Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DR1: čínská nákupní taška výhradně pro Itálii

aktualizováno 
Autosalon v Bologni viděl ve světové premiéře italsko-čínskou novinku DR1. Výborně vybavená miniatura bude k mání od půlky příštího roku.

Čínsko-italské auto DR1 | foto: DR

Italský výrobce z jihoitalské provincie Molise už několik měsíců nabízí a docela úspěšně prodává čínská auta pod vlastní značkou DR. Sportovně užitkový model (SUV) DR5 s motory čínského Chery a italského Fiatu nově doplňují modely DR3 a DR1. První je malé SUVčko, druhá novinka je určena pro město.

Model DR5 se kompletuje od loňského listopadu přímo v italském městě Macchia d´Isernia z čínských a italských komponentů. Malá DR1, jak se novinka představená premiérově minulý týden v Bologni jmenuje, je dalším výsledkem spolupráce s čínskou automobilkou Chery. "Asijský kolos si vybral DR jako strategického partnera pro vytvoření předpokladů pro svůj vstup do Evropy," říká prezident DR Massimo Di Risio. "Chery sází na schopnosti vývojového centra DR. Ze spolupráce s ním vzejde mnoho projektů DR a Chery určených pro různé trhy," dodává.

Deník La Repubblica uvádí, že v Itálii bylo od ledna do října zaregistrováno 1 592 aut značky DR, což automobilku řadí do první desítky prodejů aut typu SUV. Podle renomovaného italského magazínu Quattroruote už po Apeninském poloostrově jezdí na tři tisíce aut značky DR. Mnoho z nich se prodalo přes supermarkety.

Čínsko-italské tři a půl metru dlouhé auto do města má pod kapotou motor 1,3 s výkonem 83 koní. K mání bude i verze na LPG, která bude mít o pět koní míň. Automobilka zveřejnila ještě údaj o maximální rychlosti (156 km/h) a zrychlení z nuly na stovku (12,1 sekundy) "Dé-eR-jedničky".

Čínské auto DR1

První kousky nového čínského auta budou k mání ve druhém pololetí roku 2009. DR1 bude nabízet kolem stovky dealerů automobilky. Podle informací Quattroruote se dá očekávat startovací cena kolem 7 tisíc eur. Pro srovnání: základní cena přibližně stejně velké Kie Picanto je v Itálii stanovena na 9 650 eur.

Ve výbavě by neměly chybět dva airbagy, ABS, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná všechna okna, posilovač řízení, zadní parkovací senzory, autorádio s MP3 a USB vstupem, manuální klimatizace a hliníková čtrnáctipalcová kola (pneumatiky 175/60).

Od příštího roku bude k mání také třídveřová verze DR5, nesoucí označení DR3. Třídveřové agresivní SUV s motory 1,9 (turbodiesel, 120 koní) a benzinovým dvoulitrem (125 koní) se bude prodávat za ceny od 17 tisíc eur.

Čínsko-italské auto DR3

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.