Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahé odhalování: Audi R8 Spyder a Maserati GranCabrio

aktualizováno 
Projížďky po kolonádě vám zajistí ještě více pozornosti a zážitky z broušení silniček budou ještě intenzivnější, střechu totiž shodila hned dvě auta snů. Plátěnou střechu obléklo Audi R8 a elegantní kupé GranTurismo od italského Maserati.

Maserati GranCabrio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obliba výkonných sportovních vozů se skládací střechou neopadá. Audi a Maserati nechtějí stát stranou, a tak obě automobilky připravily elegantní kabriolety, které vycházejí z již prodávaných kupé. V obou případech se jedná o klasické kabriolety s plátěnou skládací střechou.

Přes 300 km/h s nebem nad hlavou

Výkonnější vůz připravilo Audi. Novinka Spyder vychází ze supersportu R8. I v otevřené verzi se jedná o vysokovýkonný sporťák, který dokáže pořádně rozcuchat pěšinku. Aplikace stahovací střechy se u nového audi povedla, vůz vypadá i bez ní elegantně a dostatečně reprezentativně.

Audi R8 Spyder

Kupé je charakteristické kapkovitým tvarem kabiny a efektním provedením panelů za oběma dveřmi v jiné barvě, než je karoserie. Dvoubarevné provedení kabriolet postrádá, stejně tak s nataženou střechou nepůsobí novinka R8 Spyder tak agresivně.

Elektrickou plátěnou střechu, kterou si zákazník může vybrat ve třech odstínech, je možné natáhnout a stáhnout za pouhých 19 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Vyztužení karoserie i mechanismus stahovací střechy zvýšil hmotnost vozu oproti provedení kupé o 100 kilogramů. Nový Spyder od Audi váží 1 720 kg.

O pohon exkluzivního sportovního kabrioletu se stará špičkový vidlicový desetiválec FSI o objemu 5,2 litru známý již z kupé. Je to nejvýkonnější pohonná jednotka, kupé se totiž nabízí i s osmiválcem. Maximální výkon 386 kW vrcholí při 8 000 ot./min., omezovač zasáhne při 8 700 ot./min. Maximum točivého momentu 530 Nm je k dispozic při 6 500 ot./min.

Zrychlení z nuly na stovku je v případě nového otevřeného supersportu jen o 0,2 sekundy pomalejší než u kupé. Spyder uhání stovkou za 4,1 sekundy, z nuly na 200 km/h to novince od Audi trvá 12,7 sekundy. Maximální rychlost má hodnotu 313 km/h. Údaje platí pro provedení s šestistupňovým manuálním řazením.

Alternativou k manuální skříni je šestistupňová automatická převodovka R tronic s řazením pádly pod volantem. S tou je nové otevřené Audi úspornější, jelikož spotřebuje na 100 km "jen" 13,9 litrů benzinu. S manuálem je Audi R8 Spyder na každých 100 km o litr žíznivější. Nový spyder má permanentní pohon všech kol quattro a nechybí kontrola trakce.

Spyder od Audi obouvá na devatenáctipalcová kola pneumatiky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na přání je možné vůz vybavit pneumatikami s rozměry 305/30. Brzdy mají vpředu třmeny s osmi pístky, vzadu se čtyřmi. Příplatková výbava zahrnuje karbon-keramické brzdové kotouče.

Audi R8 Spyder je nejen supervýkonné, ale také dostatečně luxusní. Standardně je interiér vyvedený v kůži Nappa, zákazník si může vybrat z šesti barevných provedení interiéru. Sedadla mají speciální pigment, který dokáže odrážet infračervené světlo. Toto řešení dokáže sedadla udržet až o 20 stupňů Celsia chladnější.

Nechybí vyhřívání sedadel a na přáním je k dispozici handsfree se třemi mikrofony zabudovanými v obou sedadlech. Výbava zahrnuje komunikační rozhraní MMI, jehož součástí je 6,5palcový displej. Nechybí špičkový audio systém Bang & Olufsen. Na zavazadla moc místa nezbylo, v přídi je pro ně připraven prostor o objemu pouhých 100 litrů. Za příplatek je možné objednat zadní kameru pro snazší parkování.

Nové Audi R8 Spyder s rozměry 4 435 x 1 904 (bez zrcátek) x 1 244 mm a rozvorem 2 650 mm je podle německé automobilky vrcholem její nabídky. Tomu také odpovídá jeho cena, která začíná na 156 400 eur, tedy v přepočtu na čtyřech milionech korun. Nejdříve se nové audi začne prodávat v Německu, a to v prvním čtvrtletí příštího roku.

Italská elegance pro čtyři

Nové Maserati GranCabrio je z jiného těsta než supervýkonné audi. Svůj základ má italská novinka v čtyřsedadlovém modelu GranTurismo. Italský krasavec, jehož design navrhl Pininfarina, nedosahuje takových výkonových parametrů jako německý supersport. Jedná se o sportovní kabriolet, který pohodlně dopraví čtveřici cestujících i na dlouhé vzdálenosti.

Maserati GranCabrio

Elegantní kabriolet má vepředu uložený vidlicový osmiválec o objemu 4 691 kubických centimetrů, který podává maximální výkon 323 kW při 7 000 ot./min. Omezovač zasáhne při 7 200 ot./min. Točivý moment dosahuje 490 Nm při 4 750 ot./min. Výkon se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku.

Se staženou střechou dokáže nové Maserati uhánět až rychlostí 283 km/h. Skoro dvě tuny vážící kabriolet (1 980 kg) vystřelí z nuly na stovku za 5,4 sekundy. Pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h proběhne za 4,2 sekundy.

GranCabrio s rozměry 4 881 x 1 915 (bez zrcátek) x 1 353 mm dokáže vedle čtyř cestujících také odvézt 173 litrů zavazadel. Elegantní kabriolet s rozvorem 2 942 mm má plátěnou střechu, se kterou lze manipulovat až do rychlosti 30 km/h. Stažení a natažení střechy trvá 28 sekund.

Nový italský kabriolet se začne prodávat na jaře příštího roku, objednat ho bude možné už v zimě. Cenu výrobce prozatím neprozradil.

Autoři:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.