Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Druhé místo? Sen o naději

aktualizováno 
Dva největší kluby si měly podle předpokladů rozdělit sladká místa v Lize mistrů.
Dva největší kluby si měly podle předpokladů rozdělit sladká místa v Lize mistrů. Zatímco Sparta opravdu vládne, Slavia se lopotí v davu, je až v polovině ligového pelotonu. Houf šelem před ní si brousí zuby, na dálku je vábí miliony. Na jaře vypukne válka o druhé místo. Kdo vyhraje, může projít až ke zlaté hroudě v Lize mistrů.

Jarem provoní obrovská šance, která se třeba léta nemusí opakovat. "Když doma sedím v křesle, odpočívám a popíjím kafe, tak přemýšlím, proč bychom nemohli být druzí právě my, Příbram. Já jsem bojovník, chtěl bych to dokázat," vypráví klubový prezident Jaroslav Starka. "Byla by to pro Příbram nádhera, celý region by se zastavil a slavil." Takhle přemýšlí šest sedm týmů v lize. Nejspíš až osmá Slavia uzavírá houf bojovníků. Málokdo to řekne nahlas: Za Ligou mistrů jdeme hlava nehlava! Jsou to odvážná slova, ale nyní by se jich nemusel bát žádný z týmů v popředí. Liga je nevídaně vyrovnaná, každý v horní polovině tabulky může myslet na předkolo slavné soutěže. To je historická šance. Zpravidla jen Sparta a Slavia se hnaly za Ligou mistrů, ale teď - kvůli slávistickému podzimnímu selhání - se mohou o Ligu mistrů realisticky rvát i další. "Taková sezona se nemusí roky opakovat," říká Jiří Kubíček, ředitel Olomouce, která do jara vstoupí jako druhý tým ligy. Když mužstvo projde z předkola, okamžitě má sto milionů korun v kapse. Další miliony se sypou za každý bodík v Lize mistrů. Pro někoho je to jen bláhová představa. "Můj táta říkal, že strach a peníze nikdy v životě neměl. Já mám peníze, ale že bychom mohli hrát Ligu mistrů? Tak troufalý já nejsem," říká Miroslav Valenta, první muž v Synotu. Klub, který před sezonou vyhlásil, že se chce zachránit v lize, je přitom čtvrtý a na druhou "milionovou" pozici ztrácí dva body. Stříbrný ligový klub je ve hvězdách. Snad Teplice budou útočit, mají peníze i vyrovnaný tým. Snad Olomouc, která má sladěné mužstvo: sprintér Vlček, režisér Hapal a nadějní studenti Kobylík, Kováč a Urbánek. Snad Slavia, která ale po zbabrané první půlce ztrácí. "Chceme hrát Ligu mistrů, to je jasné. Kdybychom měli mít obavy z té smečky, která je před námi, tak nejdeme ani na start," říká klubový šéf Vladimír Leška.
Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Transit 2.2 L3H3...
Ford Transit 2.2 L3H3...

r.v. 2012, naj. 175 000 km, diesel
361 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.