Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto

Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Dovézt auto ze zahraničí? Žádný problém

  • 34
Stačí pár kliknutí myší u počítače, několik telefonátů a za deset dní už můžete před domem hadicí kropit váš nový vůz. Nikoliv však z tuzemského autosalonu, ale ojetý vůz z okolních zemí. Zájem o tento druh vozidel roste.

ČTĚTE TAKÉ:
Na českých silnicích přibyly desetitísíce ojetin

Podle vyjádření firem, které se na dovoz ojetých aut  specializují, lze podobný nákup udělat za několik dní bez větších komplikací.

Navíc zákazníci se musí o nic starat, všechny potřebné formality a potvrzení totiž obstarají dovozci.

Dovoz ojetých aut ze zahraničí má i jednu příjemnou výhodu. Jejich ceny totiž vyjdou i o desítky tisíc korun levněji než v České republice. Ale vše samozřejmě záleží na roku výroby auta a na skutečnosti, zda auto bylo v minulosti již havarované či nikoliv.

Například Ford Ka lze pořídit v přepočtu již od 60 tisíc či Opel Zafira od 180 tisíc korun. Další výhodou je, že v době internetu si lze svůj vybrat přímo na jednom z mnoha webů. Velmi navštěvované jsou například německé servery mobile.de či autoscout24.de, do nichž mnozí čeští motoristé často nahlížejí.

Pak už si stačí jen zvolit firmu a sdělit jí svůj požadavek. Ta se po vyplnění náležitých formulářů spojí s příslušným bazarem, pro vybraný automobil dojede, uskuteční celní řízení na hranicích i jeho přihlášení do registru vozidel. Po příjezdu do Čech by auto také mělo hned podstoupit kontrolu svého a emisí.

"Celý proces u nás trvá 10 až 30 pracovních dní, záleží na náročnosti požadavků klienta," vysvětluje dovozce Petr Kamenář z Roudnice nad Labem, který do Čech vozí auta z Německa, ale i Belgie či Francie.

Chce-li se ale zákazník přesvědčit na vlastní oči o tom, že auto nabízené na webových stránkách je takové i ve skutečnosti, může podle Kamenářových slov odjet do ciziny se zástupcem firmy, který má za autem připoutaný převozní vozík.

Zákazníci, kteří neodolají si své nové auto vyzkoušet, mohou v něm už jet přímo ze zahraničí. "V takovém případě si budou muset koupit převozní značku a zaplatit pojištění, což je dohromady vyjde přibližně na 150 eur," vypočítává Kamenář. Dopravci radí, že by zákazníci, pokud jsou přítomni, měli trvat i na zkušební jízdě.

S daněmi si podle Kamenářových slov zákazník hlavu lámat nemusí. Pokud bude auto kupovat jako fyzická osoba, zaplatí daň zahraničnímu bazaru, pokud si ho nechá dovézt, zaplatí ji českému dopravci.

Za pomoc při zprostředkování si dopravci účtují buďto pevnou částku nebo procento z ceny, řádově se tak může jednat o tisíce korun. Pokud se Češi rozhodnou, že si nové auto pořídí na vlastní pěst, měli by být bezpečně domluvit řečí země, kde budou auto kupovat, protože by se snadno mohli stát snadnou kořistí podvodníků.