Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsňák pro rodinu: Dodge Journey

  11:56aktualizováno  11:56
Nejhranatější auta vozí v Evropě na čumáku znak Dodge. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu se představí další nepřehlédnutelný model této americké automobilky, jmenuje se Journey (anglicky to znamená "cesta").

Dodge Journey | foto: Dodge

Prezentují ho jako crossover, nemít ale nasupený výraz, prohlásíte ho za přerostlého kombíka nebo přikrčené MPV. Dobrodružnějšího ducha auta s ostře řezanými rysy tváře naznačují velká devatenáctiplacová kola.

Když ho vyvíjeli, říkali mu jeho interním označením JC49. Postavili ho na základech potomka amerických svalnatých aut (muscle carů) Dodge Avengeru. S prodlouženým rozvorem na 289 centimetrů bude Journey k mání také jako sedmimístný. Poháněna budou kola přední McPhersonovské nápravy. Zadní náprava je víceprvková.

Pro Ameriku a Kanadu je přichystán benzinový šestiválec 3,5 litru s výkonem 235 koní, za příplatek i ve verzi s pohonem všech kol.

Na všech trzích, na které se journey vydá, bude k mání se čtyřválcem 2,4 litru (173 koní) a šestiválcem 2,7 litru (186 koní). Oba samozřejmě pijí benzin.

Mimo Ameriku také Dodge nabídne turbodieselovou verzi. Čtyřválcový stočtyřicetikoňový dvoulitr bude kromě manuální šestistupňové převodovky k mání také s dvouspojkovým automatem.

Více se dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem 11. září. Do evropských autosalonů ale dorazí až za rok.

Dodge JourneyDodge JourneyDodge Journey



Dodge JourneyDodge JourneyDodge Journey



Dodge JourneyDodge JourneyDodge Journey



Dodge JourneyDodge Journey


Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.