Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dravec, který dokáže myslet i prakticky: Mitsubishi Lancer

aktualizováno 
Zepředu lovec, zezadu rodinné auto. Mitsubishi Lancer Sportback je jedno z mála aut nižší střední třídy mající vzhled, který dokáže zaujmout.

Mitsubishi Lancer Sportback | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Řeknu to rovnou - verze sedan je podle mě oproti pětidveřovému hatchbacku, u mitsubishi označovaného jako sportback, mnohem hezčí.

Když jsem "pětidvířko" uviděl poprvé, říkal jsem si, že tohle si jinak pěkný lancer snad ani nezaslouží. Ale po týdenním testu jsem názor změnil. Na zadek s pátými dveřmi jsem si rychle zvykl a navíc - marná sláva, ale sedan se pětidveřovému hatchbacku v praktičnosti nevyrovná.

U hatchbacku stačí před cestou na letiště otevřít páté dveře zavazadlového prostoru a s rozběhem do něj házet těžký kufr. U sedanu, byť s litrově větším zavazadlovým prostorem, musíte koumat, jak ho tam nasoukat tak, abyste ho bez způsobení škody prostrčili poměrně úzkým vstupním otvorem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi Lancer

Přijďte si vybrat k nám Váš model! www.automodul.cz

Nemluvě o převážení horského kola nebo nějaké velké krabice. U pětidveřového auta zkrátka sklopíte sedadla, u lanceru to jde jednoduše páčkou v kufru a problém je vyřešený. V zavazadlovém prostoru u mě ještě zabodovalo poctivé madlo na pátých dveřích, za které můžete pořádně vzít, zabrat a víko zavřít. Za týden ježdění jsem nemusel kufr zavřít tak, že bych na víko kufru sáhl zvenku. Ruce zůstaly čisté. Zdánlivý detail, ale u mě boduje.

Černé plasty uvnitř

Ale ještě zpátky k designu. Už jsem si zvykl design auta posuzovat podle toho, jak na něj reaguje okolí. A lancer patří mezi vozy, na které pohledy míří hodně často. Takže úspěch. Kromě dravého vzhledu k tomu určitě přispěla až svítivě modrá metalíza za příplatkových 14 tisíc korun a zadní spoiler v barvě karoserie, který je zdarma i v základní výbavě. Pohled čistě zepředu snad kazí jen velká zpětná zrcátka, která jsou navíc při jízdě poměrně hlučná. Ale alespoň je v nich opravdu dobře vidět...

Uvnitř působí lancer poměrně lacině. Tvrdé černé plasty tady kralují, ale zpracování je dobré. Pochvalu si zaslouží sportovně tvarovaná sedadla. Sportovní švih má i jednoduše řešená kaplička, které vévodí v tubusech ukrytý rychloměr a otáčkoměr. Mezi nimi se pak tísní displej palubního počítače. Ventilace a klimatizace se ovládá naprosto jednoduchými kruhovými ovladači na středovém panelu. Jak prosté, ale přitom účelné...

Chce hodně benzinu

Testovaný vůz poháněl benzinový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 105 kW (143 koní). Žádný závoďák to není, ale na poměrně svižné svezení to stačí. Z nuly na sto kilometrů za hodinu lancer zrychlí za 10,4 sekundy. Horší je to se spotřebou. Když chcete být trošku akční, musíte motor vytáčet. A to se samozřejmě na žíznivosti auta projeví. Spotřeba se během testu při nijak divoké jízdě pohybovala okolo devíti litrů benzinu na sto kilometrů. Když člověk trošku přidal vyškrábala se ještě o dva litry výš. Škoda, že lanceru chybí šestistupňová převodovka. Hlavně na dálnici by se tím něco ušetřit dalo. Na druhou stranu i při rychlejší jízdě zvuk motoru uvnitř auta nijak neotravuje.

Za 420 tisíc korun

Lancer Sportback se v základní výbavě prodává za 419 900 korun. Za to jsou má ve výbavě dva čelní, dva boční a čtyři hlavové airbagy plus ještě airbag kolenní. Nechybí ani stabilizační systém, klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání všech oken, dálkové centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. A to už je celkem zajímavá nabídka.

Mitsubishi LANCER Sportback v číslech

motor

1.8 MIVEC

typ motoru

zážehový

zdvihový objem motoru cm3

1 798
maximální výkon kW (k) 105 (143)
maximální krouticí moment (Nm) 178
zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,4
maximální rychlost km/h 196

kombinovaná spotřeba

7,9
objem kufru/nádrže (l) 288-1 394/59

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 585 x 1 760 x 1 530 x 2 635
základní cena (Kč) 419 900



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz