Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovoz ojetiny ze zahraničí se každému nevyplatí

aktualizováno 
Dovoz ojetin ze zahraničí přišel se začátkem letošního roku o benevolentní výjimky,a v Česku tak lze k provozu přihlásit jen automobily, které bezvýhradně vyhoví emisním požadavkům předpisu Euro II. Obvykle jde o vozy od ročníku výroby 1995. "Vyhovují ale také některá auta ročníku výroby 1994 a například určité modely Fordu Fiesta či Escort dokonce i starší," upřesňuje předseda Sdružení drobných dovozců, opravářů a prodejců motorových vozidel Jan Slawisch. Ale upozorňuje, že každý nezkušený zájemce o dovoz jetého či havarovaného auta z ciziny by se měl o podmínkách schválení technické způsobilosti konkrétního typu k provozu na tuzemských silnicích důkladně informovat na dopravní policii a u zastoupení značky dřív,než v zahraničí vůz koupí. Člověk, který v dovozu ojetin nepracuje či nemá kontakty, takřka jistě v Německu, Švýcarsku či jinde v motoristicky vyspělé Evropě nepořídí vůz, který by mu vyšel levněji než srovnatelný kus v tuzemsku. Přijatelná auta v přijatelných cenách totiž tamní obchodníci obvykle nechávají tradičním odběratelům z Česka, Polska a dalších zemí, kteří u nich nakupují už delší čas, ve větším množství, a přitom berou také kusy,které by samostatně v cizině zřejmě hned tak někdo nevzal. Zdejším předpisům vyhovující a na trhu nejžádanější auta od roku výroby 1995 a v ceně do 100 tisíc korun, tedy asi do 5000 německých marek, se na západních trzích hledají stále obtížněji. "Zatímco v Česku se dovoz ojetin zpřísnil, Poláci ho uvolnili a mohou domů vozit auta zhruba od ročníku 1991. A když například v Německu koupí starší vozy,dostanou k nim i novější," říká Jan Slawisch, který působí v severočeské Krupce nedaleko česko-německé hranice. A zatímco dřív měl k nejbližšímu německému obchodníkovi s ojetinami 28 kilometrů, teď jezdí nakupovat 400 až 500 kilometrů hluboko do německého vnitrozemí. "I tam je ale aut, která lze do tuzemska dovézt, relativně málo," říká Jan Slawisch. "Když před cestou prozkoumám internetovou nabídku 280 tisíc osobních vozů s tím, že mám zájem kupříkladu o Fordy Fiesta v ceně do 5000 marek, dostanu z celého Německa přehled pouhých osmdesáti aut."
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.