Diskuze
Dotykový volant pomůže řidičům sledovat provoz. Ovládá se jako mobil
Děkujeme za pochopení.
Zombot
HUD
Tu poslední větu jsem nějak nepochopil? Co je na promítání informací na sklo tak těžkého, když už to BMW nějakou dobu běžně montuje a pár amerických aut už to mělo snad někdy v devadesátých letech. Nabízí to i Audi a pár dalších výrobců, takže napsat, že "vynález bude v budoucnu schopný promítat data na přední sklo" mi přijde dost zvláštní.
JardaM
Chybný směr uvažování
Jsem praktikující řidič, posledních 15 let 60 000+ km ročně, takže o tom mám velmi konkrétní představu. To, že se zkrátí doba ovládání systémů vozidla je fajn, ale jestli se přitom dívám na volant nebo jinam je jedno, protože stále se dívám mimo směr jízdy. Ovládání systému nebo jeho obrazovka by měly být na palubovce blízko volantu u jeho horní poloviny nebo nad ním, aby člověk jenom přeostřil, ale nepřestal se dívat ve směru jízdy. V tomto směru se ideálu asi nejvíce přiblížili v Audi, které mají mezi sedadly kolečko-joystick (otáčením projíždím přes stromovou strukturu daného systému nebo měním nastavení zvoleného parametru a stlačením se přesunu do jiné úrovně nebo potvrdím) a okolo něj několik tlačítek přepínajících ze systému do systému. Na tlačítka ani na joystick se nedívám umístění systémových tlačítek si člověk zapamatuje a kolečko se jen otáčí a mačká. všechny pohyby se odehrávají na displeyi napravo od volantu. Tento display přesunout na přední sklo a je to dokonalé.
mr.farnsworth
Re: Chybný směr uvažování
Jsi to asi nepochopil. Na volant koukat nemusíš, protože budeš všechno ovládat pohybama ruky/prstů. Stačí si zapamatovat, pro co je jaké gesto. Pak se jen jednou rukou posuneš víc doprostřed volantu na plošku a uděláš nějaké z gest, přičemž pořád sleduješ provoz... Otázka je, nakolik se to povede dotáhnout do dokonalosti po technický stránce, tedy zda to bude mít nějaký mouchy, ale jako nápad to neni zlý.
Kqubi
jestli do tohodle projektu někdo dává prachy..
tak je minimálně podezřelej
Rambo-x
Já bych měl jeden tip
Vůbec do auta tolik ovladačů necpat,to by bylo řešení,všechny ty zbytečný elektronický kraviny vyházet a pak by bylo ovládání jednoduchý a mohl by se člověk soustředit na řízení..............mám škodu 120,ovladačů asi 6,všechny je mám zmáknutý bez toho aniž bych se na ně musel dívat,rádio akorát zapnout,dát CD,zesílit,stlumit vypnout a to je vše...............jednou jsem si pučil od známého nové auto,to by snad člověk musel mít vysokou aby to ovládal jen po hmatu,normálně jsem musel zastavit a prvně najít v tý spleti ovladačů ovladač ventilace aby se mě nemžilo sklo,a za celou dobu jsem málem nepřišel jak pootevřít okno,buď to sjelo úplně dolu,nebo se to úplně zavřelo,no horor,zlatá šáde 120
f0rr35t
Re: Já bych měl jeden tip
Nebyl to Renault? Kdysi jsem měl Renaulta a otevírání okýnek mě štvalo každej druhej den. Krátký stisk - sjede úplně dolů, dlouhý stisk - jede dokud nepustíš. Když jsi chtěl okno pootevřít jen třeba o 3 cm, byl to úkol na dvě - tři minuty
kluvi
vynález žiarovky
Už vyše 10 rokov používam joystick od Sony a je fantastický. namontuje sa niekde blízko volantu a VŠETKO PODSTATNÉ na rádiu sa dá intuitívne ovládať len podľa hmatu. Zopár detailov by Sony doladili keby neboli flákači.
http://www.incarexpress.co.uk/view_product.php?partno=RMX4S
Podotýkam že ovládanie nieje všesmerové ako na joystickoch pre hry, ale každý prvok sa buď len mačká alebo točí. (jeden má 2 významy pri točení podľa toho či je zmačknutý alebo nie.)
Kqubi
Re: vynález žiarovky
najsss:) to sem měl v mitsubishi carisma v roce 98:) a fungovalo to..myslim, že sme to,ale pak nějak ukopli a šel ovládat jen zvuk
sCZECH
..
no ja teda nevim, ale ovladaci prvky v aute ovladam bez toho abych se na ne dival, automaticky...
zato na dotykac na volantu se divat clovek bude muset
_DT
nesmysl
Zkuste si na PC ridit nejaky autosimulator klavesnici, joystickem nebo volantem, ktery nema zpetnou vazbu na chovani auta a pak si to predstavte v provozu. Clovek musi citi co to auto dela a to cejti diky volantu.
Azgalor
Re: nesmysl
ono bohate staci auto s měkým řízením, to je taky o hubu, hlavně ve vysokých rychlostech
Martin Soušek
joystick a drive by wire
Volant je naprostý přežitek a jeho vylepšování je jak dělat dotykové ovládání na parním stroji.
Do auta patří joystick a drive by wire. Není přece potřeba držet ruce nesmyslně před sebou, odpadne tyč volantu která omezuje design motoru a je při havárii nebezpečná a na joysticu lze mít mnoho dalších intuitivně přístupných ovládacích prvků.
net.Xtreme bojuje s eXtrémismem
Re: joystick a drive by wire
No podle mě se víc prvků vejde na volant než na joystick;-)
net.Xtreme bojuje s eXtrémismem
Teda nevím, ale zmáčknou tlačítko nbebo otočit páčkou
na volantu poslepu je v pohodě, nevím ,jestli u dotykového systému by mi to šlo podobně...jinak pokud bude řidič koukat na rychlost na čelní sklo, tak ostří příšerněvepředu a opět to nebude ideální stav...navíc dřív budou řídit auta sama, než budou tyhle technologie použitelné.
Ghost47
Re: Teda nevím, ale zmáčknou tlačítko nbebo otočit páčkou
Průhledový displej takhle nefunguje, to sklo se nepoužívá jako projekční plocha, ale jako poloprůhledné zrcadlo. Ten obraz je zaostřený na nekonečno - takže na rozdíl od koukání na budíky právě řidič moc přeostřovat nemusí.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...