Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Driftování pro každého: nasadíte dvě obruče a už se kloužete

aktualizováno 
Americká firma Easy Drift vymyslela způsob, jak si se svým autem můžete lehce vyzkoušet jízdu ve smyku. S pomocí nasazovacích obručí k tomu totiž nepotřebujete ani kluzký povrch, ani rychlé auto. Jejich výhody už využívají američtí policisté.

Myšlenka Easy Driftu je jednoduchá: levné a snadné smykování v nízkých rychlostech. A zákazníků může být opravdu hodně, od autoškol přes závodní školy až po policii, hasiče nebo záchranáře. A to vše bez nutnosti ničit pneumatiky nebo potřeby pokládat  jakékoliv kluzné plochy na silnici.

Easy Drift jsou speciální obruče, které se nasadí na běžné pneumatiky. Je k tomu nutná demontáž kola z auta, vypuštění pneumatiky a po nasazení obručí její následné dofouknutí. Obruče jsou vyrobeny ze speciální směsi a zcela hladké. Podle potřeby se montují na přední či zadní nápravu. Demontáž je podle výrobce komplikovanější, obruč je totiž potřeba ojezdit, takže na hodinovou zábavu to není. Spíš na celodenní řádění.

Easy Drift

I z tohoto důvodu je celý systém určený především pro profesionální použití v autoškolách nebo v závodních školách. Ostatně firma zatím nabízí jen kompletní kurzy, samotné obruče neprodává. V domácích podmínkách by bylo nejspíš nutné vyšetřit pro obruče pár kompletních kol mimo standardní obutí. A navíc se zcela logicky s Easy Driftem nesmí na silnice. Na mokru by se auto nedalo v běžném provozu udržet na silnici, o sněhu a náledí ani nemluvě.

V USA si obruče Easy Drift půjčují především policisté, kteří s nimi trénují nejrůznější manévry včetně populárního odstrčení jednoho auta druhým. Díky obručím se vše odehrává v nízkých rychlostech do 40 kilometrů za hodinu. Policie si pomůcku pochvaluje. Při ceně páru obručí okolo 1 400 dolarů dokáže jeden kurz absolvovat přes 200 policistů a náklady na jednoho jsou tak velmi nízké.

Easy Drift se ale výborně hodí i na zábavu. Kdo si chce zkusit driftovat, může po okruhu kroužit v efektních skluzech pořádně dlouho. Opět v mnohem nižších rychlostech, než kdyby se jezdilo na běžných pneumatikách. A o jejich výdrži ani nemluvě. Nízká adheze obručí je pro takové hrátky jako dělaná.

Společnost nabízí v USA i certifikační kurzy pro instruktory, případně pořádá celé kurzy sama. V Evropě firma zatím působí ve Francii, ale vše je zjevně zatím v počátcích, protože web je nedokončený a počet fanoušků na facebookových profilech zatím minimální. Těžko tedy hádat, kdy a jestli vůbec se tato vychytávka rozšíří až do Česka.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi ...
Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi ...

r.v. 2017, naj. 24 122 km, diesel, 1. majitel
762 784 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.