Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahý benzin? Změníme auto

  10:48aktualizováno  10:48
Ceny pohonných hmot ve světě stále rostou. Američané nyní přišli s nápadem, jak svým peněženkám trochu ulevit. Více než třetina spotřebitelů ve Spojených státech uvažuje kvůli stoupajícím cenám pohonných hmot o výměně svého současného automobilu za model s nižší spotřebou. Vyplývá to z průzkumu amerického časopisu Consumer Reports.
Američané přemýšlejí jak ušetřit na benzinu

Američané přemýšlejí jak ušetřit na benzinu | foto: Profimedia.cz

"Vysoké ceny již nejsou pouhou nepříjemností. Nutí lidi uvažovat o tom, v čem a jak jezdí," uvedl časopis. Dodal, že o přechodu na úspornější model uvažuje 37 procent Američanů. Z toho polovina pomýšlí na hybridní automobily. Ty kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což snižuje spotřebu pohonných hmot.

Prodej hybridních automobilů ve Spojených státech se v loňském roce podle firmy R.L. Polk and Company zvýšil téměř o 140 procent na 199.148 vozů díky novým modelům. Na celkovém prodeji aut v zemi se však hybridní modely podílely pouze zhruba procentem. Někteří analytici zpochybňují, že úspora paliva vykompenzuje vyšší náklady na koupi těchto automobilů.

Více než třetina amerických spotřebitelů podle průzkumu prohlásila, že je pro ně kvůli dražšímu benzinu obtížnější hradit životní potřeby, například potraviny a zdravotní péči. Časopis Consumer Reports, který vydává nezisková organizace Svaz spotřebitelů, uvedl, že průzkumu se zúčastnilo více než 2400 lidí.

Zájem spotřebitelů o modely s nižší spotřebou by mohl být další ranou pro americké automobilky, jejichž zisky z velké části pramení z prodeje sportovně užitkových automobilů a dalších velkých vozů. Trhu s malými i hybridními automobily v USA nyní dominují japonské firmy Toyota Motor a Honda Motor.

Společnost Toyota minulý týden uvedla, že její celosvětová produkce hybridních automobilů by mohla během příštího desetiletí překročit milion vozů. Americké automobilky General Motors, Ford Motor a Chrysler Group hodlají rovněž zvýšit výrobu hybridních modelů, jejich plány jsou však alespoň prozatím méně ambiciózní než cíle Toyoty.

Americké automobilky nyní zápasí s konkurencí z Japonska a Jižní Koreje i se stoupajícími náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. Firmy GM, Ford a Chrysler nyní provádějí rozsáhlá restrukturalizační opatření, včetně propouštění a uzavírání továren. GM například v listopadu oznámila, že v Severní Americe v rámci restrukturalizace zruší do roku 2008 zhruba 30.000 pracovních míst, což odpovídá téměř deseti procentům její celkové pracovní síly.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.