované na ruskou zimu. A toho odpadního tepla habakuk. Dnešního přímovstřikového diesela při hodně piánko jízdě po rovině, natož pak v dlouhém klesání, když je třeba 10 pod nulou, není problém srazit pod provozní teplotu i při zcela uzavřeném a bezchybně fungujícím termostatu, k uchlazení mu v tom případě bohatě stačí vzduch náporem proudící skrz chladič k motoru. Z tohoto důvodu také větší auta s těmito motory mají často montováno přídavné topení (celkem snadno rozšířitelné na nezávislé). Auto typu Sharan je v naftové verzi bez tohoto přídavného topení v mraze prakticky nevytopitelné.
Deleter
Málokdo si uvědomuje,
že krouťák třeba 350 N.m u turbodieselu a třeba 250 N.m u benzínu nevypovídají o ničem, když se na kola převádí dalšími převody, které asi budou u obou motorů různé, že.
Hroznej puberťák
Re: Málokdo si uvědomuje,
Ono a) jde spíš o průběh a to v závislosti na tom, co komu vlastně vyhovuje, b) ten rozdíl je znatelný především u slabších motorů, kde stejný výkon jako dvoulitrový TD (slabší verze) má leckterá benzínová čtrnáctka, kterou je ale třeba zuřivě vytáčet. Samotná čísla na papíře samozřejmě nevypovídají prakticky o ničem, graf aspoň napoví.
winstonn
Agip
Ted jsem si prostudovával složení naft od jednotlivých výrobců a na Agip stránkách jsem zjistil, že jejich nafta má stejně jako OMW cetnové číslo pouze 52 a Benzina Verva diesel 60. Dle testu idnes je nejkvalitnější nafta právě od Benziny. Máte někdo zkušenosti s Verva Diesel ? Tankoval jsem ted 2x u Agipu plnou a ke konci jsem ráno už skoro nanatankoval, tak hledám jiného dodavatele
Jiří XY
Benzín v naftě
Asi jsem naletěl na JPP radu ať tam vrznu dva litry benálu na plnou nádrž (54l). Jenže teď jak to čtu jsem to asi dělat neměl - mám HDi. Co s tím teď? Udělal jsem to poprvé, protože na Agipu ještě neměli arctic. Najel jsem na to zatím asi 250Km. Mám to odčerpat nebo jenom průběžně dolívat naftou ať se ten benzín rozředí? Nebo to nemusím kvůli té jedné nádrži tak prožívat? Dík za rady. Víckrát už to neudělám.
-berushka-
Re: Benzín v naftě
Taky mám HDI (2.2) z roku 2003 a žádný problém s tím loni nebyl. Letos jsem letní naftu nestihl :)
IMM
Přidejte benzín
Kdyby jste přidali na nádrž pár litrů benzínu,tak nemáte problém..
A nebo si kupte benzínové auto..
ztrewq
čo najmenej otvárať viečko!
dekel na nádrži treba poriadne utesniť - pozri haškovu poviedku o novom byte! vyvetrať a následne utesniť, aby sa čerstvý vzduch nedostal z bytu preč.
autor zrejme nečítal aké problémy sú ak odvzdušňovací otvor prestane prepúšťať vzduch do nádrže a vzniknutý podtlak podávacie čerpadlo nedokáže prekonať. auto s dostatkom paliva zostane stáť ...
whitemagic
i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů
uznávám že na běžné postrkování pro mě živnostníka je nafta dobrá.Tedy od jara do podzimu a za případu že soused nechá naftu do 20 kaček za L.v zimě nechávám berlingo doma a vytáhnu 15 let starou nivu praktik. I přes to že má spotřebu dosti velkou je to mimořádně spolehlivý stroj s tvrdým (žádnej pseudoteréňák či městuododlné SUV) 4x4 a i v případě že skomírá baterka to natočím i klikou.do podhorských a horských oblastí není nic lepšího,schroustne to od lpg přes benzín a ethanol E85.jedu hned a hned topím což o sazínkovi říct nemužu
Bohdanečák
FAME
Pobavil mne názor pana "chytrého" z časopisu Autodiesel, že FAME nevylučuje estery. Stačí při -15 na hodinu vyndat kádinku s bionaftou na okno a uvidíte ty kaly na dně....
Carmel Tel
bohuzial
/ste mimo diskutujuci, tu je uz zase druhy tyzden nonstop den/noc -25 az -30,,
To by vasi dychanci naftovi bez specialnej udrzby nerozdychali kazde rano
vacsina kolegov co jazdi do vasej casti europy po natankovani v cz ci sk zacinaju u tych istych aut!! problemy z rannym startovanim!! Proste severania si neseru do vlastneho hniezda! To robia len cechoslovania a na vychod ludia"
antif
Nejlepším řešením je auto na benzín
Až začne Fiat prodávat auta s motorem TwinAir (přepňovaný benzínový dvouválec s výkonem od 48 do 77 Kw), který bude mít kombinovanou spotřebu hluboko pod pět litrů benzínu v nejsilnější verzi a pod čtyři litry v nejslabší verzi (48KW), budou naftové motory zbytečné. Přitom cena těchto motorů bude jako u klasického benzínového motoru (alespoň doufám). Nafťáky si lidé kupují především pro nižší spotřebu, jinak to nemá význam. Kdysi byla cena nafty výrazně nižší než benzín, což je již historie...bohužel. Někteří si naftové motory kupují, protože chtějí na silnici závodit. Naftáci mají vyšší účinnost a kroutící moment, což je pravda, ale větší váha jejich motorů tuto "výhodu" částečně kazí. Navíc nový motor od Fiatu, který se bude jmenovat TwinAir bude mít také turbo, takže kroutící moment bude hodně přes 150 Nm. Bravo Fiat!!!
creo
Re: Nejlepším řešením je auto na benzín
"hodně přes 150Nm." ..to teda nevím jakou máte představu o "silném" autě Vy, ale já mám Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, která má 305Nm a už mi to pomalu přestává stačit ..každopádně i v mínusech startuje na brnk(tankuju VERVU u Benziny) a nemůžu si stěžovat ..a benzíňák aby stál za to, tak musí být aspoň 3.0L a to živit není jen tak :))) takže Bravo nafta!!! :)
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Chata Hlásná Trebáň Berounsko
Hlásná Třebaň - Rovina, okres Beroun
3 200 000 Kč