Maserati GranCabrio

Maserati GranCabrio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Drahé odhalování: Audi R8 Spyder a Maserati GranCabrio

  • 10
Projížďky po kolonádě vám zajistí ještě více pozornosti a zážitky z broušení silniček budou ještě intenzivnější, střechu totiž shodila hned dvě auta snů. Plátěnou střechu obléklo Audi R8 a elegantní kupé GranTurismo od italského Maserati.

Obliba výkonných sportovních vozů se skládací střechou neopadá. Audi a Maserati nechtějí stát stranou, a tak obě automobilky připravily elegantní kabriolety, které vycházejí z již prodávaných kupé. V obou případech se jedná o klasické kabriolety s plátěnou skládací střechou.

Přes 300 km/h s nebem nad hlavou

Výkonnější vůz připravilo Audi. Novinka Spyder vychází ze supersportu R8. I v otevřené verzi se jedná o vysokovýkonný sporťák, který dokáže pořádně rozcuchat pěšinku. Aplikace stahovací střechy se u nového audi povedla, vůz vypadá i bez ní elegantně a dostatečně reprezentativně.

Audi R8 Spyder

Kupé je charakteristické kapkovitým tvarem kabiny a efektním provedením panelů za oběma dveřmi v jiné barvě, než je karoserie. Dvoubarevné provedení kabriolet postrádá, stejně tak s nataženou střechou nepůsobí novinka R8 Spyder tak agresivně.

Elektrickou plátěnou střechu, kterou si zákazník může vybrat ve třech odstínech, je možné natáhnout a stáhnout za pouhých 19 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Vyztužení karoserie i mechanismus stahovací střechy zvýšil hmotnost vozu oproti provedení kupé o 100 kilogramů. Nový Spyder od Audi váží 1 720 kg.

O pohon exkluzivního sportovního kabrioletu se stará špičkový vidlicový desetiválec FSI o objemu 5,2 litru známý již z kupé. Je to nejvýkonnější pohonná jednotka, kupé se totiž nabízí i s osmiválcem. Maximální výkon 386 kW vrcholí při 8 000 ot./min., omezovač zasáhne při 8 700 ot./min. Maximum točivého momentu 530 Nm je k dispozic při 6 500 ot./min.

Zrychlení z nuly na stovku je v případě nového otevřeného supersportu jen o 0,2 sekundy pomalejší než u kupé. Spyder uhání stovkou za 4,1 sekundy, z nuly na 200 km/h to novince od Audi trvá 12,7 sekundy. Maximální rychlost má hodnotu 313 km/h. Údaje platí pro provedení s šestistupňovým manuálním řazením.

Alternativou k manuální skříni je šestistupňová automatická převodovka R tronic s řazením pádly pod volantem. S tou je nové otevřené Audi úspornější, jelikož spotřebuje na 100 km "jen" 13,9 litrů benzinu. S manuálem je Audi R8 Spyder na každých 100 km o litr žíznivější. Nový spyder má permanentní pohon všech kol quattro a nechybí kontrola trakce.

Spyder od Audi obouvá na devatenáctipalcová kola pneumatiky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na přání je možné vůz vybavit pneumatikami s rozměry 305/30. Brzdy mají vpředu třmeny s osmi pístky, vzadu se čtyřmi. Příplatková výbava zahrnuje karbon-keramické brzdové kotouče.

Audi R8 Spyder je nejen supervýkonné, ale také dostatečně luxusní. Standardně je interiér vyvedený v kůži Nappa, zákazník si může vybrat z šesti barevných provedení interiéru. Sedadla mají speciální pigment, který dokáže odrážet infračervené světlo. Toto řešení dokáže sedadla udržet až o 20 stupňů Celsia chladnější.

Nechybí vyhřívání sedadel a na přáním je k dispozici handsfree se třemi mikrofony zabudovanými v obou sedadlech. Výbava zahrnuje komunikační rozhraní MMI, jehož součástí je 6,5palcový displej. Nechybí špičkový audio systém Bang & Olufsen. Na zavazadla moc místa nezbylo, v přídi je pro ně připraven prostor o objemu pouhých 100 litrů. Za příplatek je možné objednat zadní kameru pro snazší parkování.

Nové Audi R8 Spyder s rozměry 4 435 x 1 904 (bez zrcátek) x 1 244 mm a rozvorem 2 650 mm je podle německé automobilky vrcholem její nabídky. Tomu také odpovídá jeho cena, která začíná na 156 400 eur, tedy v přepočtu na čtyřech milionech korun. Nejdříve se nové audi začne prodávat v Německu, a to v prvním čtvrtletí příštího roku.

Italská elegance pro čtyři

Nové Maserati GranCabrio je z jiného těsta než supervýkonné audi. Svůj základ má italská novinka v čtyřsedadlovém modelu GranTurismo. Italský krasavec, jehož design navrhl Pininfarina, nedosahuje takových výkonových parametrů jako německý supersport. Jedná se o sportovní kabriolet, který pohodlně dopraví čtveřici cestujících i na dlouhé vzdálenosti.

Maserati GranCabrio

Elegantní kabriolet má vepředu uložený vidlicový osmiválec o objemu 4 691 kubických centimetrů, který podává maximální výkon 323 kW při 7 000 ot./min. Omezovač zasáhne při 7 200 ot./min. Točivý moment dosahuje 490 Nm při 4 750 ot./min. Výkon se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou automatickou převodovku.

Se staženou střechou dokáže nové Maserati uhánět až rychlostí 283 km/h. Skoro dvě tuny vážící kabriolet (1 980 kg) vystřelí z nuly na stovku za 5,4 sekundy. Pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h proběhne za 4,2 sekundy.

GranCabrio s rozměry 4 881 x 1 915 (bez zrcátek) x 1 353 mm dokáže vedle čtyř cestujících také odvézt 173 litrů zavazadel. Elegantní kabriolet s rozvorem 2 942 mm má plátěnou střechu, se kterou lze manipulovat až do rychlosti 30 km/h. Stažení a natažení střechy trvá 28 sekund.

Nový italský kabriolet se začne prodávat na jaře příštího roku, objednat ho bude možné už v zimě. Cenu výrobce prozatím neprozradil.