Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dřevěné autíčko pro velké kluky: Dva motory a 700 koní

aktualizováno 
Přístrojová deska vykládaná teakovým a mahagonovým dřevem, lamely leštěného javoru a eukalyptu ve výplních dveří, hlavice řadicí páky z ořechu...

Dřevěné auto | foto: La Repubblica

Klasický materiál, který doprovázel lidstvo po staletí, se dnes mezi auty uplatňuje už spíše sporadicky a víceméně jen pro parádu. Arizonský nadšenec vzdal dřevu hold a postavil z něj celý vůz.

Z dvouapůlcentimetrových plátků dřeva postavil Jerry Nickel auto, které vypadá jako by právě přijelo ze stránek disneyovských komixů.

Z nejtradičnějšího materiálu, na který automobilový průmysl téměř zapomněl, je volant, pedály, řadicí páka a dokonce i karoserie. Obří kabriolet s nekonečně dlouhou přídí odveze pouze řidiče a spolujezdce, pohání ho dva osmiválcové motory z cadillacu.

Čtyři a půl roku práce trvalo nařezat, opracovat a slepit 4183 kusů dřeva. Jerry Nickel spotřeboval na výrobu šestimetrového dřevěného monstra 19 litrů lepidla a patnáct litrů laku. 

Pod dřevěnými svršky se ukrývá mechanika a rám starého cadillacu. Jeden motor byl jeho tvůrci málo, auto proto dostalo sedmilitrové osmiválce hned dva.

První z Cadillacu Eldorado roztáčí přední kola, druhý z modelu DeVille pohání zadní nápravu. Dohromady dávají 700 koní výkonu.

Dřevo ve světě aut
Nickelův speciál ovšem není ve světě moderních automobilů úplně sám. Britský Morgan dodnes vyrábí své stylové, klasicky střižené sporťáky tradiční metodou - hliníkové panely karoserie jsou přichyceny na rám z jasanového dřeva.

Nickelův speciál ovšem není ve světě moderních automobilů úplně sám. Britský Morgan dodnes vyrábí své stylové, klasicky střižené sporťáky tradiční metodou - hliníkové panely karoserie jsou přichyceny na rám z jasanového dřeva.


Morgan Aero 8

Tento tradiční materiál najdeme i na kosmickými technologiemi přetékajících monopostech F1. Každá formule musí mít nejspodnější část podvozku vyrobenou z dřevěné desky o šířce 30 centimetrů. Tloušťka desky, kterou komisaři před i po závodě pečlivě přeměřují, je 10 milimetrů. Povolená tolerance je 1 mm.

Papírový osmiválec

Kanadský výtvarník, který si nechává říkat Yee, vytvořil tento papírový osmiválec. Motor je až na pár plastových výztuh, drátků a elektromotorku kompletně vyrobený z papíru. Necelé tři kilogramy vážící model je slepený z 5756 dílků.  Elektromotorek živený dvěma 1,5 voltovými bateriemi rozhýbává klikovou hřídel a osm válců do "V", nechybí ani převodovka. Na konstrukci a stavbu potřeboval jeho autor rok práce.


Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz