Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovézt auto ze zahraničí? Žádný problém

  1:00aktualizováno  1:00
Stačí pár kliknutí myší u počítače, několik telefonátů a za deset dní už můžete před domem hadicí kropit váš nový vůz. Nikoliv však z tuzemského autosalonu, ale ojetý vůz z okolních zemí. Zájem o tento druh vozidel roste.
Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto

Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

ČTĚTE TAKÉ:
Na českých silnicích přibyly desetitísíce ojetin

Podle vyjádření firem, které se na dovoz ojetých aut  specializují, lze podobný nákup udělat za několik dní bez větších komplikací.

Navíc zákazníci se musí o nic starat, všechny potřebné formality a potvrzení totiž obstarají dovozci.

Dovoz ojetých aut ze zahraničí má i jednu příjemnou výhodu. Jejich ceny totiž vyjdou i o desítky tisíc korun levněji než v České republice. Ale vše samozřejmě záleží na roku výroby auta a na skutečnosti, zda auto bylo v minulosti již havarované či nikoliv.

Například Ford Ka lze pořídit v přepočtu již od 60 tisíc či Opel Zafira od 180 tisíc korun. Další výhodou je, že v době internetu si lze svůj vybrat přímo na jednom z mnoha webů. Velmi navštěvované jsou například německé servery mobile.de či autoscout24.de, do nichž mnozí čeští motoristé často nahlížejí.

Pak už si stačí jen zvolit firmu a sdělit jí svůj požadavek. Ta se po vyplnění náležitých formulářů spojí s příslušným bazarem, pro vybraný automobil dojede, uskuteční celní řízení na hranicích i jeho přihlášení do registru vozidel. Po příjezdu do Čech by auto také mělo hned podstoupit kontrolu svého a emisí.

"Celý proces u nás trvá 10 až 30 pracovních dní, záleží na náročnosti požadavků klienta," vysvětluje dovozce Petr Kamenář z Roudnice nad Labem, který do Čech vozí auta z Německa, ale i Belgie či Francie.

Chce-li se ale zákazník přesvědčit na vlastní oči o tom, že auto nabízené na webových stránkách je takové i ve skutečnosti, může podle Kamenářových slov odjet do ciziny se zástupcem firmy, který má za autem připoutaný převozní vozík.

Zákazníci, kteří neodolají si své nové auto vyzkoušet, mohou v něm už jet přímo ze zahraničí. "V takovém případě si budou muset koupit převozní značku a zaplatit pojištění, což je dohromady vyjde přibližně na 150 eur," vypočítává Kamenář. Dopravci radí, že by zákazníci, pokud jsou přítomni, měli trvat i na zkušební jízdě.

S daněmi si podle Kamenářových slov zákazník hlavu lámat nemusí. Pokud bude auto kupovat jako fyzická osoba, zaplatí daň zahraničnímu bazaru, pokud si ho nechá dovézt, zaplatí ji českému dopravci.

Za pomoc při zprostředkování si dopravci účtují buďto pevnou částku nebo procento z ceny, řádově se tak může jednat o tisíce korun. Pokud se Češi rozhodnou, že si nové auto pořídí na vlastní pěst, měli by být bezpečně domluvit řečí země, kde budou auto kupovat, protože by se snadno mohli stát snadnou kořistí podvodníků.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.