Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahé supersporty o zákazníky nouzi nemají

aktualizováno 
Výrobci supersportovních aut si mohou mnout ruce. Za posledních pět let se zájem o tato drahá a rychlá auta zvedl celosvětově o 45 procent.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem v Česku pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. | foto: Ferrari

Prodeje vozů značek Ferrari, Aston Martin nebo modelu Audi R8 rostou také v Česku. Vytáhnout u exkluzivního dealera aut z peněženky několik milionů korun neváhá stále více lidí.

Automobilky se přitom těší na další kupce aut za miliony. Sázejí na to, že hlavně zákazníci z Asie a Ruska budou chtít utrácet za to nejdražší, co je mezi auty k mání. Odhaduje to studie vysoké školy z německého města Nürtingen-Geislingen.

Autoři studie si všímají, že zatímco ostatní tržní segmenty jsou nějakým způsobem poznamenány politickou a hospodářskou situací na důležitých odbytištích, supersportovní auta tyto výkyvy míjejí. Loni se těchto vozů prodalo po celém světě 165 tisíc. Bez ohledu na to, že rostou ceny paliv a sílí diskuze o škodlivosti CO2 proudícího z výfuků aut.

Obzvláště dobře si přitom vedou nejmenší z nejmenších – značky Aston Martin, Ferrari, Lamborghini a Maserati. S každým novým rokem konstatují jejich manažeři rekordní prodejní výsledky v historii firmy.

"Mnoho prémiových výrobců ztratilo díl své exkluzivity v poslední době tím, že se zaměřili na rozšíření své modelové palety. Malí výrobci však mohou nabídnout kus exkluzivity, která je pro zákazníky supersportovních vozů hodně důležitá," říká v komentáři ke studii vedoucí týmu, který ji sestavil, Willi Diez.

Na mysli má zřejmě značky jako BMW a Mercedes. Jejich prodeje také lámou v posledních letech rekordy, čímž však v očích některých motoristů ztrácejí punc výjimečnosti.

Do roku 2015 studie německé vysoké školy předpovídá další nárůst prodejů supersportů až na 200 tisíc kusů ročně. V Rusku a asijských zemích očekává zvýšení zájmu o tyto vozy hlavně u lidí, kteří rychle zbohatli a chtějí to dát svému okolí jasně najevo.

Malým dílem k úspěchu drahých sportovních aut přispívají také zákazníci z Česka. Zdejší trh zaznamenává jasný růst poptávky o tento druh vozů. Značka Aston Martin tak letos za prvních sedm měsíců roku nahlásila osm prodaných vozů, loni touhle dobou evidovala jen čtyři zákazníkům předané kusy.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. A z Maserati ve své garáži se letos těší už 21 majitelů, zatímco před rokem si italský vůz této značky koupilo jen 10 zájemců.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.